Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4847
Hvordan fungerer dette?

Får man noe slags rabatter på maskinvare når man er i militæret? Ikke MVA? Noe som helst sånt?

Har litt lyst til å kjøpe meg en macbook sånn halveis uti førstegangstjenesten (skal inn i slutten av juli).

Lurer på om man får noe slags rabatter eller lignende pga. militæret.

Det virker jo lite trolig, men tenkte jeg skulle spørre uansett.

Jeg vet jeg ihvertfall kan få 20% med ADC student medlemskapsgreiene.

Noen som har noe erfaring med dette? Eller kan bekrefte noe som helst av det jeg sier?
hør med velferds off. det er en egen side de får rabbatter på.
ellers er det ikke moms og mye rabbatering vist du sender til intops. altså at du er i utlandet i tjenste for forsvaret
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har aldri hørt om noen steder som har særlig med rabatt for folk i militæret, bortsett fra reise og slikt.
Fikk noen deler til innkjøpspris på Mekonomen i Hønefoss fordi karen bak disken syntes så synd på meg da, mtp hvor dårlig jeg tjente
Tittelninja
flexd's Avatar
Trådstarter Donor
Hmm, ligger dårlig ann da ja, får spørre litt etterhvert når jeg har dratt inn
Sist endret av flexd; 10. juni 2009 kl. 17:11.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Er en stor myte om at du ikke er momspliktig når du avtjener verneplikt. Det finnes som oftes en god del lokale rabattordninger og hvis du har tilgang til FISBasis så vil du som regel og så få jevnlige mailer med nye rabatttilbud ettersom de kommer.

Ellers, styr unnav milrab.no og ligenden konsepter, de er overpriset som fy og krever at du er kredittverdig for 100k, noe svært få er rett ut fra videregående skole.
Tittelninja
flexd's Avatar
Trådstarter Donor
Hmm, javel. Da er jo den ideen skutt i filler. Prisenene blir jo ikke så veldig ille på macbooks når du kan få 20% rabatt da
Evt. om du kjenner/er medeier i et firma som selger varer, type bilhandler eller varesalg. Når du selger varer pålegges jo det 25% mva, og når du da kjøper inn varer i firmaet får du refundert mva. slik at du ikke betaler dobbel mva. Innkjøpsvaren kan også være produkter til bruk i firmaet/bedriften (type forbrukerelektronikk). Her i huset har min far et lite firma på si, og jeg kjøper både fotoutstyr og forbrukerelektronikk gjennom firmaet. Om du kjenner noen som driver med noe smått i et privateid firma kan du jo alltids forhøre deg om de har "behov for en ny macbook".
Sitat av MannY Vis innlegg
Evt. om du kjenner/er medeier i et firma som selger varer, type bilhandler eller varesalg. Når du selger varer pålegges jo det 25% mva, og når du da kjøper inn varer i firmaet får du refundert mva. slik at du ikke betaler dobbel mva. Innkjøpsvaren kan også være produkter til bruk i firmaet/bedriften (type forbrukerelektronikk). Her i huset har min far et lite firma på si, og jeg kjøper både fotoutstyr og forbrukerelektronikk gjennom firmaet. Om du kjenner noen som driver med noe smått i et privateid firma kan du jo alltids forhøre deg om de har "behov for en ny macbook".
Vis hele sitatet...
Husk at du ikke nødvendigvis er beskyttet av forbrukerkjøpsloven når man hander inn noe til et firma...