Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 999
Etter mange års bruk av pc'en min gikk den endelig til helvete. Hadde planlagt å kjøpe ny pc i år uansett, så det var vel kanskje like greit.

Uansett, hvor mye bør jeg ut med for å få en ok spill pc? Jeg har skjerm, men tenkte å kjøpe resten nytt da den gamle pc'en er ca. 6år gammel.

Senere i år kommer mest sannsynlig EverQuest 3, samt Might & Magic X, og ja jeg vet det er vanskelig å si hvor mye disse spillene vil kreve når de kommer, men er uansett et must at den nye pc'en vil klare å håndtere disse.

Kikket på komplett.no men synes de ferdig bygde "Komplett gamer" pc'ene var litt dyre. Men det er vel uansett bedre å kjøpe derifra iforhold til Expert, Elkjop osv. ?

Liker heller ikke det lille jeg har sett av Windows 8, så vurderer å kjøpe med Windows 7. Er det mange ulemper med dette?

Takker for svar, og håper noen her har noen gode tips å komme med.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hva har du planer om å spille? og hvor mye er du villig til å bruke? Og skal du bruke pc'en til redigering også?
Hvis du kjøper fra komplett.no sparer du mye mer enn om du kjøper fra elkjøp o.l, men hvis du bygger en selv så sparer du mer enn om du kjøper en ferdig bygget komplett PC.

Jeg har ikke merket noen ulemper ved å ha Windows 7 fremfor Windows 8 så tviler sterkt på at du kommer til å finne noen.
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hva har du planer om å spille? og hvor mye er du villig til å bruke? Og skal du bruke pc'en til redigering også?
Vis hele sitatet...
Har planer om å spille EverQuest 3 når det kommer, samt Might & Magic X...Tror ikke dette er spill som vil være heeelt syke kravsmessig. ^^

Skal ikke bruke den til redigering, er egentlig abre litt spilling, musikk osv.
Windows 7 er en oppgradering fra Windows 8, utenom login screen da ( som jeg savner litt ).
Bygger du selv så kan du spare litt penger. 4gb-8gb RAM vil holde og til skjermkort ville jeg ikke kjøpt en lavere modell enn nvidia geforce gtx 660 ( Du kan også kjøpe ett AMD-kort, men vet ikke noe om modellene der siden jeg ikke er noe AMD menneske ). Når du skal kjøpe strømforsyning er det smart å kjøpe en som har 80 pluss merke.
Legger ved en liten video om hvordan man bygger en og jeg, i tilfelle du bestemmer deg for å bygge selv
http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls
(Hvis det er noe du lurer på så er det bare å spørre)
Trådstarter
Sitat av KriZagon Vis innlegg
Windows 7 er en oppgradering fra Windows 8, utenom login screen da ( som jeg savner litt ).
Bygger du selv så kan du spare litt penger. 4gb-8gb RAM vil holde og til skjermkort ville jeg ikke kjøpt en lavere modell enn nvidia geforce gtx 660 ( Du kan også kjøpe ett AMD-kort, men vet ikke noe om modellene der siden jeg ikke er noe AMD menneske ). Når du skal kjøpe strømforsyning er det smart å kjøpe en som har 80 pluss merke.
Legger ved en liten video om hvordan man bygger en og jeg, i tilfelle du bestemmer deg for å bygge selv
http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls
(Hvis det er noe du lurer på så er det bare å spørre)
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Skal kikke på komplett senere i dag, så får jeg se hva det blir til.

Ser dette greit ut, eller er det noe som MÅ forandres på?

772232

Komplett Gamer i05

Varenr.:772232
CyberLink PowerDVD 10 OEM CD
Støtsikker PC-eske
SteelSeries QcK, Musematte i Tøy
Corsair Carbide 300R Midi Tower OEM
Corsair CX 500W PSU
Intel® Core i5-3350P Processor
Gainward GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA
MSI B75MA-P45, Socket-1155
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
Samsung DVD Writer, SH-224BB
Seagate Barracuda® 1TB
Microsoft OEM Wired Desktop 400
ASUS PCE-N15 11n PCI-E Adapter
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic