Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2124
Shady Banana
Quix's Avatar
Har bestilt 1 gram Salvia Ekstrakt for 180kr for en stund siden og fikk i dag et brev fra Tollen hvor det stod følgende:
LEGEMIDDEL ANKOMMET MED POSTPAKKE
Det vises til vår kontroll 13. Desember 2012 ved postens sorteringssentral, hvoretter det i en postforsendelse adressert til dem ble avdekket 5 (FEM?) gram Sage Extract, Salvia Divinorum. Sendingen var ikke deklarert og det var ikke oppgitt noen avsender.

Salvia Divinorum er positivt nevnt på Urtelisten i Forskrift om legemiddelklassifisering av 27. Desember 1999 nr. 1565, og er reseptpliktig i Norge, jf. Forskrift om legemidler av 18. Desember 2009 nr. 1839 § 1-1, jf. § 7-9.

Privatpersoner kan i løpet av tre måneder importere legemidler ved forsendelser fra EU/EØS som samlet utgjør maks 3 måneders forbruk, dersom det dokumenteres lovlig innkjøp til personlig bruk, jf. Forskrift om tilvirkning og import av legemidler av 02. November 2004 nr. 1441 § 3-2.

Vi ønsker tilbakemelding og bekreftelse på hvor varene er kjøpt. For utlevering av varene bes det også om at det fremlegges erklæring fra lege evt. gyldig resept. Dersom vi ikke hører fra deg innen 28. Januar 2013 anses varene som avstått og blir destruert.
Vis hele sitatet...
Betyr dette at jeg ikke blir å få varen? Er første gangen jeg får noe slikt i posten og er ikke helt sikker på hva det betyr, mye fancy ord her
Bestilte fra Nederland og kostet som sagt 180kr hvis det har noe å si.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av Powlair Vis innlegg
Har bestilt 1 gram Salvia Ekstrakt for 180kr for en stund siden og fikk i dag et brev fra Tollen hvor det stod følgende:


Betyr dette at jeg ikke blir å få varen? Er første gangen jeg får noe slikt i posten og er ikke helt sikker på hva det betyr, mye fancy ord her
Bestilte fra Nederland og kostet som sagt 180kr hvis det har noe å si.
Vis hele sitatet...
Du får ikke varen din hvis du ikke kan dokumentere at du trenger Salvia, f.eks. Legeerklæring. Hvis du ikke svarer de innen 28. Januar, blir varen din destruert.
Sist endret av toffer125; 10. januar 2013 kl. 00:43.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Du får ikke varen din hvis du ikke kan dokumentere at du trenger Salvia, f.eks. Legeerklæring. Hvis du ikke svarer de innen 28. Januar, blir varen din destruert.
Vis hele sitatet...
Takker for svar! Mener å huske å ha lest, ikke at det nødvendigvis stemmer, men mener å huske å ha lest at så lenge varen er bestilt fra et EU/EØS land så trengs det ikke å fremvises resept. Dette stemmer da altså ikke?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Takker for svar! Mener å huske å ha lest, ikke at det nødvendigvis stemmer, men mener å huske å ha lest at så lenge varen er bestilt fra et EU/EØS land så trengs det ikke å fremvises resept. Dette stemmer da altså ikke?
Vis hele sitatet...
Salvia Divinorum er positivt nevnt på Urtelisten i Forskrift om legemiddelklassifisering av 27. Desember 1999 nr. 1565, og er reseptpliktig i Norge, jf. Forskrift om legemidler av 18. Desember 2009 nr. 1839 § 1-1, jf. § 7-9.

Privatpersoner kan i løpet av tre måneder importere legemidler ved forsendelser fra EU/EØS som samlet utgjør maks 3 måneders forbruk, dersom det dokumenteres lovlig innkjøp til personlig bruk, jf. Forskrift om tilvirkning og import av legemidler av 02. November 2004 nr. 1441 § 3-2.
Vis hele sitatet...
Betyr at du må dokumentere med resept at du kjøper dette lovlig.
Sist endret av m0nte; 10. januar 2013 kl. 02:14.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av m0nte Vis innlegg
Betyr at du må dokumentere med resept at du kjøper dette lovlig.
Vis hele sitatet...
Det er altså ikke noe poeng i å svare de med bekreftelse på hvor varen er kjøpt altså?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Det er altså ikke noe poeng i å svare de med bekreftelse på hvor varen er kjøpt altså?
Vis hele sitatet...
Neppe, dine 180kr er nok tapt. Se forøvrig Dodechas svar her. Vil råde deg til å ikke bestille fra Nederland neste gang...
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
I see... Men som det stod i første posten så fikk tollen dette den 13. Desember og jeg bestilte det i slutten av November, men mottok ikke brevet før i går. Da jeg ikke fikk noen pakke eller hørte noe fra tollen tok jeg kontakt med siden jeg bestilte fra og de sa at det var rart at jeg ikke hadde hørt eller fått noe og antok at det var forsvunnet i posten, så de sendte en ny pakke forige uke.

Hva vil skje hvis denne og blir stoppet? Samme som denne gangen eller vil det få noen form for konsekvenser at det har hendt flere ganger?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Powlair Vis innlegg
I see... Men som det stod i første posten så fikk tollen dette den 13. Desember og jeg bestilte det i slutten av November, men mottok ikke brevet før i går. Da jeg ikke fikk noen pakke eller hørte noe fra tollen tok jeg kontakt med siden jeg bestilte fra og de sa at det var rart at jeg ikke hadde hørt eller fått noe og antok at det var forsvunnet i posten, så de sendte en ny pakke forige uke.

Hva vil skje hvis denne og blir stoppet? Samme som denne gangen eller vil det få noen form for konsekvenser at det har hendt flere ganger?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke direkte ulovlig å bestille, tror jeg. Hvis det skulle skje noe så gå for gode gamle "jeg vet ikke noe om dette, noen må kødde med meg!"
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Choobe Vis innlegg
Det er vel ikke direkte ulovlig å bestille, tror jeg. Hvis det skulle skje noe så gå for gode gamle "jeg vet ikke noe om dette, noen må kødde med meg!"
Vis hele sitatet...
Burde funke siden jeg bestilte med Spendon
ArbeidsledigProletar
Ingenting å være redd for, å bruke spendon for å bestille salvia er bare overkill.
Det blir destruert og det er enden på visa.