Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2440
Hei!

Det har seg slik at kontrakten/jobb gikk ut for en uke siden(jobbet i en IT-bedrift hovedsaklig innen frontend/backend webutvikling), og nå sitter jeg her uten jobb. Har fått lønninga for den perioden jeg jobbet, men synes at det ikke var nok.

I den anledning ønsker jeg å tjene raske penger før jeg skal på ferie om ikke så lenge, og ikke har tid til å opprette ENK. Ønsker å tjene minst 5k-10k innen 3 uker.

Tenkte å ta oppdrag innen webutvikling for noen bedrifter som jeg fant på 180.no.. men spørsmålet er jo om de bedriftene aksepterer svart arbeid..

Så vet noen her inne hvor jeg kan ta kontakt med bedrifter som aksepterer svart arbeid innen webutvikling, eller på forum der folk aksepterer svart arbeid. ?

Koder for det meste i ASP .NET C# da dette er min sterkeste side innen webutvikling.
Min erfaring er at det tar under 3 uker å registrere ENK om alle nødvendige skjema fylles ut digitalt. Altså, kan du påta deg jobben nå og så er ENK klart til du skal fakturere for det.

EDIT: Er vel forøvrig normalt å operere med 14 dagers betalingsfrist, så du får trolig ikke betalt innen 3 uker uansett...
Sist endret av m0nte; 4. juli 2014 kl. 19:26.
Du trenger ikke å opprette et ENK for slik hobby arbeid. Det er bare unødvendig.
Approved
Trådstarter
Sitat av Debet Vis innlegg
Du trenger ikke å opprette et ENK for slik hobby arbeid. Det er bare unødvendig.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare snakk om små summer så er enig med deg at ENK ikke er nødvendig..

Takk for svar, skal ta kontakt med noen bedrifter jeg vet om.
Ingen bedrifter vil hyre inn noen svart, ville jo blitt dobbelt så dyrt for dem
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Ingen bedrifter vil hyre inn noen svart, ville jo blitt dobbelt så dyrt for dem
Vis hele sitatet...
Kan du forklare meg hvorfor? Uansett er det forskjell på svart arbeid og leie inn noen til å gjøre en tjeneste.
Sist endret av Debet; 5. juli 2014 kl. 00:29.
Sitat av Debet Vis innlegg
Kan du forklare meg hvorfor? Uansett er det forskjell på svart arbeid og leie inn noen til å gjøre en tjeneste.
Vis hele sitatet...
Kansje pga bøter ved bokettersyn
Sitat av Safew00d Vis innlegg
Kansje pga bøter ved bokettersyn
Vis hele sitatet...
Så om du kjøper en logo av Ola Nordmann (som ikke er ansatt hos deg) så får du bøter ved bokettersyn? Trokke det nei.

Det går en grense mellom svart arbeid og små tjenester.

Jeg har selv satt opp et par sider for noen bedrifter, og dette var lenge før jeg opprettet et firma.

Til TS: bruk https://www.sendregning.no/ der kan du sende faktura som privatperson.

Si at du sender faktura for arbeidet, da blir du tatt litt mer seriøst og bedriften får et gyldig bilag til regnskapet.

Men hvorfor skal bedriften velge akuratt deg til å gjøre denne tjenesten? Har du en portefølje å henvise til?
Sist endret av Debet; 5. juli 2014 kl. 01:24.