Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1280
Hei!

Jeg lurte på om noen viste om et godt video streaming system.

Jeg kunne tenke meg et "mobilt" og ett "permanent" løsning for video streaming.

Har brukt ustream for video streaming før, men ønsker å finne et bedre alternativ.

Hvis noen har råd eller innlegg : Takk så mye!
Mener du å feks streame deg selv? Vokle er det fresheste nå for tia
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Mener du å feks streame deg selv? Vokle er det fresheste nå for tia
Vis hele sitatet...
Ikke meg selv. 3 kamera: 1 kamera nær bilde, 1 kamera fjern, og 1 som er bevegelig.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Utdyp hva du har lyst til å gjøre.
Er det snakk om at du vil streame f.eks overvåkningskameraer til en nettside så du kan se på selv?
Tror han skal streame et amatørprogram, der han har tre kameraer. Et nærbildekamera på hosten, et lenger ifra, og et kamera som noen har med på farten, kanskje til å stille spørsmål på gaten eller noe?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Tror han skal streame et amatørprogram, der han har tre kameraer. Et nærbildekamera på hosten, et lenger ifra, og et kamera som noen har med på farten, kanskje til å stille spørsmål på gaten eller noe?
Vis hele sitatet...
Det er en god beskrivelse
Ingen erfaring fra dette bruket, men kanskje denne devicen kan være til hjelp?
http://www.ebay.com/itm/IP-VIDEO-910...item19c2c2c062

Der kan du koble til et kamera via composite(opptil 4stk) og streame via boksen. F.eks. koble den igjen via en mobilt bredbånd router hvis du skal være mobil.
Sitat av Akimoto873 Vis innlegg
Det er en god beskrivelse
Vis hele sitatet...
Så det du er ute etter er alt du trenger for en flerkameraproduksjon? Håper du har greit med penger og tid til å sette deg inn i en rekke teknologier

For å oppsummere kort trenger du noe a la dette:
- En videomixer-løsning som lar deg ta inn minst 3 inputs (2 kamera i studio og 1 mobilt)
- enten radiolink (best,dyrt) eller over mobil (skitkvalitet,men billig) for overføring fra mobilt kamera
- en encoder for å kode materiale fra videomixeren til noe som kan sees av brukere på internett (microsoft expression encoder finnes i gratisutgave som fungerer ok til enkle saker)
- egne streamingservere (dyrt, komplisert) eller avtale med et cdn (langt enklere å sette opp, men blir fort dyrt. du betaler pr gb brukt båndbredde pr mnd)

Dette er ikke ett system, men en kombinasjon av mange som alle må spille sammen. Det er ikke helt enkelt å få til og vil kreve en god del innsats fra de som skal drifte systemet
Sist endret av liasis; 2. februar 2012 kl. 12:34.
Takk så mye for alt tilbakemelding. Jeg skal finne ut litt mer før jeg bestemmer meg.