Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3022
Så jeg jobber i forsikringsbransjen, nærmere bestem skadebesiktigelse, hvilket vil si at jeg er i en gråsone hva kontorarbeid og feltarbeid angår, og jeg trenger en telefon som kan følge en hektig hverdag fra møtelokaler til byggeplassen.

kjernepunktene jeg ser etter er:
1) ikke er en typisk "håndverkertelefon" ala CAT, eller de klumpete med antenner osv
2) Dual sim - et must, gjerne med hot swap
3) Oppløsning fra 1920x1080 og oppover, helst
4) IP68 - helst, men kan leve med lavere gradering
5) Lang batterilevetid
6) Minst 3gb ram
7) minst 12mp kamera, selfiekamera er irrelevant.

Jeg har kikka på Samsungs A5 og S6 active, Google Pixel og Lumigons t3 (den har alt bortsett fra oppløsninga, som er på 1280x720 - i en sånn telefon whyyyyy!!!) så jeg regner vel med at jeg lander på en av de, men jeg klarer ikke å bestemme meg da alle suger på et av kjerneområdene så jeg trenger litt second opinions fra andre nørder.

Jeg er seff åpen for andre merker enn de jeg har kikka på og, jeg har bare interessert meg mest for disse til nå.
Håper noen kan hjelpe!
det skal selvfølgelig stå hektisk, ikke hektig. Og Turingphone er også utelukka.
Sjekk ut one pluss, jeg må vertfall si meg veldig fornøyd med min. Bør vell også holde helt fint om du kjøper en liten case til den.
https://oneplus.net/
Jeg har hatt oneplus two fra lansering til forriget uke og er drøyt fornøyd, men det var støv og vannsprut som tok liv av den. Det kombinert med den sinnsyke ekslusiviteten har gjort at jeg har gått vekk fra den. selv om jeg egentlig har veldig lyst på en op3..

edit: skjermkvaliteten er også en senkende faktor for oneplus, sånn i holdbarhet.
edit 2: ser på op3 nå at jeg kanskje skal tenke mer på den.
Sist endret av HellToPay; 13. februar 2017 kl. 02:12.
Hva med UMi Plus? Ser passe lovende ut.
Sist endret av moret; 13. februar 2017 kl. 10:13.