Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1203
Hei.

Jeg ser meg litt rundt etter nytt skjermkort, kortene jeg har sett på er i prisklassen 3500-4000 kr.

De kortene jeg har sett på er Nvidia 670 og AMD 7970.
Jeg har alltid hatt en forkjærlighet for ASUS, og delvis AMD sine kort.

Men hvilke av disse vil man få mest for pengene? 7970 eller 670?
Eller er det lurt å vente til neste generasjon kommer?
Har hørt at den nye serien 700 serien til nvidia vil bruke samme type teknologi som 600 serien, så det blir ikke så veldig stor forskjell der (Ikke nødvendigvis verdt å vente på). Det er mange som sier AMD gir deg mest for pengene når det kommer til skjermkort, og siden du liker AMD så vil det nok være best for deg å kjøpe 7970 kortet Jeg vet ikke når den nye serien til AMD kommer, men nvidia sin skal muligens komme rundt sommertider.
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Ja ok Takk for svar. Det jeg tenker litt sånn er value for money. Skjermkort ligger som oftest veldig høyt prisen når de kommer ut med nye, så kan jo i og for seg være like greit og kjøpe generasjonen som er ute nå som begynner da å bli "gammel"
Eneste er at jeg liker å ha det nyeste, men lommeboken er ikke like enig.....
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Ja ok Takk for svar. Det jeg tenker litt sånn er value for money. Skjermkort ligger som oftest veldig høyt prisen når de kommer ut med nye, så kan jo i og for seg være like greit og kjøpe generasjonen som er ute nå som begynner da å bli "gammel"
Eneste er at jeg liker å ha det nyeste, men lommeboken er ikke like enig.....
Vis hele sitatet...
Kjøpte selv 670 fra asus nettop! Veldig fornøyd og super kjøling på dette kortet! Hvis man klokker kortet litt vil det bli like bra som ett factory 680
Dette er jo eit enkelt valg... du går for 7970 martix platinum, nest beste enkeltkjerna gpu'en på markedet, blir slått av titan, men det er jo i ein heilt anna klasse. Kortet koster rundt ein 3.6k.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Dette er jo eit enkelt valg... du går for 7970 martix platinum, nest beste enkeltkjerna gpu'en på markedet, blir slått av titan, men det er jo i ein heilt anna klasse. Kortet koster rundt ein 3.6k.
Vis hele sitatet...
Radeon er kjent for å ha utrulig dårlige drivere. Har flere kompiser som fucka opp alt etter å ha oppdatert driverne. Anbefaler IKKE dette!
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Radeon er kjent for å ha utrulig dårlige drivere. Har flere kompiser som fucka opp alt etter å ha oppdatert driverne. Anbefaler IKKE dette!
Vis hele sitatet...
Trur ikkje dette er så relevant lengre, var gjerne slik før, no har eg ikkje brukt amd sine driverar på lenge, men eg har heller ikkje hørt at noko.
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Radeon er kjent for å ha utrulig dårlige drivere. Har flere kompiser som fucka opp alt etter å ha oppdatert driverne. Anbefaler IKKE dette!
Vis hele sitatet...
AMD sine drivere har blitt veldig bra den siste tiden.
Så at noen få har problemer gjør ikke dette kortet ubrukelig.


@TS
Som en ivrig Nvidia Fan så vil jeg anbefale AMD sine kort
Værtfall intill Nvidia klarer å komme med en serie man kan kjøre SLI med
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
AMD sine drivere har blitt veldig bra den siste tiden.
Så at noen få har problemer gjør ikke dette kortet ubrukelig.


@TS
Som en ivrig Nvidia Fan så vil jeg anbefale AMD sine kort
Værtfall intill Nvidia klarer å komme med en serie man kan kjøre SLI med
Vis hele sitatet...
Har en kompis som oppdaterte driverne sine for noen måneder tilbake, etter dette var kortet nesten ubrukelig fram til han installerte nye/gamle drivere.
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Har en kompis som oppdaterte driverne sine for noen måneder tilbake, etter dette var kortet nesten ubrukelig fram til han installerte nye/gamle drivere.
Vis hele sitatet...
Uflaks kalles dette.
Oppdaterer drivere med en gang de kommer ut på jobb PC'en her og har ikke hatt noe problemer.

Bare 4-5 år siden jeg hadde AMD selv privat og da var det mye problemer.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Uflaks kalles dette.
Oppdaterer drivere med en gang de kommer ut på jobb PC'en her og har ikke hatt noe problemer.

Bare 4-5 år siden jeg hadde AMD selv privat og da var det mye problemer.
Vis hele sitatet...
Jobb pc < Spill pc. Regner med din jobb pc aldri er under heavy load
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Jobb pc < Spill pc. Regner med din jobb pc aldri er under heavy load
Vis hele sitatet...
Hah.
Neida. Bare 90% av tiden min på PC'en
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Radeon er kjent for å ha utrulig dårlige drivere. Har flere kompiser som fucka opp alt etter å ha oppdatert driverne. Anbefaler IKKE dette!
Vis hele sitatet...
Jeg kan nok avkrefte dette
AMD har virkelig skjerpet seg, og etter 12.9 og 13.x driverne ble det VELDIG bra.
Nå har jeg hatt både Asus 670 og nå har jeg Sapphire 7970Ghz. Fornøyd har jeg vært med begge. 670 kortet var stille som graven, mens 7970 kortet yter litt bedre. Hadde kjøpt 7970 igjen hvis jeg måtte velge i dag.