Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2495
Hei! Går på antibiotika og vet man ikke skal drikke.. Men lurte på om det har noe å si om man kan snorte cola? Håper noen har peiling
Kan jo fint drikke, blir bare billigere og bli full!
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Kan jo fint drikke, blir bare billigere og bli full!
Vis hele sitatet...
Stemmer nok ikke i det hele tatt...
Grunnen til at "man ikke skal drikke på AB" er vel mest at man kan glemme å ta medisinen til rett tidspunkt + immunforsvaret svekkes betydelig når man drikker - generelt sett, noen bør ikke kombineres med alkohol overhodet.

Så vidt jeg vet, uten at jeg er lege obv, blir vel ikke kroppens immunforsvar akkuat noe sterkere av kola, men tror ikke det har så grusomt mye å si utover det. Du kan jo prøve å google litt om din spesifikke medisin ikke bør kombineres med andre ting.
I stedet for å komme med kommentarer som: kan fint drikke når du går på antibiotika, grunnen til at man ikke skal drikke er massesvadamas...., osv... kom med kilder på påstandene!!!

Sjekk forøvrig:
http://www.klikk.no/helse/sykdom/article726073.ece
Sist endret av Spelly; 7. september 2012 kl. 16:25.
Problemet med dette er jo at det ikke er noen sikre kilder på hvem som har rett eller galt når det kommer til om man skal drikke eller ei - noen leger sier det fordi de bare skal være beskyttende, mens jeg har hørt fra flere leger at det i bunn og grunn ikke har noe å si. Har selv vært helt polakkdritings på AB, og jeg merka ikke noe til det, verken på hvor raskt jeg ble drita, symptomforskjeller på sykommen jeg hadde AB For etc. Har heller ikke merket noen symptomforskjeller etc. ved andre rusmidler i kombinasjon med AB.

Regner med trådstarter er smart nok til å klare å søke på google selv, og akkurat den der klikk-artikkelen ligger høyt oppe - men spørsmålet hans var ikke angående alkohol og AB, det var kokain og AB, og ville sannsynligvis ha et enkelt svar i stedet for å sitte og lese alt mulig sprøyt på nettet - og derfor prøvde jeg bare å skrive enkelt hva som er grunnen til "at man ikke skal drikke når man går på AB". Du kunne jo tenkt på det, I stedet for å linke til noe som TS ikke spurte om.
Sitat av contempt Vis innlegg
Problemet med dette er jo at det ikke er noen sikre kilder på hvem som har rett eller galt når det kommer til om man skal drikke eller ei - noen leger sier det fordi de bare skal være beskyttende, mens jeg har hørt fra flere leger at det i bunn og grunn ikke har noe å si. Har selv vært helt polakkdritings på AB, og jeg merka ikke noe til det, verken på hvor raskt jeg ble drita, symptomforskjeller på sykommen jeg hadde AB For etc. Har heller ikke merket noen symptomforskjeller etc. ved andre rusmidler i kombinasjon med AB.

Regner med trådstarter er smart nok til å klare å søke på google selv, og akkurat den der klikk-artikkelen ligger høyt oppe - men spørsmålet hans var ikke angående alkohol og AB, det var kokain og AB, og ville sannsynligvis ha et enkelt svar i stedet for å sitte og lese alt mulig sprøyt på nettet - og derfor prøvde jeg bare å skrive enkelt hva som er grunnen til "at man ikke skal drikke når man går på AB". Du kunne jo tenkt på det, I stedet for å linke til noe som TS ikke spurte om.
Vis hele sitatet...
Kildene jeg linket til er uansett mer sikre enn det du og andre har diktet opp i tråden.
Det står også i kilden at man IKKE må blande enkelte typer antibiotika med alkohol.
Sist endret av Spelly; 7. september 2012 kl. 16:34.
Nå skrev jeg faktisk at det generelt går bra, men at det er enkelte typer man ikke bør blande med. I tillegg skrev jeg at kan han prøve å google og se om han finner noe angående hans spesifikke type AB og blanding med andre rusmidler.

Jeg har lett lenge og langt tidligere etter noen kilder som sier at kokain og AB kan være skadelige, og med mindre du eller noen andre klarer å finne en kilde på det, så blir det historier fra tidligere erfaringer som blir det beste rådet han kan få på spørsmålet sitt i denne tråden.

Som det til og med står i denne bibelen av kunnskap du har gitt oss: " - Det finnes ikke bevis for at man ikke kan kombinere alkohol og antibiotika, sier Berild. ". Dermed valgte jeg å heller skrive det jeg vet fra før, enn å linke til kilder som bare synser ang. temaet.
Kommentaren min var ikke ment helt 100% seriøst, men påstanden skal fortsatt være korrekt, man blir mye fortere full på AB.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Kommentaren min var ikke ment helt 100% seriøst, men påstanden skal fortsatt være korrekt, man blir mye fortere full på AB.
Vis hele sitatet...
Er mange jeg kjenner som har sagt at de blir det, men lurer litt på om det kanskje er fordi de rett og slett er syke. Men, så er det jo slik at mennesker ikke reagerer 100% likens på de forskjellige typene medisin, så det kan godt hende at mange faktisk blir raskere fulle mens de går på AB. Noen mener jo de blir det av Ibux f.eks.