Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 723
Kan kjøp av denne dinksen (Belkin) som en kan koble til datamaskinen gjøre at PC laster ned og laster opp 7-8 ganger raskere ?
http://www.dinside.no/914033/belkin-...nd-usb-adapter
Men mindre du har en linje som er raskere, så vil den ikke utgjøre noe forskjell på internett-aktiviteter. For lokal-streaming så vil den utgjøre forskjell.
Trådstarter
92 0
du har rett i det
Sitat av 23732 Vis innlegg
Men mindre du har en linje som er raskere, så vil den ikke utgjøre noe forskjell på internett-aktiviteter. For lokal-streaming så vil den utgjøre forskjell.
Vis hele sitatet...
Tja, det spørs.


Brukte den originale antennen på boksen fra Altibox, og fikk kun presset ut 20mbit/s når jeg sto rett ved siden av, noe som er dårlig da vi har 60/60 mbit/s.

Kjøpte da en egen router med støtte for større hastigheter, og får nå 40 mbit/s med en vegg imellom.


Så da blir vel heller konklusjonen:
Dersom du ligger langt under hastighet du betaler for pga trådløs nettverk som er dårlig, kan denne bringe deg nærmere maks-hastigheten du betaler for.
- Det varierer da selvfølgelig litt hvor mye, ettersom hvilken router du har fra før av.


edit; ser nå at dette er en USB-adapter og ikke router.. Igjen, så kan det gi en forbedring, men det kommer da ann på antennen du har i maskinen din.
Sist endret av MrCryptical; 21. april 2013 kl. 12:39.
Trådstarter
92 0
Det jeg lurer på er om hvorledes en finner ruteren hastighet og PCn hastighet. Dataene her fins vel. Det er sikker slik at enten ruteren eller PCn er flaskehalsen, men hos meg er jo dette kanskje ikke noe problemer da. Jeg har en Acer med Vista, og den fungerer bra, men det er eneste oppstarten som er dårlig, men det er vel Vista sin feil.
Sitat av ed19so24 Vis innlegg
Det jeg lurer på er om hvorledes en finner ruteren hastighet og PCn hastighet.
Vis hele sitatet...
Speedtest.net viser kor mykje nedlast / opplast hastighet du har.
test der når du ikkje bruker internette på noke anna.
test både wifi og kabel.


Sjekk ved leverandør kor mykje du betaler for.
Skal normalt ligge litt under ikkje mykje.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Tja, det spørs.


Brukte den originale antennen på boksen fra Altibox, og fikk kun presset ut 20mbit/s når jeg sto rett ved siden av, noe som er dårlig da vi har 60/60 mbit/s.

Kjøpte da en egen router med støtte for større hastigheter, og får nå 40 mbit/s med en vegg imellom.
Vis hele sitatet...

Dette er da ikke veldig ulogisk, hvis det gamle aksesspunktet ditt var basert på 802.11G snakker vi teoretisk 54Mbit, hiv på kryptering, latterlig hardware, dårlig firmware og pissdrivere på PCen så er vi nede i 20Mbit på en god dag.

Hiv inn whatever basert på 802.11N med "teoretiske" hastigheter på alt fra 100 -> 600 basert på hvilken spesifikasjon det bygger på og hvilken kvalitet det er på det, og ikke minst hvilket nettverkskort og andre faktorer som hvilken vei vinden blåser ute og hvor mange barn har gått forbi huset ditt den dagen, så får du bedre hastigheter.