Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 697
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Kjører nå veldig stor load på pcen dag ut og dag inn. Siden den kan stå på og gå med masse load hele dagen i utallige timer har jeg merket at den begynner med lagg spikes o.l.

Oppsett atm:
CPU: AMD X2 Phenom II 955 3.2 ghz @3.8 ghz
HK: Asus m5a97 pro
Ram: 8 gb 1600 mhz @1900
SSD: OCZ Agility 3 60gb

Oppsett jeg vurderer:
CPU: Intel 3570k
HK: Et randomt Asus med Z77 brikkesett

Hva kjører jeg?
Svar:
Eclipse, 5-6 java VM's som hver bruker ca 500mb ram og en god del % av cpuen og andre programmer.

Hva tenker dere om å bytte fra amd til intel? Er det verdt 2.5k nok?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Ville ventet til haswell kom, og jeg mener 16GB ram kunne vært nyttig. det er så billig uansett.
Sist endret av CHillZoNE; 17. april 2013 kl. 15:38.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Ville ventet til haswell kom, og jeg mener 16GB ram kunne vært nyttig. det er så billig uansett.
Vis hele sitatet...
Kjøpe 16gb ram og vente på Haswell? Vil rammen ta av for det verste trykket?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Siden du oppgraderer, og sikter litt framover mener jeg at 16GB ram er på sin plass. Det er ikke dyrt, og langt ifra negativt for deg som kjører masse virtuelt.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Tror jeg putter en AMD FX-8350 i handlevognen istedenfor noe Intel. Ser den er en bedre økonomisk investering.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kjør heller vmene på en dedikert hypervisor og bruk maskinen til det du skal bruke den til.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Kjør heller vmene på en dedikert hypervisor og bruk maskinen til det du skal bruke den til.
Vis hele sitatet...
Tenker du en egen dedikert maskin? Hvordan tenker du oppsettet skulle vært?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Kjør heller vmene på en dedikert hypervisor og bruk maskinen til det du skal bruke den til.
Vis hele sitatet...
Av mulig mangel på kunnskap må jeg nesten spørre; finnes det noen måte å kjøre JavaVMer bare metal? I så fall hadde det vært ganske fett!

Slik jeg tolker TS, så er det snakk om flere JavaVMer, eller har jeg misforstått?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Coffee Vis innlegg
Av mulig mangel på kunnskap må jeg nesten spørre; finnes det noen måte å kjøre JavaVMer bare metal? I så fall hadde det vært ganske fett!

Slik jeg tolker TS, så er det snakk om flere JavaVMer, eller har jeg misforstått?
Vis hele sitatet...
Det er flere ja.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Tenker du en egen dedikert maskin? Hvordan tenker du oppsettet skulle vært?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke tar helt feil, så blir det en egen maskin som kjører en hypervisor av noe slag (ESXi, Xen, KVM o.l.), som du da kobler det opp til gjennom SSH, VNC etc.