Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1852
hei, har et utrolig irriterende problem når jeg spiller cs.

får en slags lag spike hvert 30 sekund i ca 1-2 sekunder... og har sjekka ms'en og den er fin, heller ingen hopp i ping o.l så for meg så tyder det et problem med pcen og ikke nettet.

er ufattelig irriterende og ødelegger mye av spillinga, så hvis noen vet hva som er problemet= please share
har også sjekka etter om det kan være en Cl_FlushEntityPacket error, men det er det heller ikke -.-

takker på forhånd
Sitat av Sanux Vis innlegg
hei, har et utrolig irriterende problem når jeg spiller cs.

får en slags lag spike hvert 30 sekund i ca 1-2 sekunder... og har sjekka ms'en og den er fin, heller ingen hopp i ping o.l så for meg så tyder det et problem med pcen og ikke nettet.

er ufattelig irriterende og ødelegger mye av spillinga, så hvis noen vet hva som er problemet= please share
har også sjekka etter om det kan være en Cl_FlushEntityPacket error, men det er det heller ikke -.-

takker på forhånd
Vis hele sitatet...
1. Defragmenter dine disker

2. frigjør plass på disk hvis den er full
Er det bare i CS? Spike, mener du da at det kommer om feil på bildet? Kan være artifacts, og da betyr det at skjermkortet ditt kan være ødelagt.
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Er det bare i CS? Spike, mener du da at det kommer om feil på bildet? Kan være artifacts, og da betyr det at skjermkortet ditt kan være ødelagt.
Vis hele sitatet...
Lag spikes vil si at det med jevne mellomrom er små hopp i pingen (evt hardware-relatert) som gjør at det lagger i noen få sekunder av gangen.
Ok, sjekket at det ikke er noe som kjører i bakgrunn som bruker en del CPU?
Trådstarter
8 0
kaller det bare lag spikes for å beskrive problemet litt bedre

men sånn sett er det ikke noen som helst lag (mtp internett forbindelse, ping, ms osv)
og ja, det er kun i cs 1.6 dette skjer, cs:s går helt smertefritt...

og det er ingenting som bruker betydelig mye ram, cpu eller noe annet.

og nei, det er ingen artifacts, jeg bare stopper helt opp i 1-3 sekunder for så å fortsette igjen, og det er bare jeg som stopper opp, alle andre beveger seg fint.

google har sålangt ikke hjulpet en døyt -.-
Prøvd å reinstallere CS? Ettersom det virker helt fint med CS:S
Trådstarter
8 0
jupp har prøvd det, neste steg evt nå er å reinstallere steam, men det frister lite mtp at jeg har installert over 40 spill -.-
Tviler på at det kan være steam, sjekket instillingene dine?
Trådstarter
8 0
har kjørt alt ifra software til opengl+d3d og endra på samtlige instillinger, og ingenting fungerer...

skjønner ikke hva det kan være -.-
Sitat av Sanux Vis innlegg
har kjørt alt ifra software til opengl+d3d og endra på samtlige instillinger, og ingenting fungerer...

skjønner ikke hva det kan være -.-
Vis hele sitatet...
Er du på trådløst?
Har du åpnet port 27015 i router?
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Har du åpnet port 27015 i router?
Vis hele sitatet...
Hadde porten vært sperret, ville han vel i utgangspunktet ikke fått koblet opp mot en server...

Jeg setter dog en knapp på innstillingene i CS-en.
Innstillinger som rate, updaterate osv. kan jo være en årsak til dette problemet.
Sist endret av s1gh; 5. juli 2009 kl. 17:49.
Prøv å kjør cs med kun en prosessor, om du har dual core!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av tjobo Vis innlegg
Prøv å kjør cs med kun en prosessor, om du har dual core!
Vis hele sitatet...
Dette er faktisk et kjent problem hos en CPU-produsent som ikke kan produsere multicore-CPU'er. *host* AMD *host*

Det kan dog løses med en "patch" som egentlig bare setter en verdi i boot.ini filen til windows som ber den bruke en annen klokke (siden hver core ikke klare å forstå at de skal ha samme klokke).
Trådstarter
8 0
har en intel E8400, så ingen amd her i gården

så hva må gjøres hvis det er den som roter, atxbyea?

og jeg sitter med tp kabel, itno trådløst her
Trådstarter
8 0
prøvde og skru av den ene prossesoren (task manager og hake vekk cpu 01 ?) og desverre funket det ikke -.-
Hvilke settings har du i din cs config.cfg? Som f.eks cl_cmdrate, cl_updaterate, rate, ex_interp & cl_rate etc.
Disse kan forårsake "lagg-spikes" om de ikke har de rette instillingene. Men om du allerede vet at du har dem instillt riktig så vet jeg ikke hva som lager problemer for deg.