Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3194
Hei
jeg tenkte å spørre om noe i en film, andre må gjerne spørre og håper alle får svar av noen som vet.
veldig irriterende da du ikke skjønner noe med en film å grubler på dette i lengre tid uten å finne svaret, så det er litt av grunne til denne posten
filmen jeg lurer på noe i er Max Manus: da de skal sette bombene på båten, så plutselig er det en tysker som skyter ned i vannet å treffer båten dems. de blir ikke truffet og de lurer på om de ble sett. hvorfor skal han tyskeren plutselig skyte da uten å ha sett noen?

takker for svar
Hvis jeg ikke husker feil, så feiret de at de skulle dra fra norge.
Det er vel bare for å sikre at ingen sniker seg ved siden av båten?
Trådstarter
er ike det veldig bortkasta skudd at de skal gjøre det innimellom? dessuten hva er sjangsen for at vi ikke hørte det da de gikk forbi båten først og at de neste omgang holdt på å bli truffet?
hvis de gjør det for å feire, skyter de ikke opp da?
bare lurer på hvilke av disse teoriene som stemmer....
Sitat av 2fast2Furious Vis innlegg
Det er vel bare for å sikre at ingen sniker seg ved siden av båten?
Vis hele sitatet...
De har vel lært fra sist gang Manus og gjengen tok båtene deres tidligere i filmen. Så det er nok noe med sikkerheten å gjøre. Antar at vakten ikke akkurat så nøye ned når han skaut som han ellers gjorde når Manus og hans to kompis gikk inn som reperatører.
Trådstarter
ville ikke de sjekket litt mer nøye da? er litt skeptisk her siden jeg ikke syns noen av mulighetene er veldig sannsynlige, bortsett fra; hvis vaktebn syntes han hørte noe og skjøt noen skudd å så ble det stille trodde de at det bare var (en bever??) el noe

Sitat av Noes Vis innlegg
De har vel lært fra sist gang Manus og gjengen tok båtene deres tidligere i filmen. Så det er nok noe med sikkerheten å gjøre. Antar at vakten ikke akkurat så nøye ned når han skaut som han ellers gjorde når Manus og hans to kompis gikk inn som reperatører.
Vis hele sitatet...
Tviler på at det som skjedde i filmen stemmer nøyaktig med virkeligheten. At de skuddene traff midt i mellom dem og at vakten ikke så dem, men hvem vet hva som virkelig skjedde
Trådstarter
ja det gjør det nok ikke. takk for svar. bare å legge ut for andre hvis det er noen som lurer på noe

Sitat av Noes Vis innlegg
Tviler på at det som skjedde i filmen stemmer nøyaktig med virkeligheten. At de skuddene traff midt i mellom dem og at vakten ikke så dem, men hvem vet hva som virkelig skjedde
Vis hele sitatet...
Virker usannsynelig ja
Når båten "punkterte" lagde den jo egentlig mye lyd...
Men ikke alle filmer er 100% gjennomtenkte da
Trådstarter
nei syns den var litt "billig" men men det er jo bare film
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Det er jo ganske mye som skjer oppe også da, kanskje det var andre lyder som overdøvet luftbåten? Også, vakten så ikke ut til å se akkurat hva han skjøt på. Var vel bare som skremsel hvis noen prøvde seg ville jeg tro.
Trådstarter
fortsatt litt rart at han plutselig skulle skyte, akkurat der, da du ikke hørte noe skudd i scene fra max og han andre går forbi båten som elektriker le hva det var.
Du så jo at når de var elektrikere på vei inn så drev noen av de tyskerene og patruljerte langs brygga og skjøt ned i vannet helt tilfeldig. Det at han traff akkurat der de var, var nok ment som et spennings punkt hvor de blir utsatt for fare og muligens drept en av de, tror det er noe i den rettningen
Sist endret av Opacus; 27. januar 2009 kl. 21:55.
Trådstarter
okey hehe så ikke det jeg men da fikk jeg svar, så er en fin tråd for de som lurer på noe om film eller serier. har irritert meg over det med skytinga siden jeg så filmen

Sitat av Opacus Vis innlegg
Du så jo at når de var elektrikere på vei inn så drev noen av de tyskerene og patruljerte langs brygga og skjøt ned i vannet helt tilfeldig. Det at han traff akkurat der de var, var nok ment som et spennings punkt hvor de blir utsatt for fare og muligens drept en av de, tror det er noe i den rettningen
Vis hele sitatet...
Har et spørsmål; På stoner-filmer, som Den Siste Revejakta og andre, røyker de på ordentlig? De må jo røyke noe, for det ser jo ganske ekte ut, og de klarer og se ganske loka ut utover det som kan være skuespill.
Sist endret av plohg; 28. januar 2009 kl. 16:19.
I noen filmer røyker de hasj/gress, i noen filmer gjør de ikke det. VG hadde en reportasje om innspillingen av "Den Siste Revejakta" i fjor sommer eller rundt den tiden, og da ble det avslørt at *trommevirvel* de ikke røyket hasj på settet.
Trådstarter
det er nok en anen form for tobakk der ja. eventuelt noe form for rulletobakk. er nok uansett ikke ekte vare på de filmene. de er nok bare gode skuespillere, at de kan "fake" det.

Sitat av plohg Vis innlegg
Har et spørsmål; På stoner-filmer, som Den Siste Revejakta og andre, røyker de på ordentlig? De må jo røyke noe, for det ser jo ganske ekte ut, og de klarer og se ganske loka ut utover det som kan være skuespill.
Vis hele sitatet...
Sitat av plohg Vis innlegg
Har et spørsmål; På stoner-filmer, som Den Siste Revejakta og andre, røyker de på ordentlig? De må jo røyke noe, for det ser jo ganske ekte ut, og de klarer og se ganske loka ut utover det som kan være skuespill.
Vis hele sitatet...
De røyker urtejointer fra Shangri La.
Trådstarter
åja hehe kjekt å vite
Game disconnected
pokemon's Avatar
jeg lurer på noe å :P i filmen I am legend så klarer han å gå i sin egen felle å blir hengende opp ned lenge hvis noen husker det? det er rett før hunden dør... det jeg lurer på er hvordan i helvette han ikke husket at han hadde lagt felle der eller satt opp dukka? :S
Sist endret av pokemon; 29. januar 2009 kl. 13:28.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av pokemon Vis innlegg
jeg lurer på noe å :P i filmen I am legend så klarer han å gå i sin egen felle å blir hengende opp ned lenge hvis noen husker det? det er rett før hunden dør... det jeg lurer på er hvordan i helvette han ikke husket at han hadde lagt felle der eller satt opp dukka? :S
Vis hele sitatet...
Jeg fikk inntrykk av at det ikke var han som la ut fellen.
Sitat av pokemon Vis innlegg
jeg lurer på noe å :P i filmen I am legend så klarer han å gå i sin egen felle å blir hengende opp ned lenge hvis noen husker det? det er rett før hunden dør... det jeg lurer på er hvordan i helvette han ikke husket at han hadde lagt felle der eller satt opp dukka? :S
Vis hele sitatet...

Var jo de der jævlene som satt inne og venta på nattelys som hadde satt opp fellen virket det som. Den dukken kom jo fra videobutikken han pleide å gå til.
jeg så aldri at han lagde den fella der.
Du ser jo godt at de som er inne i gangene første gang fella blir satt ut (av Will Smith) lærer av ham og bruker den samme fella på ham.
Det med Max Manus filmen:

De hadde jo sprengt en båt noen uker før eller noe, så da ble sikkerheten skjerpa. Så sånn som opacus sier, man så at de skøyt random ned i vannet når de var på vei inn.
De skøyt random ned i vannet fordi at det ikke skulle skje igjen. Som andre også har sagt, det at de akkurat traff max og de, det er jo bare for å skape spenning...
Trådstarter
var zombiene somk som antaqgeligvis ghadde sett hvordan en felle funket da han ahadde brukt den på de.
denne skjønte ikke jeg med en gang heller

tror det var noe sånn ja.... litt usansynlgi men OK det ble jo spennende


Sitat av junkpal Vis innlegg
Det med Max Manus filmen:

De hadde jo sprengt en båt noen uker før eller noe, så da ble sikkerheten skjerpa. Så sånn som opacus sier, man så at de skøyt random ned i vannet når de var på vei inn.
De skøyt random ned i vannet fordi at det ikke skulle skje igjen. Som andre også har sagt, det at de akkurat traff max og de, det er jo bare for å skape spenning...
Vis hele sitatet...
Sist endret av goggen 2; 29. januar 2009 kl. 16:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
vil vell tru at tyskeren fikk beskjed om at de kunne være under vann som "Froskemenn" og skyte ned i vannet og at de da ikke ville se dem så han skaut bare for å gjøre det han var blitt fortalt å gjøre?
Reagerte litt på det skjøl men tenkte ikke no spessielt over det før nå:P
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av goggen 2 Vis innlegg
var zombiene somk som antaqgeligvis ghadde sett hvordan en felle funket da han ahadde brukt den på de.
denne skjønte ikke jeg med en gang heller

tror det var noe sånn ja.... litt usansynlgi men OK det ble jo spennende
Vis hele sitatet...


ja regnet med det selv men han brukte jo en slags spiker pistol å noe greier :P er litt teit at de har fått tak i sånnt utstyr osv..
Sitat av pokemon Vis innlegg
ja regnet med det selv men han brukte jo en slags spiker pistol å noe greier :P er litt teit at de har fått tak i sånnt utstyr osv..
Vis hele sitatet...
Hva som er så teit med det? Filmen utspiller seg jo på Manhattan og Will Smith er den eneste som er igjen der inne. Disse "zombiene" kan springe rundt på natten å gjøre som de vil. Vil si med STOR sikkerhet at det garantert finnes en jernvare-handel lignendes butikk i Manhattan som selger spikerpistoler og der har evt "zombiene" rappa seg en.
Trådstarter
de klarte hvertfall å lage den fella da.
litt teit men du ble vel ganske spent på hva som kom til å skje ?
Game disconnected
pokemon's Avatar
joda syns filmen var kul jeg men de virka jo ikke så veldig inteligente de zombiene da.. men må vel bare finne meg i at de lagde fella :P
Trådstarter
må nok det
en viktig ting å huske: det er faktisk bare film
Må dere ikke glømme at han satt opp de fellene for å finne en kur mot de som var smittet, så han hadde sånnt svart trekk over for å beskytte de mot sollys så de ikke brant opp, den fellen han ble tatt av hadde ikke det, ergo ikke laget av han?
Å når han fanget den syke jenta som vi fikk se kom det jo ut en zombie å ser hvordan han fanget henne og lærte da hvordan det sku gjøres
case closed
Sitat av Gitchen Vis innlegg
Må dere ikke glømme at han satt opp de fellene for å finne en kur mot de som var smittet, så han hadde sånnt svart trekk over for å beskytte de mot sollys så de ikke brant opp, den fellen han ble tatt av hadde ikke det, ergo ikke laget av han?
Å når han fanget den syke jenta som vi fikk se kom det jo ut en zombie å ser hvordan han fanget henne og lærte da hvordan det sku gjøres
case closed
Vis hele sitatet...
høres riktig ut det ja..
når de er på vei inn i båten som "elektrikere", så ser man at tyskeren går og skyter ned på siden allerede. Så sier Max "nye rutiner". Dette er nye rutiner etter at de gjorde det første velykkede forsøket og sprengte 4 eller 5 båter.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
når de er på vei inn i båten som "elektrikere", så ser man at tyskeren går og skyter ned på siden allerede. Så sier Max "nye rutiner". Dette er nye rutiner etter at de gjorde det første velykkede forsøket og sprengte 4 eller 5 båter.
Vis hele sitatet...
gjør dem det?? fikk ikke med det jeg. hehe der fikk jeg et skikkkelig håndfast svar!
Hei
jeg lkurer på noe i en film:

i 28 weeks later eller 28 days later husker ikke hvilken. der løper en sånn kar over et gjerde ved en militærbase noen militær folk hadde lagd. (de ville senere voldta jente som kom). de militærfolkene ble ville da de så han gikk over gjerdet, men hvorfor var det så ille? var jo ingen zombier der liksom og hadd det vært det hadde ikke det hatt noe å si for de?
noen som vet?
Scenen der Max'ern er i Finland er oppspinn. I virkeligheten så var han igjennom artilleriangrep, men ingen direkte angrep der han tar ut et maskingeværrede og skyter russere. Noen andre som vet om scener fra Max Manus som er oppspinn?
Den scenen der han sykler fra tyskerne skyter fra hofta med en hånd og treffer tyskerne på motorsykkelen er vel litt i overkant. noen som vet om denne scenen?
Sist endret av Oddish; 9. februar 2009 kl. 12:56.
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen som skjønner slutten av seven pounds? skjønte egentlig ikke en dritt av den jeg.
men på slutten tok det helt av og jeg syntes ingenting hang sammen
Sitat av åjavelja Vis innlegg
noen som skjønner slutten av seven pounds? skjønte egentlig ikke en dritt av den jeg.
men på slutten tok det helt av og jeg syntes ingenting hang sammen
Vis hele sitatet...
Broren legger da 2 og 2 sammen og finner ut at Will smith har reddet tilsammen 7 mennesker, inkludert seg selv. Etter at han ved et uhell drepte 7 mennesker i en bilulykke, inkludert sin kone. Han fikk da såpass skyldfølelse at han slet veldig. Han begynte da å donere bort organer til andre, og redde andre. Til slutt tok han livet sitt slik at kjæresten kunne få hjertet hun så sårt trengte.

En utrolig trist og sterk film! Denne likte jeg veldig godt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
lurer på en ting i American Psycho.
jeg lurer vel egentlig på alt i denne filmen, skjønner ikke slutten eller noe av det som skjer sist. bare at han dreper folk
Sitat av åjavelja Vis innlegg
lurer på en ting i American Psycho.
jeg lurer vel egentlig på alt i denne filmen, skjønner ikke slutten eller noe av det som skjer sist. bare at han dreper folk
Vis hele sitatet...
Sånn som jeg tolker filmen er den relativt tydelig på at Patrick ikke har myrdet noen som helst, men at alle voldsepisodene har foregått inni hodet hans. Men akkurat hva som skjedde, og om det faktisk skjedde er egentlig ikke viktig, for hovedpoenget med boka og filmen er å vise hvor lite folk bryr seg om hverandre i slike jappemiljøer. Det er en satire, ikke glem det.
okey syns det var litt rart siden han advokaten sa at han hadde spist med han i london så da lurte jeg på om han faktisk hadde dratt til london.

og om han etterforskeren ffatkisk eksisterte?

hvertfall veldig mystisk film, ghelt grei
Sitat av åjavelja Vis innlegg
okey syns det var litt rart siden han advokaten sa at han hadde spist med han i london så da lurte jeg på om han faktisk hadde dratt til london.

og om han etterforskeren ffatkisk eksisterte?

hvertfall veldig mystisk film, ghelt grei
Vis hele sitatet...
Boka fokuserer mer på akkurat dette, og det er fortsatt uvisst om Luis Carruthers (som Patrick tar livet av med øks) faktisk reiste til London eller hva som egentlig skjedde. Det er godt mulig at folka i dette miljøet faktisk var så lite opptatte av hverandre at de ikke kjente hverandre igjen av utseendet, men bare på navn og status.

Hvis du liker filmen bør du definitivt lese boka. Den er lettlest og ekstremt voldelig, og satiren er hysterisk morsom. Jeg liker for eksempel hvordan et kapittel dreier seg om at Patrick dreper folk på den verst tenkelige måten, hvorpå neste kapittel handler om hvilke låter av Whitney Houston han liker best. Det er ingen tvil om at Patrick Bateman har tunge mentale problemer
hehe er nok ingen tvil der nei, men er ikke noen film for alle kanskje(?) litt sær men jeg synes den var kul selv om jeg trodde det skulle bli litt større poeng i slutten av filmen kanskje.
noe som også var rart var politijakten da han sprengte politibilen og han skjøt han som satt i tresepsjone pluss vaktmesteren for å så gå rett etterpå å hilse på dørmannen å gå i leligheten sin igjen.