Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5273
Tenker å starte min egen nettbutikk hvor jeg skal selge selvlagde armbånd. Ser at mystore.no tilbyr slike løsninger, men det koster 899 per mnd, noe som blir litt i dyreste laget. Det finnes jo andre slike sider som tilbyr at privatpersoner får opprette seg egen nettbutikk og velge design/layout selv, men det er så mange å velge mellom. Derfor lurer jeg på om noen vet hvilken side som er best? Del gjerne erfaringer
Sjekk ut Shopify, uten å ha prøvd det selv, så virker det som en veldig grei nettbutikk-løsning.

Ellers kan du sette opp både WordPress og Drupal som nettbutikk, men det krever litt mer enn Shopify.
Prestashop fungerer fjell. Enkelt i bruk og mulighet for full norsk butikk
jamen yolo da.
luni's Avatar
Må du ha din egen butikk for armbånd? Selger du gjennom sider som f.eks. Etsy eller Epla kan du kanskje nå ut til flere. De tar selvfølgelig provisjon av salg, men det er gratis å sette opp konto, og en egen nettbutikk vil heller ikke være gratis.
Denne leverandøren
https://raskesider.no/
funker knall bra!
Shopify og prestashop ser ut som gode alternativer, men vil det ikke kanskje være greiest å bruke et norsk selskap? Blir takknemlig for alle inspill!
For noen år tilbake brukte jeg freewebstore.org
Jeg syntes dette fungerte helt greit for meg, som ikke har så mye erfaring og kunnskap med programmeringsspråk o.l
De har en gratisversjon med lit reklame og begrensning med antall varer man kan ha i butikken, men for en liten sum, snakk om kanskje 100 pr. mnd. så kan dette lett oppgraderes.
Squarespace!
Suuperenkelt, billig og veeldig stilige sider. Mye, mye bedre enn Wordpress osv. Har også eget system for nettbutikker.
Opencart bruker jeg selv i min nettbutikk. Enkelt, og lett å forstå. Kjøp deg et domene og web-hotell så er du så og si ferdig. Eventuelt kan du kontakte meg på pm så kan jeg nok hjelpe deg
Jeg anbefaler nettbutikk fra NettXpress. Største fordeler er:
- Tilgang til support
- Norsk tilrettelegging
- Du betaler bare en gang
Hvis du ønsker en billigst mulig løsning så hva med å ha serveren selv, det du trenger da er en middels god internett linje og en maskin som står på 24/7 eller en definert tidsperiode, som da må opplyses om til kundene dine

Du får ferdig konfigurete servere for dette og de 2 beste jeg kan komme på er:
ZenCart - http://www.turnkeylinux.org/zencart
TomatoCart - http://www.turnkeylinux.org/tomatocart

Jeg ville prøvd meg på et sånt oppsett først, for å se om det er liv laget av butikken din og etter at den har fått noen kunder og genererer profitt så kan man se på muligheten til å få noen andre til å hoste det for deg, og skalere opp
Sitat av Claryn Vis innlegg
Squarespace!
Suuperenkelt, billig og veeldig stilige sider. Mye, mye bedre enn Wordpress osv. Har også eget system for nettbutikker.
Vis hele sitatet...
Syns squarespace så veldig bra ut! Takk for tipset
Vet du om løsningen egner seg i norge? Med tanke på betalingsmåter..
Squarespace bruker Stripe som har åpnet for salg i Norge relativt nylig. Til ditt prosjekt er jeg ikke i tvil om at Squarespace i kombinasjon med Stripe er det absolutt beste alternativ.

Det er en relativt stor jobb å vedlikeholde hele stacken selv, og jeg ser at OpenCart blir nevnt her. Da kan du like godt bare gi opp, først som sist. Det er søppel helt på høyde med MyStore.no.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Squarespace bruker Stripe som har åpnet for salg i Norge relativt nylig. Til ditt prosjekt er jeg ikke i tvil om at Squarespace i kombinasjon med Stripe er det absolutt beste alternativ.

Det er en relativt stor jobb å vedlikeholde hele stacken selv, og jeg ser at OpenCart blir nevnt her. Da kan du like godt bare gi opp, først som sist. Det er søppel helt på høyde med MyStore.no.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Er det bare å registrere seg på squarespace, så tar de seg av betalingsløsningene eller må man også ta kontakt med Stripe? Hvor vanskelig er det å sette i gang for en person som meg som så og si ikke har peiling på noe som helst med data å gjøre?
Sitat av knutazz Vis innlegg
Hvis du ønsker en billigst mulig løsning så hva med å ha serveren selv, det du trenger da er en middels god internett linje og en maskin som står på 24/7 eller en definert tidsperiode, som da må opplyses om til kundene dine
Vis hele sitatet...
Billigere løsning?
Aner du virkelig hva ei server tar i strøm, spesielt tanken at den skal gå 24/7 pluss øking av brannfaren?
Trudde selv det skulle være billigere, satt opp ei webserver merk; billig datamaskin med liten psu, strømregningen økte betraktlig mere. ops, glemte selvfølgelig vedlikehold og oftere nedetid

Har host fra host1.no nå, betaler 87,00NOK Kvartalsvis. Slipper tanken med å stresse med server, strøm og brann faren som medfølger. Jeg har det billigste hostingen, har ikke mye visninger på det meste 50 - 100 dagen, det fungere utmerket.
Sitat av luraguttn Vis innlegg
Opencart bruker jeg selv i min nettbutikk. Enkelt, og lett å forstå. Kjøp deg et domene og web-hotell så er du så og si ferdig. Eventuelt kan du kontakte meg på pm så kan jeg nok hjelpe deg
Vis hele sitatet...
Anbefaler denne selv!
Sitat av KaiN Vis innlegg
Billigere løsning?
Aner du virkelig hva ei server tar i strøm, spesielt tanken at den skal gå 24/7 pluss øking av brannfaren?
Trudde selv det skulle være billigere, satt opp ei webserver merk; billig datamaskin med liten psu, strømregningen økte betraktlig mere. ops, glemte selvfølgelig vedlikehold og oftere nedetid

Har host fra host1.no nå, betaler 87,00NOK Kvartalsvis. Slipper tanken med å stresse med server, strøm og brann faren som medfølger. Jeg har det billigste hostingen, har ikke mye visninger på det meste 50 - 100 dagen, det fungere utmerket.
Vis hele sitatet...
Jo jeg vet hva som koster med å ha servere hjemme og strøm er noe man må se på da, men den trenger ikke å være fysisk den serveren hvis man har en middels god pc fra før så kan man bruke vmware workstation eller virtualboxs