Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1144
Hei!

Har seg slik at det har oppstått noen problemer etter at jeg transporterte datamaskinen min da eg skulle på besøk til mitt søskenbarn :/
Det er to problemer som skjedde etter transport.

1. Når jeg sitter på maskinen, enten jeg surfer, gamer eller jobber med noe annet, får jeg regelmessig restart av maskinen. Går alt fra 10-60 min mellom hver gang dette skjer.

2. Noe annet som også skjer regelmessig mellom 10-60 min er at bilde på skjermen plutselig forsvinner og jeg får beskjed om at det ikke er signal. jeg hører ellers alle lyder osv fra det jeg jobbet med. Når jeg da tvinger en avsluttning og skrur på igjen, starter alt som normalt og bilde er tilbake.

Har prøvd å bytte mellom begge DVI porter og HDMI porten for å se om det hadde noe å si, men det hjalp ikke. Har også gått over alle kabler, sjekket at dem er skikkelig i. Spørsmålet er vell da om det er noen kloke hoder her inne som har noen svar? Virker iallefall som at noe har blitt skadet under transport :/
Slik var min HP før kortet svei seg helt.
Blir den varm ?
Går vifta ?
Har du sjekket at komponentene sitter fast inni maskinen?

Sjekk spesielt skjermkort, da det virker du om du har problemer med det. Om mulig kan du også teste å bytte slot til skjermkortet, om du har flere tilgjengelig.
Sjekk om kjøleren til CPU sitter sikkelig fast.
Sjekk også om skjermkortet sitter sikkelig i =)
mo66y's Avatar
Trådstarter
Sitat av keentoo Vis innlegg
Slik var min HP før kortet svei seg helt.
Blir den varm ?
Går vifta ?
Vis hele sitatet...
Ifølge HWmonitor, MSIafterburner og Corsair link er det ingen unormale temperaturer og alt av vifter går

Sitat av m0nte Vis innlegg
Har du sjekket at komponentene sitter fast inni maskinen?

Sjekk spesielt skjermkort, da det virker du om du har problemer med det. Om mulig kan du også teste å bytte slot til skjermkortet, om du har flere tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Har sjekket at alt sitter skikkelig ja, men skal teste å bytte slot som du sier
Ta ut skjermkortet og bruk maskinen en stund med bare det integrerte skjermkortet som er på hovedkortet, se om maskinen funker lengre da.

Det kan påvise/utelukke feil med hardware.

Eventuelt prøv å bruke maskinen med skjerkortet plugga i, men med live linux dvd/usb istedenfor windows og se om maskinen funker lengre da.

Det kan påvise/utelukke feil med software.
mo66y's Avatar
Trådstarter
Takk for all hjelp og gode svar. Viste seg at det var en minnebrikke som hadde "delvis" tatt kvelden og forårsaket problemene !