Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 693
Hei

Kjøpte for nøyaktig 30 dager siden denne pcen på elkjøp: http://www.elkjop.no/product/data/ba...barbar-pc-solv

kjøpte den til bruk for å surfe/ nedlastning og se filmer, så regnet med at den holdt til det, men jeg syns den er veldig treg til å surfe med, åpne programmer i windows osv, generelt treg og det irriterer meg egentlig.

Eneste programmer jeg har lastet ned er: Chrome, bitcomet, Vlc, open office og CCleaner. og ca. 30 gb med serier/filmer.

PC kostet 5500kr og jeg forventet egentlig bedre til så enkle ting.

Så mitt spørsmål er: er dette noe som er vanlig? Er det pcen som ikke er bra nok?

Har egentlig lyst til å bytte til en ny og bedre bærbar pc til samme pris vis det er mulig, så vis noen kunne anbefale en pc på elkjøp til maks 5500kr så setter jeg pris på det
Det er vanskelig å anbefale deg noe når du setter pris på forhånd. Jeg tar alltid utgangspunkt i hva maskinen skal brukes til, så vil det vise seg hva du ender opp med å måtte betale.
Skal du ha en rask maskin så bør du finne deg en som har Intel i5 CPU.

http://www.elkjop.no/product/data/ba...-np370r5e-solv
Sitat av bah001 Vis innlegg
Det er vanskelig å anbefale deg noe når du setter pris på forhånd. Jeg tar alltid utgangspunkt i hva maskinen skal brukes til, så vil det vise seg hva du ender opp med å måtte betale.
Skal du ha en rask maskin så bør du finne deg en som har Intel i5 CPU.

http://www.elkjop.no/product/data/ba...-np370r5e-solv
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke i5 for at pc'n skal gå raskt til nettsurfing.. ville heller satset på en med ssd grei prossesor og bra kjøling
Den treigeste HDD'en du kan få for penger i den PC'en da. 5400rpm er jo krise tregt. Sett i en SSD så skal du se det går unna.
Tror ikke du skal forvente all verden for 5500,-
Trådstarter
takk for svar men kan ikke koste mer enn 5500kr da jeg har tenkt å bruke elkjøp sin åpen retur for å bytte pc, uten å legge i mer penger.
Sitat av ialvik Vis innlegg
Tror ikke du skal forvente all verden for 5500,-
Vis hele sitatet...
når han bare skal surfe og se på filmer/serier så er en pc til 5.5k mer enn nok, om han skulle drevet med redigering og spilling hadde det ikke vert så mye..
Trådstarter
Sitat av qmark Vis innlegg
når han bare skal surfe og se på filmer/serier så er en pc til 5.5k mer enn nok, om han skulle drevet med redigering og spilling hadde det ikke vert så mye..
Vis hele sitatet...
Det jeg tenkte og, men denne pcen jeg kjøpte på elkjøp er veldig treg til å surfe med, åpne programmer i windows osv. men er det noe jeg kan forvente meg til den pcen jeg har?
Sitat av Uklar Vis innlegg
Det jeg tenkte og, men denne pcen jeg kjøpte på elkjøp er veldig treg til å surfe med, åpne programmer i windows osv. men er det noe jeg kan forvente meg til den pcen jeg har?
Vis hele sitatet...
Som sagt over er dette grunnen til at den er så treig

Sitat av moret Vis innlegg
Den treigeste HDD'en du kan få for penger i den PC'en da. 5400rpm er jo krise tregt. Sett i en SSD så skal du se det går unna.
Vis hele sitatet...
Kjøpte selv denne på tilbud til 3999,- og er storfornøyd med den. Har du ikke mulighet til å gå opp 500kr i pris ville jeg kanskje gått for denne, men til ditt bruk mener jeg det vil være verdt det å legge 500kr ekstra i en ultrabook. Sistnevnte har 7200rpm harddisk istedenfor din nåværende 5400rpm, som i hvertfall burde hjelpe litt.
Sist endret av 10minutemail; 19. april 2013 kl. 10:38.
Trådstarter
Sitat av qmark Vis innlegg
Som sagt over er dette grunnen til at den er så treig
Vis hele sitatet...
Okei. Så da får jeg vel bare leve med det Takker for svar
Sitat av qmark Vis innlegg
Man trenger ikke i5 for at pc'n skal gå raskt til nettsurfing.. ville heller satset på en med ssd grei prossesor og bra kjøling
Vis hele sitatet...
Mulig det, men er det noe annet enn Intel som funker bra på bærbare da? Jeg har så dårlig erfaring med AMD at jeg ikke vurderer det engang.
SSD er selvfølgelig kjekt å ha. Dersom man ikke skal spille så er proff-modeller uten tvil det mest stabile, men dem finner man ikke på Elkjøp.