Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3619
Skal kjøpe meg en ny stasjoner PC og leita etter noe som ikke kosta mer en 10-15 tusen

dette e den e har sett på hittil ASUS ROG G20AJ
i7-4790,8GB,256GB SSD+1TB,GTX 970 4GB


Skal også ha ny mus og tastatur/gamepad og håpte på noen tips
Sist endret av mtew; 18. januar 2015 kl. 01:30.
Dette ser helt grei ut, men hva skal du bruke den til? Av de 8GB med minne så går 2GB alene til OS, så skal du drive med noe minnekrevende ville jeg gått for mer. Om du kun skal drive med gaming holder det egentlig, men nyere spill som kommer etterhvert vil sikkert gjøre til at det ikke skader med 16GB. Er ikke store prisforkjellen heller mellom 8GB - 16GB
Av utstyr kan jeg anbefale Benq XL2420Z, Razer Blackwidow Chroma, Razer Kraken Pro og Steelseries sensei eller Razer Deathadder.
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
Sitat av mo66y Vis innlegg
Dette ser helt grei ut, men hva skal du bruke den til? Av de 8GB med minne så går 2GB alene til OS, så skal du drive med noe minnekrevende ville jeg gått for mer. Om du kun skal drive med gaming holder det egentlig, men nyere spill som kommer etterhvert vil sikkert gjøre til at det ikke skader med 16GB. Er ikke store prisforkjellen heller mellom 8GB - 16GB
Vis hele sitatet...
ja det blir nesten bare spilling på PCen. e lurte på det med RAMen og ka burde e bytte til.

Sitat av Creeps Vis innlegg
Av utstyr kan jeg anbefale Benq XL2420Z, Razer Blackwidow Chroma, Razer Kraken Pro og Steelseries sensei eller Razer Deathadder.
Vis hele sitatet...
e tenkte å gå billig på tastaturet og heller kjøpe en Razer Nostromo
Sist endret av mtew; 18. januar 2015 kl. 05:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mtew Vis innlegg
ja det blir nesten bare spilling på PCen. e lurte på det med RAMen og ka burde e bytte til.



e tenkte å gå billig på tastaturet og heller kjøpe en Razer Nostromo
Vis hele sitatet...
Skjerm: Samsung S24C650 er en veldig god skjerm.
Tastatur: CM Rapid-i blue er et veldig deilig tastatur.
Datamus: Razer deathadder er en veldig god datamus.
Kjøp mekanisk tastatur, det er mye bedre synes jeg ihvertfall
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
jeg vil helst kjøpe alt på komplett untatt Nostromosen
Sitat av mtew Vis innlegg
jeg vil helst kjøpe alt på komplett untatt Nostromosen
Vis hele sitatet...
Alt jeg "linka" til er det mulig å få hos komplett:
tastatur: https://www.komplett.no/cm-storm-qui...yb-blue/820355
skjerm: https://www.komplett.no/samsung-24-led-s24c650pl/806932
mus: https://www.komplett.no/razer-deathadder-chroma/823838
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
takk for det lamefeed

Lamefeed e lurte på om det gjør mye forskjell i spill om e kjøpe en skjerm med 1ms responstid istedenfor 5ms
Sist endret av mtew; 18. januar 2015 kl. 05:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mtew Vis innlegg
takk for det lamefeed

Lamefeed e lurte på om det gjør mye forskjell i spill om e kjøpe en skjerm med 1ms responstid istedenfor 5ms
Vis hele sitatet...
Kan helt ærlig si at jeg ikke legger noe særlig merke til det
Men her er en video du kan sjekke ut: https://www.youtube.com/watch?v=YC-KHOKM7ck
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
Men e det noen som kan fortelle me om hvordan e kan øke RAMen til 16GB
Kjøp 16 GB isteden for 8 GB?
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
der e ikke en 16 gb modell på komplett og 16 gb modellen kosta nermere 17,000
Sist endret av mtew; 18. januar 2015 kl. 06:01.
Link til HK og RAM-en du skal bestille
Sist endret av Lamefeed; 18. januar 2015 kl. 06:00.
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
https://www.komplett.no/asus-rog-g20...238#!tab:extra

17,000 til nermære 19,000 egentlig
Sist endret av mtew; 18. januar 2015 kl. 06:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mtew Vis innlegg
https://www.komplett.no/asus-rog-g20...238#!tab:extra

17,000 til nermære 19,000 egentlig
Vis hele sitatet...
Hvorfor bygger du ikke selv? =)
http://bildr.no/image/NzA1Tndm.jpeg
Noen som har noen formeninger om dette?

Større bilde; http://bildr.no/image/NzA1Tndm.jpeg
Sist endret av Creeps; 18. januar 2015 kl. 08:38.
Skulle jeg ha bygget ville jeg ha satt inn minst to disker. En for systemet og en for filer. Før du kjøper få kjøpshjelpen på komplett til å gå gjennom handlelisten, så er du rimlig sikker på at alt passer.
Sitat av Sy7KGJK5cPd6 Vis innlegg
Skulle jeg ha bygget ville jeg ha satt inn minst to disker. En for systemet og en for filer. Før du kjøper få kjøpshjelpen på komplett til å gå gjennom handlelisten, så er du rimlig sikker på at alt passer.
Vis hele sitatet...
Ja, eller han kan legge ut en handle liste her så kan vi fortelle han om alt passer.
Fordelen med å ha det siste trinnet hos kjøpshjelpen til komplett er at du kan bli tipset om tilbud i siste liten.
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
Sitat av Lamefeed Vis innlegg
Hvorfor bygger du ikke selv? =)
Vis hele sitatet...
e har ingen erfaring

Sitat av Creeps Vis innlegg
http://bildr.no/image/NzA1Tndm.jpeg
Noen som har noen formeninger om dette?

Større bilde; http://bildr.no/image/NzA1Tndm.jpeg
Vis hele sitatet...
en av grunnene for at e hadde lyst på asus ROGen var at den var veldig kompakt og dermed lettere å ta med seg på LAN og e spille ikke noen veldig tunge spill som crysis 3 (på PC ihverfall) hadde mest tenkt til å bruke den på CS og indie spill og kansje noen trippel A spill men ikke noe stort

e kan få hjelp til å bygge en PC av en venn om e finne et bedre alternativ en ROGen
Sist endret av mtew; 18. januar 2015 kl. 21:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal du bare spille cs kjøper du ikke 970, da holder det fint med ett 760.
Sitat av mtew Vis innlegg
e har ingen erfaring



en av grunnene for at e hadde lyst på asus ROGen var at den var veldig kompakt og dermed lettere å ta med seg på LAN og e spille ikke noen veldig tunge spill som crysis 3 (på PC ihverfall) hadde mest tenkt til å bruke den på CS og indie spill og kansje noen trippel A spill men ikke noe stort

e kan få hjelp til å bygge en PC av en venn om e finne et bedre alternativ en ROGen
Vis hele sitatet...
Det er jo ingen som starter med erfaring dette er jo noe du får når du bygger selv. Er mange videoer på youtube som viser hvordan du skal sette sammen alt.
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
bestemte me for å bygge får hjelp av et par venna som har bygd selv

hvis noen fortsatt ser på her så bestemte e me for å ha dual gtx 970er
Sist endret av mtew; 20. januar 2015 kl. 14:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
ble dual 980er isteden
Legg ut lista du skal ha da
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
Sitat av Lamefeed Vis innlegg
Legg ut lista du skal ha da
Vis hele sitatet...
selvfølgelig kan e gjøre det når e har gjort ferdig innkjøpslista
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av mtew Vis innlegg
ble dual 980er isteden
Vis hele sitatet...
980 SLI for å spille CS?
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
Sitat av Lamefeed Vis innlegg
Legg ut lista du skal ha da
Vis hele sitatet...
Asus Rampage V Extreme 4100Kr

ZOTAC GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA Extreme edition x2 6000 Kr x2 =12000Kr

Intel Core i7-5930K 5650Kr

Cooler Master V1000, 1000W PSU 1850Kr

Corsair Graphite 780T Big Tower Sort 1780Kr

Corsair Dominator DDR4 2666MHz 16GB 3700Kr

1x 240 gb ssd+1t hdd

prisen på PCen ble 31000Kr og med alt tilbehøret og OS ble den 41000Kr

vil gjerne høre det om noen har noen innvendinger

Sitat av McLovin Vis innlegg
980 SLI for å spille CS?
Vis hele sitatet...
ikke bare CS det var bare noen eksempler blir litt av alt mulig.
Sist endret av mtew; 9. februar 2015 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke for å være frekk her, men har noen slått deg helt tuppa i hodet ditt???

Ditt første stasjonære pc der du bruker så utrolig unødvendig mye penger, noe jeg er ganske sikker på at i ditt bruksområde at du ikke får brukt 60% av hele setupen. Hvis dette er bare snakk om gaming da kan jeg ta hånden på hjerte å si at du har brent utrolig mye penger.

- Hva er grunnen til at du valgte Socket LGA2011 og ikke LGA1150?
- Virkelig nødvendig med 2 GPU? Er snakk om et GTX 980 som kan maxes høyest på instillingene på 90% av dagens spill.
- Går du etter prisen og tror at det dyreste er best?


Jeg er så si helt "lost" etter å ha lest at du har laget en liste til 40k...
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Ikke for å være frekk her, men har noen slått deg helt tuppa i hodet ditt???

Ditt første stasjonære pc der du bruker så utrolig unødvendig mye penger, noe jeg er ganske sikker på at i ditt bruksområde at du ikke får brukt 60% av hele setupen. Hvis dette er bare snakk om gaming da kan jeg ta hånden på hjerte å si at du har brent utrolig mye penger.

- Hva er grunnen til at du valgte Socket LGA2011 og ikke LGA1150?
- Virkelig nødvendig med 2 GPU? Er snakk om et GTX 980 som kan maxes høyest på instillingene på 90% av dagens spill.
- Går du etter prisen og tror at det dyreste er best?


Jeg er så si helt "lost" etter å ha lest at du har laget en liste til 40k...
Vis hele sitatet...

E har råd og har lyst på en Kraftig PC. Så......

LGA2011-3 er det som er på hovedkortet.

2x 980er er for å ha litt oveflødighet.

Prisen så e ikke på før etter e valgte delene.
Sist endret av mtew; 9. februar 2015 kl. 19:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skjønner ikke hvorfor folk whiner på at han vil investere i en skikkelig maskin som kommer til å vare han i mange år fremover.

Ja han spiller kanskje ikke så krevende spill akkurat nå, men med en high-end pc så får han muligheter til å spille alle utgitte og kommende spill på max settings. Kanskje han også vil begynne med video redigering i fremtiden, da er det greit å ha en maskin som ikke bruker en halv evighet på rendering?

Har han råd til, og er villig til å kjøpe en pc til 40k, så er det hans valg, none of your damn business. Han vet selv at det er mye penger, så hvis han vil ha en epic gamingstation så må da han få kunne komme her og be om tips til deler osv, uten at folk skal kalle dum eller lignende.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Han vet selv at det er mye penger, så hvis han vil ha en epic gamingstation så må da han få kunne komme her og be om tips til deler osv, uten at folk skal kalle dum eller lignende.
Vis hele sitatet...
Poenget er at du har meir maskinvare om du bruker 20 laken i dag, og 20 laken om to år - på grunn av utviklinga som er. I tillegg har du law of dimishing returns - å gå frå 8000,- til 12000,- kan gjere ein del, men å gå frå 20000,- til 40000,- truleg gjev mykje mindre hopp i ytelse enn prisen skulle tilsei.

T.d. kan ein redusere prisen med 2000,- på velge ein cpu som er hakket tregere - men såpass lite at må bruke benchmarks for å oppdage skilnaden.
mtew's Avatar
Trådstarter
38 3
T.d. kan ein redusere prisen med 2000,- på velge ein cpu som er hakket tregere - men såpass lite at må bruke benchmarks for å oppdage skilnaden.[/quote]

CPUen følge med hovedkortet og da får e 1k i avslag
Sitat av mtew Vis innlegg
CPUen følge med hovedkortet og da får e 1k i avslag
Vis hele sitatet...
Det er ikke hos komplett. Uansett så får en også pakker med 5820k, så det vil ikke si at det kun er 1000kr i prisforskjell selv om du fikk avslag med 5930k'en. Men du blir sikkert fornøyd med maskinen. Selv er jeg fornøyd med den jeg har, (Z97-a, 4790k, 8gb ram), som jeg for ikke så lenge siden ga 4290kr for. Vurderte også X99, men fant ut at Z97 ga meg klare fordeler, også med tanke på fremtiden.

Cooler master V1000 er en god strømforsyning men viften på den går hele tiden. Hvis en ikke bryr seg om slikt så er det jo ingenting å tenke på. Men vil anbefale denne http://www.netonnet.no/art/data/data...w/207127.7279/ til 1590kr. Bare å sjekke på nettet, det kryr av gode omtaler av den, kan jo linke til en her http://www.jonnyguru.com/modules.php...tory6&reid=346