Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1371
Vi skulle fange stemningen i horten den dagen. Er en dagsoppgave vi fikk på skolen.
Videre vil jeg si at jeg ikke aner hvordan jeg resizer bilder. Beklager.

Komentarer? Noen som har lyst til å gjette på hva bildeserien\montasjen skal fortelle om Horten? ^^

http://i41.tinypic.com/33ytlxx.jpg
Sist endret av nso; 19. mars 2009 kl. 23:41.
kan vell prøve å gjette på at det va dårlig med steming i horten?:P
Ser ikke helt sammenheng mellom boller og 2 trapper.

Hva bilde skal fortelle?
hmm, at du må gå mange trappe trinn etter du har spist bollene/kakene.
Fint bilde for de som skal slanke seg

Men likte det bilde med kake bra vinkel.
Sist endret av Dr.Feelgood; 19. mars 2009 kl. 23:46.
Liker bildet med "kakene" angående det andre synes jeg bildet ned til venstre er alt for utbrent. Rammen og skriften rundt bildet, får meg til å tro at det er en power point presentasjon fra en 5 klassing. Det ser veldig amatørmessing ut, og standard PP med bilder fra google.

Likte bildet med kakene, men de andre synes jeg ikke var noe særlig. Trappen fordi himmelen var helt utbrent, og trappen (oppe til venstre) fordi det ikke gir noen mening.
Oooooooog der kom "Hva skal bildet fortelle?"
Like gøy hver gang.

Bildet av bollene var det eneste med bra eksponering og komposisjon. Fokuset var også bra.
De to andre var.. Trapper..? Passa ikke helt inn, hvertfall ikke når de ikke var noe spesielt bra, husene og den hvite varebilen på det ene bildet skapte ikke stemning akkurat.

Men bolle-bildet var bra, ta flere som det
Sist endret av drittunge; 19. mars 2009 kl. 23:49.
Mye bra her, takk for respons på bollene :P

Teknisk er nok ikke trappebildene de beste nei, men de er vel de med mest symbolikk. Ingen som tar poenget? Må vel legge til at jeg selv ikke er så fornøyd med bollebildet, ganske enkelt bilde å ta og fargene ble for "gule".

Gitchen er nærmest så langt. Dårlig stemning, men hvordan så du det?
Kan komme med fasit senere i dag, mtp. at klokka er over tolv.

Fasit og fasit, mine tanker ihvertfall.
Hahhah.. En venn av meg tryna ned hele den ståltrappa der og lå og blødde i over en time før ambulansen kom. Morsomt, for vi snakket om den hendelsen akkurat, så kommer jeg hit og ser bilde av samme trapp.
Dystert , men samtidig en bollete stemning i horten da for tida?:P Fokus var bra, og bildene i seg selv, men ikke satt sammen?
Fine bilder, men at de representerer Horten forstår jeg ikke helt... (om dere ikke har noe i Horten som er kjent, utenom bollene).
Jeg skjønte stemninga. Det går opp og ned, men for det meste er det søtt.
Tafsern: skulle ikke representere Horten generelt. Skulle fange stemningen i byen akkurat den dage vi fikk oppgave.

Viva la Opium: Ikke værst, du er ganske nærme.

Min tanke bak montasjen.
Første bilde, øverst til venstre er en veldig klar negativ linje. Jeg har prøvd å gjøre dette bilde så dystert og mørkt som mulig, uten at det ble for unaturlig. Det bare viser at byen er veldig negativt ladet.

Nederst til venstre har vi mange horisontale linjer. Disse forteller at, selv om byen er negativ, går det oppover og det er alltid et lys\håp på toppen. Alle trappetrinnene utgjør horisontale linjer, dette gir et stabilt inntrykk.
Byen har stabil framgang.

Til høyre valgte jeg bare noe som så godt ut. Rett og slett fordi horten er en god by på bunnen. Og at det alltid ender godt på en eller annen måte.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jeg fikk da lyst på boller!
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
sitti å dapa i de trappene

tror du var innom sjøsiden mens du tok bilder jeg altså
Sist endret av sengetøv; 20. mars 2009 kl. 11:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vell først steming i horten( liten by og du er sikkert lei av plassen og vill bort, så når du fikk oppgaven tenkte du at du kunne få frem ironien i det) og det er 2 bilder, av trapper og ingen folk, ikke akkurat god steming der, og så er trappe bildene veldig kjedelig, trist vær er det også. Snø og slapps, ikke akkurat god stemmning. Det ene trappe bildet forvirrer meg, man ser ikke om du tar bildet opp en trapp, eller ned trappen (med nøye studering finner du det ut) men med første øyekast ikke. men så kommer bolle bildet som er bra, kun bollene i fokus, og kansje det er din glede i verdagen, de bollene så gode ut da, så dem viser vell at selv på en trist dag i en kjedelig by kan alle ha no å glede seg til? Boller
Syns bildet var kulere etter "forklaringen", men siden du vil vise at det er lys på toppen, så ville jeg omroganisert bildene så bollene på en måte er øverst i trappa..
jeg likte komposisjonen på bollebildet, og for at du fikk meg sulten, får du KP.

bildet nede til venstre får meg til å tenke på et dårlig raffinert spill (man står på toppen, ser nedover, men bakken har ikke tekstur, den er bare hvit
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Om dere trenger tid får å se at trappen nederst til venstre går opp og ikke ned må dere se rundt dere. Det midterste partiet i bildet var isåfall unaturlig bratt til å være en nedadgående trapp!
Selv om du forklarte det synes jeg det kunne blitt mye bedre utført.

Kanskje plasseringen av bildene kunne vært gjort bedre. Det ser ut som du har hatt det travelt med å sette bildene sammen. Det at bollene skal representere noe godt skjønner jeg, men ikke at de skal representere noe godt i bunn og grunn når det står plassert på høyresida.

Det med trappen nede til venstre som går oppover er en fin idé. Men var meningen å ha horisontale trappetrinn fordi at det er en stabilt vekst og alt det der, synes jeg du burde valgt en annen trapp. Du burde hatt en trapp med brede, brede trinn, slik at det horisontale kom bedre frem. Kanskje ikke så lang. Nå ble den lengre enn den er bred, og det gav meg ikke helt det du ville med ideen.
Tomme slitne trapper. Skitne. Trapper som ingen går i. Trapper som ikke går noe sted. Tomme trapper...

Gode varme boller. Fargerike. Boller som skal et sted. Boller vi skal spise.
Gode Boller...

Legg på litt jazz musikk og les høyt også har du noe så prensiøst som det får blitt

Men ærlig talt, vet da faen hva du skal frem til jeg. At Horten er en fraflytta, fattig kommune men gjennom bollene er det håp?