Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2774
Hva synes du er det beste Norske ølet?

Personlig er noe av det beste jeg får en flaske Aas Bokk,mye smak,deilig konsistens. Av butikk øl,så er Norlands pils en av de bedre jeg har smakt..

Men den desidert beste halvlitern jeg har fått var IPA`n til microbryggeriet i Trondheim!
Jeg er stor fan av IPAen til både Ægir og Nøgne Ø.
Selvfølgelig det jeg brygger selv
Synd de ikke selger verken Ægir eller Nøgene Ø,her..men skal til Tronheim i helgen..håper å få konsumert store mengder forskjellig snadder da
Aas Bayer. Ferdig!
Aass fatøl, uten tvil den beste kosepilsen. Om du er ute etter mer "avanserte" greier med mer smak vet jeg ikke
Nå for tiden går det i Frydenlund om jeg skal kose meg litt, da spesielt Frydenlund Bayer.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Jolly Swagman Vis innlegg
Hva synes du er det beste Norske ølet?

Personlig er noe av det beste jeg får en flaske Aas Bokk,mye smak,deilig konsistens. Av butikk øl,så er Norlands pils en av de bedre jeg har smakt..

Men den desidert beste halvlitern jeg har fått var IPA`n til microbryggeriet i Trondheim!
Vis hele sitatet...
IPAen til Mikrobryggeriet er ganske gjennomsnittlig. Har du først fått smaken for IPA vil jeg anbefale deg en tur på polet og sjekke utvalget der. Brooklyn East India Pale Ale er en personlig favoritt, og de har den ute ganske mange steder i Trondheim.

Sitat av Jolly Swagman Vis innlegg
Synd de ikke selger verken Ægir eller Nøgene Ø,her..men skal til Tronheim i helgen..håper å få konsumert store mengder forskjellig snadder da
Vis hele sitatet...
Du har vel sjekka polet? Verken Ægir eller Nøgne Ø selges i butikk. Hvis du er gira på å prøve mye øl i Trondheim vil jeg anbefale Den Gode Nabo på det varmeste.

De beste norske jeg har smakt må vel være Nøgne Øs Two Captains og #500. Begge Imperial/dobbel IPA.
På småprodusent-nivået er jeg veldig glad i mye fra Nøgne (som resten av tråden ser det ut som)

I "Mainstream-øl" foretrekker jeg Dahls pils eller Frydenlund bayer.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
IPAen til Mikrobryggeriet er ganske gjennomsnittlig. Har du først fått smaken for IPA vil jeg anbefale deg en tur på polet og sjekke utvalget der. Brooklyn East India Pale Ale er en personlig favoritt, og de har den ute ganske mange steder i Trondheim.


Du har vel sjekka polet? Verken Ægir eller Nøgne Ø selges i butikk. Hvis du er gira på å prøve mye øl i Trondheim vil jeg anbefale Den Gode Nabo på det varmeste.

De beste norske jeg har smakt må vel være Nøgne Øs Two Captains og #500. Begge Imperial/dobbel IPA.
Vis hele sitatet...
Både Ægir og Nøgne Ø selges i butikk her. Ikke alle typene, men noen av dem.
jeg foretrekker hansa fatøl som den norske, men liker generelt ikke norsk øl lenger.
skulle jeg valgt en utlandsk så hadde jeg gått for schell`s dark og Bernard lager
BORG!!!!!!!!
CB på flaske eller aas bryggeriøl. Omenom!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Yorke Vis innlegg
Både Ægir og Nøgne Ø selges i butikk her. Ikke alle typene, men noen av dem.
Vis hele sitatet...
Jøss, hvilke da? Trodde ikke de var i stand til å lage noe under 4,7%, jeg.
Jeg er glad i hveteøl. Hoegaarden er det naturlige valget, men snakker vi lokalbrygget norsk øl har Lervig Aktiebryggeri hatt sin White Dog på markedet en stund. Den selges på de fleste butikker i Rogalandsregionen og føres av bla. Meny i resten av landet. Den har en alkoholstyrke på 4,7% og er faktisk jævlig god. Søt og fruktig, lukter nesten litt banan. Godt alternativ til å betale 40-60kr flasken på polet.
Norwegian wood! Den har en god bålsmak, og er behagelig å drikke. Anbefales sterkt til hyggedrikke.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
IPAen til Mikrobryggeriet er ganske gjennomsnittlig. Har du først fått smaken for IPA vil jeg anbefale deg en tur på polet og sjekke utvalget der. Brooklyn East India Pale Ale er en personlig favoritt, og de har den ute ganske mange steder i Trondheim.


Du har vel sjekka polet? Verken Ægir eller Nøgne Ø selges i butikk. Hvis du er gira på å prøve mye øl i Trondheim vil jeg anbefale Den Gode Nabo på det varmeste.

De beste norske jeg har smakt må vel være Nøgne Øs Two Captains og #500. Begge Imperial/dobbel IPA.
Vis hele sitatet...

Note Taken! Takk for anbefalningen
Mack sin Haakon
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Jøss, hvilke da? Trodde ikke de var i stand til å lage noe under 4,7%, jeg.
Vis hele sitatet...
Rallar Amber Ale og Bøyla Blonde Ale har jeg jeg kjøpt, de har vel et par til som ligger på 4,7%.

Nøgne ø har en haug som ligger på 4,5%, er vel stort sett alene jeg har kjøpt på butikk. Meny og Ica har stort sett noen flasker stående.
Et relevant spørsmål er "Hva slaks type øl liker du best?" Hjelper lite å komme med masse anbefalinger om man ikke vet hva slaks type øl du er ute etter.

Er du ute etter pils, ting med mild og frisk smak? (Eksempel: Standard pils på butikken)
Er du ute etter veldig mørk øl? (Eksempel: Nøgnø Ø imperial Stout)
Vil du ha øl med mye aroma og smak? (Eksempel: IPA fra polet)

litt greit å vite hvilken type øl du pleier å like, og hvilke som ikke pleier å falle i smak - ellers kommer folk bare til å ramse opp en hau med forskjellig øl av den typen du ikke er ute etter.

Dåg velger jeg å tro at vanlige butikkpils ikke er helt det du er ute etter?

Edit: Men om du først skal til trondheim, hvorfor ikke stikke innom det lokale mikrobryggeriet og smake på ølen som er brygger lokalt der av til dels mange av studentene i byen? Ryktene har det til at de har veldig mye god øl til en grei pris.
Sist endret av etse; 11. oktober 2012 kl. 19:50.
CB Pilsner
Når jeg må ty til vanlig butikk pils: Frydenlund Fatøl
Hvis jeg har fri tøyler og lummeboka buler: Smakte nylig Nøgne Ø sin Imperial DunkelWit på Vulkan ølfestival, så da går jeg for den
Sist endret av Gloss; 11. oktober 2012 kl. 20:05.
[quote=etse;2726112]Et relevant spørsmål er "Hva slaks type øl liker du best?" Hjelper lite å komme med masse anbefalinger om man ikke vet hva slaks type øl du er ute etter.

Er du ute etter pils, ting med mild og frisk smak? (Eksempel: Standard pils på butikken)
Er du ute etter veldig mørk øl? (Eksempel: Nøgnø Ø imperial Stout)
Vil du ha øl med mye aroma og smak? (Eksempel: IPA fra polet)

litt greit å vite hvilken type øl du pleier å like, og hvilke som ikke pleier å falle i smak - ellers kommer folk bare til å ramse opp en hau med forskjellig øl av den typen du ikke er ute etter.

Dåg velger jeg å tro at vanlige butikkpils ikke er helt det du er ute etter?

Edit: Men om du først skal til trondheim, hvorfor ikke stikke innom det lokale mikrobryggeriet og smake på ølen som er brygger lokalt der av til dels mange av studentene i byen? Ryktene har det til at de har veldig mye god øl til en grei pris.[/QUOTE

Kansje denne tråden ble litt generell,men jeg liker i hovedsak nesten alle typer øl.jeg skal til Trondheim i helgen,og vil da besøke microbryggeriet
The lab series
Forman's Avatar
Beste ølet? Tuborg flasker når det er fest. Billig, og går somregel ned.
Når det kommer til en chill kveld med kompiser kjøper jeg Carlsberg halvlitere
Sist endret av Forman; 11. oktober 2012 kl. 20:10.
Jeg har ikke smakt allverdens øl, så jeg kan ikke si at jeg er veldig erfaren med slikt, men jeg har en ting for Hansa Premium. Jeg bare liker at det er litt friskere og virker litt "fruktigere" enn standard pils.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Når jeg må ty til vanlig butikk pils: Frydenlund Fatøl
Hvis jeg har fri tøyler og lummeboka buler: Smakte nylig Nøgne Ø sin Imperial DunkelWit på Vulkan ølfestival, så da går jeg for den
Vis hele sitatet...
Haha, trodde et øyeblikk jeg posta dette på NORBRYGG sitt forum, ble overrasket over så mange som gikk for Tuborg og Carlsberg
Min mening så er det enten Hansa fatøl eller Nordlandspils
Det blir aldri helt feil med en AASS Bayer
The lab series
Forman's Avatar
Når jeg tenker meg om er vel ikke Tuborg og Carlsberg norske merker..
Sist endret av Forman; 11. oktober 2012 kl. 20:22.
Vil anbefale dark force frå Haandbryggeriet. Fantastisk kraftig og smakfull stout.
Sist endret av jarinalus; 11. oktober 2012 kl. 20:27.
Aass fatøl eller Aass bayer, kommer litt ann på dagsformen. Ellers vil jeg også si at Frydelund Fatøl også faller i smak.
All øl fra Atna bryggerier (Atna Øl), spesielt den gamle Mopedøl om den kan oppdrives. Nakenbad er oså en god øl synes jeg. Verdt å prøve.
Ellers Nøgne Ø som nevnt mange ganger.
Og en lokal øl fra Valdres som jeg aldri husker navnet på, desverre.

Valdres Gardsbryggeri sin Staut, kom på det nå.
Sist endret av Troennes; 11. oktober 2012 kl. 20:56.