Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 841
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jeg leser titt og ofte på forumet, og ser oftest rapporter iform av tripprapporter i rusmiddelforumet. Men idag tenkte jeg å skrive en liten rapport i lyd- og musikk forumet fra festivalen Rockfest som nettop var her i Haugesund (15. og 16 juni). Jeg vet ikke om dette er noe folk gidder å lese i det hele tatt, men jeg kjeder meg såpass mye nå at jeg tar sjangsen på å lage en liten rapport.

Først for å starte med litt generell info:
Rockfest Haugesund ble arrangert for første gang i 2004, da som en del av byens 150 års jubileum.

Rockfest Haugesund er en festival som har fokus på rytmisk musikk og har ungdom fra 16 år og oppover som målgruppe. Festivalen har også som mål å ha et lavt kostnadsnivå på festivalpassene slik at flest mulig ungdom har anledning til å delta.

Festivalen legger stor vekt på å vise fram lokale artister, festivalprogrammet har også blitt forsterket med to - tre nasjonale/internasjonale artister.

I år lød bandlisten slik:
- Keane
- Kurt Nilsen
- Karpe Diem
- Mirror of Madness
- Bo Kaspers Orkester
- Amulet
- Cumshots
- Black Debbath
- Bjørn Berge
- Pogo Pops
- King Midas
- Blind Archery Club
- Dog Almighty
- The Alexandria Quartet
- Hyde Midnight
- New Zeppelin
- p:b
- Pain Solution
- Graceland Gospel
Vis hele sitatet...
Selv var jeg litt skuffet over at det var såpass lite rock, og jeg så mer på hele festivalen som popfest.

Selve festivalen (desverre kunne jeg bare være tilstede på fredagen, for jeg måtte jobbe på lørdagen.):

Rockfest startet for vår del med bandet: The Alexandria Quartet.
Jeg ble virkelig positivt overasket over dette bandet. Men dumme meg klarte selfølgelig å glemme å ta bilder av dette bandet. Det var litt lite folk på konserten, pga. den var såpass tidlig på kvelden (19:45). Så stemningen var litt tam, men musikken var god og passet perfekt der vi stod i solskinnet for å kjøpe oss halvlitere.

Etterpå kom bandet King Midas på scenen.
Absolutt ikke noe for meg. Ikke bare hadde de en meget "spesiell" stil, men også ikke noe særlig bra musikk. Vokalisten tok helt av, men han fikk ikke helt til å dra med publikum.
http://nff.bitsex.net/920.jpg

Etter at King Midas var endelig ferdige, kom kveldens store atteraksjon; Keane. Ikke at han spiller min type musikk, men ettersom han var en av de større artistene som kom måtte vi få med oss denne konserten. Jeg vet ikke helt om jeg klarer å ordsette det, men den konserten var helt spesiell. Keane spilte kjente sanger, og fikk publikum med på en fantastisk høylytt allsang. Veldig overaskende, tilogmed jeg sang med. (Jeg liker litt tyngre musikk vanligvis.)
http://nff.bitsex.net/921.jpg
Fin lyssetting på konserten til keane.
http://nff.bitsex.net/922.jpg
Det var godt oppmøte vil jeg nå si.
http://nff.bitsex.net/923.jpg
"KAN JEG FÅ TA PÅ DEG KEANE, PLIX?"

Etter Keane stakk vi kjappt innom og fikk i oss en kebab før vi skulle på neste konsert. Det var litt krangling i gruppa vår, siden det ble valget mellom Karpe Diem og Amulet. Jentene fikk velge, og vi gikk ned til brygga hvor de skulle spille. Etter en lang stund dukket de endelig opp, og startet med en kjent sang (som jeg ikke husker). Men stemninga var ikke noe for oss, alt for mye folk på et alt for lite område, og et overtall av fjortissjenter som skrek. Så vi stakk fra konserten for å få med oss slutten til Amulet.
http://nff.bitsex.net/924.jpg
Karpe tok ikke helt av, ikke for vår del vertfall.

Det viste seg for at det var den siste konserten til Amulet før de la opp så det tok så å si av. Likte musikken godt, og mye bedre stemning en på karpe.
http://nff.bitsex.net/925.jpg
Amulet > Karpe Diem

Jeg vil bare avslutte med å si at jeg håper jeg ikke blir flamet for denne rapporten. Er ikke så ofte jeg skriver rapporter, og bildene er tatt med et vanlig lol-digitalkamera. Men overall håper jeg den faller i smak
Sist endret av mkey; 22. juni 2007 kl. 15:15.
Jeg var der på lørdag, å på den gratis-konserten på torsdag, eneste jeg husker var at jeg var sørpefull og det var masse folk, og ALT for høy lyd på en eller annen konsert - husker ikke helt hvilken og når :S
Jeg var på rockfest med klovnen_ fra nff, og jeg må på vegne av begge si at det var dritbra. Bra stemningen hele helgen og masse bra konserter, blant annet keane og amulet. Er egentlig overrasket over at lille Haugesund klarer å dra inn band som keane, menmen. Hadde du vært der lørdagen mkey så kunne du fått med deg en god del rock, må forresten si at jeg også gikk fra karpe diem til amulet, og stemningen var 100ganger bedre på amulet
Prøv å få med deg begge dagene neste gang da så kanskje man danner seg ett fullverig bilde av festivalen.

Sånn ellers å kalle festivalen en pop-festival fordi det var ett hip-hop innslag av de 4(wtf?) konsertene du så er vel litt svakt?
Not Penny's boat
argh's Avatar
Etter en uke med jobb var det digg å sitte ned og lese en litt anderledes lesning her på nFF. Jeg likte i hvertfall det jeg leste og du var heldig som fikk se Keane live. De har en del bra sanger.
Sist endret av argh; 22. juni 2007 kl. 18:39.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Trådstarter
Sitat av ztaale
Prøv å få med deg begge dagene neste gang da så kanskje man danner seg ett fullverig bilde av festivalen.

Sånn ellers å kalle festivalen en pop-festival fordi det var ett hip-hop innslag av de 4(wtf?) konsertene du så er vel litt svakt?
Vis hele sitatet...
Jepp, burde fått med meg lørdagen også, men som sagt var jeg på jobb da. Jeg ser du stusser på at jeg bare var på 4 konserter, men dersom du ville få med deg hele konsertene kunne du bare se 4! Flere konserter gikk samtidig på forskjellige locations, så du måtte velge de du ville se.
Sist endret av mkey; 22. juni 2007 kl. 18:45.