Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 872
Funker USB adaptere på stasjonære pc'er like bra som et vanlig trådløst nett?
Mener du usb wifi adaptere? Ja de skal funke like bra som en innebygget som har samme spesifikkasjoner, plus med usb wifi adapter så kan en også forlenge kabelen og strekke den høyere eller nærmere wifi området om det trengs i noen situasjoner.
Trådstarter
26 0
Ja, jeg mener Wi-Fi adapter

Lurte bare på om adapteren ville sakke farten på nettet til pc'en.

Takk for hjelpa
Etter min erfaring er trådløse nettverkskort med antenne, en del bedre enn USB-adaptere. Noen er helt håpløse, men du finner nok de som presterer veldig godt og.
usb dongle fungerer jo som ett nettverkskort, alt etter hva du legger ut, er hvor bra hastigheten vil bli. Men de fleste billige USB dongles vil jo fungere helt ypperlig med dagens hastigheter vil jeg tro
Trådstarter
26 0
Så bra, trodde jeg hadde begått en grusom feil et øyeblikk!
Hvis du skal game så har du det
Trådstarter
26 0
Hva er vanlig fart på et trådløst nett forresten? (Gjennomsnittlig)
Du, det varierer helt grusomt mye, ofte har jeg erfart å bare få 3.x MB/s over 802.11g (54 mbps). Har ikke prøvd n så mye, så det får noen andre svare på )

Om du skal game er det alltid best med kablet nett, men hvis du uansett må bruke trådløst må du nesten bare prøve (f.eks. om du kan få lånt fra en venn for å teste kjapt er det ofte veldig kjekt). Er vanskelig å gi noen definitive svar på akkurat hva som blir best, ettersom det er så mange dårlige, og så mange bedre produkter der ute. Hadde en TP-Link USB adapter nylig, og den var -helt- søppel, sånn btw.
Selv kjøpte jeg en liten D-Link mini usb wifi og det var ikke noe særlig på min stasjonære. For det første blir den veldig varm og for det andre var den veldig ustabil så jeg gikk få å kjøpe et nettveskeskort med antenne. Kommer nok i posten om noen dager nå :P
Har både hatt nettverkskort og USB.
Nettverkskortet var perfekt, men jeg har hatt utallige problemer med USB adapteret, blandt annet:
Dårlig connection, nettet faller ut, får ikke koblet til nett i det heletatt.

USB er ikke en permanent løsning spør du meg, angrer på at jeg ikke har investert i ett nytt nettverkskort tidligere.