Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2303
Har tenkt til å kjøpe en pc som kan kjøre spill på markedet idag på "maks". Har ingen erfaring på å bygge pcer selv, og har tenkt til å kjøpe den ferdigbygd på Komplett. Spiller mye Starcraft 2, spill i Total War serien og skytespill, og så bra skjærm med klare farger er også viktig.

Spørsmålet til dere er hvilke deler jeg skal inkludere for å få mest kraft og god grafikk for pengene. Budskjettet er på ca. 15000 inkludert en skjærm med bra farger.

Kabinettet jeg tenkte er NZXT'en til 1290.

På forhånd, takk for svar.
Sist endret av Oops96; 17. april 2013 kl. 22:21.
Hallo der. Sendt deg en melding som du mulig vil finne interessant.
Trådstarter
...men er mest inntresset i en ny pc.
Ikke gå for NZXT kabinetter, dårlig kjøling på de som jeg har fått oppleve. Har du noen spesifikasjoner du vill ha(ssd, modulær strømforsyning etc etc.)?
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Ikke gå for NZXT kabinetter, dårlig kjøling på de som jeg har fått oppleve. Har du noen spesifikasjoner du vill ha(ssd, modulær strømforsyning etc etc.)?
Vis hele sitatet...
Hvilket NZXT kabinett er det snakk om??

Phantom serien har hvertfall ekstremt god luft-kløling, så det der er bare bullshit. Jeg ville aldri byttet mitt NZXT Phantom mot noe annet kabinett. Det ser ekstremt stilig ut, veldig god cable-management og har ypperlig luft kjøling.
R4 <3

titegn


Ut i fra prisen går jeg ut i fra at det er det originale Phantom kabinettet.

Tror du ville blitt veldig fornøyd med dette setupet.
H100i har du plass til i toppen med 4 NF-F12 vifter fra Noctua i push/pull. De 2 andre viftene bruker du til å ha en intake i front og en exhaust i back. Da vil du få en ekstremt kjølig og stille build.
Om du heller velger å gå ned til Fractal sitt R4 kabinett blir det så og si helt stille.

Skjermer er en IPS skjerm som har ekstremt godt bilde med veldig rike farger, mye bedre en de vanlige TN skjermene. Tror du ville blitt veldig fornøyd med den.

Prisen kom litt under 3k, men da har du råd til headset, mus og tastatur?? Eventuelt en ekstra skjerm? Veldig greit med 2 stykker. Alt blir så sykt mye mer effektivt.
Trådstarter
Dette ser veldig bra ut.
Mus og headset har jeg, så det går nok bra.
Leste nettopp på itavisen at GTX 700 serien kommer i juni, hvordan tror du prisene vil ligge på den nye serien, eller om 670 faller mye i pris?
Sitat av Claryn Vis innlegg


Ut i fra prisen går jeg ut i fra at det er det originale Phantom kabinettet.

Tror du ville blitt veldig fornøyd med dette setupet.
H100i har du plass til i toppen med 4 NF-F12 vifter fra Noctua i push/pull. De 2 andre viftene bruker du til å ha en intake i front og en exhaust i back. Da vil du få en ekstremt kjølig og stille build.
Om du heller velger å gå ned til Fractal sitt R4 kabinett blir det så og si helt stille.

Skjermer er en IPS skjerm som har ekstremt godt bilde med veldig rike farger, mye bedre en de vanlige TN skjermene. Tror du ville blitt veldig fornøyd med den.

Prisen kom litt under 3k, men da har du råd til headset, mus og tastatur?? Eventuelt en ekstra skjerm? Veldig greit med 2 stykker. Alt blir så sykt mye mer effektivt.
Vis hele sitatet...
hvis jeg ikke tar helt feil er p-viftene til noctua ment for radiatorer/kjøleribber, mens f-viftene er for airflow, i så fall bør du bytte om antall. men jeg er ikke helt sikker, kan være lurt å sjekke.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hvis jeg ikke tar helt feil er p-viftene til noctua ment for radiatorer/kjøleribber, mens f-viftene er for airflow, i så fall bør du bytte om antall. men jeg er ikke helt sikker, kan være lurt å sjekke.
Vis hele sitatet...
Er helt sikker på at det er NF-F12 viftene som er optimalisert for SP. http://www.youtube.com/watch?v=u8HsjgtMzEg
0:18
Sitat av Claryn Vis innlegg
Er helt sikker på at det er NF-F12 viftene som er optimalisert for SP. http://www.youtube.com/watch?v=u8HsjgtMzEg
0:18
Vis hele sitatet...
ah... har ikke tenkt til å streame noe på nettet mitt, men stoler på Linus greit nok
Sitat av Oops96 Vis innlegg
Dette ser veldig bra ut.
Mus og headset har jeg, så det går nok bra.
Leste nettopp på itavisen at GTX 700 serien kommer i juni, hvordan tror du prisene vil ligge på den nye serien, eller om 670 faller mye i pris?
Vis hele sitatet...
Sjekk hvor mye gtx 690/titan koster. Så kan du selv tenke deg til det !
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Sjekk hvor mye gtx 690/titan koster. Så kan du selv tenke deg til det !
Vis hele sitatet...
Hva har prisene på de kortene med 700-serien å gjøre?
Det er da ikke sånn at 590 koster det samme som 650?
Trådstarter
Så med andre ord er det ikke vits å vente i 2 månder? Fallt ikke prisen på 500-serien da 600 kom ut?

svar til bjørhusdal*
Sist endret av Oops96; 18. april 2013 kl. 22:24.
Sitat av Oops96 Vis innlegg
Så med andre ord er det ikke vits å vente i 2 månder? Fallt ikke prisen på 500-serien da 600 kom ut?

svar til bjørhusdal*
Vis hele sitatet...
Jo, men ikke noe vits å vente. Kjør på.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Jo, men ikke noe vits å vente. Kjør på.
Vis hele sitatet...
Som han sier
Trådstarter
Tror jeg bare kjører på, og igjen, takk for svar.
To siste spørsmål:
Den skjermen var ikke på lager, noe tilsvarende på 24"?
Cirka hvor lang tid bruker komplett fra bestilling til mottak når de bygger?
Sitat av Oops96 Vis innlegg
Tror jeg bare kjører på, og igjen, takk for svar.
To siste spørsmål:
Den skjermen var ikke på lager, noe tilsvarende på 24"?
Cirka hvor lang tid bruker komplett fra bestilling til mottak når de bygger?
Vis hele sitatet...
Bygg selv og bestill fra Dustin.
http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
skjermen er da på lager den.
Trådstarter
Foretrekker ferdigbygget, kjenner folk som har brukt mye tid på å få pc`en i gang hvis en av delene ikke funker som de skal, og for ikke å snakke om byggetiden for en nybegynner.
Det jeg lurte på var om det var noen tilsvarende 24", og greit hvis de er fra komplett når det gjelder kombinert frakt osv.

Lurer også på leveringstiden på pc`er komplett bygger, hvis noen vet det.

Foretrekker ferdigbygget, kjenner folk som har brukt mye tid på å få pc`en i gang hvis en av delene ikke funker som de skal, og for ikke å snakke om byggetiden for en nybegynner.
Det jeg lurte på var om det var noen tilsvarende 24", og greit hvis de er fra komplett når det gjelder kombinert frakt osv.

Lurer også på leveringstiden på pc`er komplett bygger, hvis noen vet det.
Leveringstiden kan ta en del tid. Har en kamerat som jobber på avdelingen deres der han bygger sammen antall pc etter bestilling. Det varierer fra tid til tid etter hva slags deler du velger til din setup. Foreksempel på dette er jo at de ikke har den delen du valgte på lager og at de er nødt til å bestille den opp før de kan sette igang med bygging av pcen din.

Han sier at leveringstiden deres er vel fra 2 uker - 1 måned, eller mer. Alt avhenger av deres bestillinger + om de har varer på lager.

Han sier at det er smartere å bestille opp varene og sett den sammen selv. For han mener at varene kommer hjem ganske kjapt og i løpet av den tiden man har motatt delene så kan man sette dem sammen i løpet av noen timer.
Sitat av Oops96 Vis innlegg
Foretrekker ferdigbygget, kjenner folk som har brukt mye tid på å få pc`en i gang hvis en av delene ikke funker som de skal, og for ikke å snakke om byggetiden for en nybegynner.
Det jeg lurte på var om det var noen tilsvarende 24", og greit hvis de er fra komplett når det gjelder kombinert frakt osv.

Lurer også på leveringstiden på pc`er komplett bygger, hvis noen vet det.

Foretrekker ferdigbygget, kjenner folk som har brukt mye tid på å få pc`en i gang hvis en av delene ikke funker som de skal, og for ikke å snakke om byggetiden for en nybegynner.
Det jeg lurte på var om det var noen tilsvarende 24", og greit hvis de er fra komplett når det gjelder kombinert frakt osv.

Lurer også på leveringstiden på pc`er komplett bygger, hvis noen vet det.
Vis hele sitatet...
Bygg selv. Jeg bygde min første da jeg var 13. Brukte 2 timer. Null problem. Om en del er ødelagt sender du den tilbake og får ny.
BYGG SELV.
Når det gjelder skjerm ... var det noen som anbefalte IPS-panel? Fine farger ja, men er det ikke for mye lægg for spilling?

Jeg kjøpte ferdigbygget for et års tid siden. Er stort sett fornøyd. Det er ikke HP sin skyld at GTX580 er et drittkort.
Sist endret av bah001; 19. april 2013 kl. 19:07.
Trådstarter
Ferdigbygget mente jeg med pcer komplett bygger hvor jeg kan velge deler selv, ikke HP pcer osv.


Det eneste jeg trenger å vite nå er hva slags skjerm jeg skal ha. Når jeg først kjøper en pc til den prisen vil jeg ha en bra skjerm. Finnes det ikke noen greie kombinasjoner som både har bra og klare farger, er lagfri og har rask respons?
Sitat av bah001 Vis innlegg
Når det gjelder skjerm ... var det noen som anbefalte IPS-panel? Fine farger ja, men er det ikke for mye lægg for spilling?

Jeg kjøpte ferdigbygget for et års tid siden. Er stort sett fornøyd. Det er ikke HP sin skyld at GTX580 er et drittkort.
Vis hele sitatet...
5ms responstid er ikke veldig mye. For de spillene TS skal spille vil en skjerm med IPS-panel være mye bedre enn ens kjer med TN panel. Fargene veier opp for de 3MS forskjell.
Ok. Da har vel IPS kommet seg etterhvert. Jeg kjøpte et par 27" Philips 273ELH og er storfornøyd. Imidlertid kan jeg ikke fordra blanke skjermer og touchpaneler. Philips'n var den eneste jeg fant som hadde både matt skjerm og matt ramme rundt.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av bah001 Vis innlegg
Når det gjelder skjerm ... var det noen som anbefalte IPS-panel? Fine farger ja, men er det ikke for mye lægg for spilling?

Jeg kjøpte ferdigbygget for et års tid siden. Er stort sett fornøyd. Det er ikke HP sin skyld at GTX580 er et drittkort.
Vis hele sitatet...
Unnskyld, men GTX 580 er langt ifra et drittkort. Da var det nok noe HP gjorde feil.

Ips duger helt greit til spilling, bare man kjøper en BRA IPS skjerm.
Trådstarter
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=762330

Noen som vet om denne skjermen har god kontraster og farger, resten ser jo greit ut...

Noen som har noen erfaringer med denne, eller meninger?


Takk for svarene til nå forresten
Sitat av Oops96 Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=762330

Noen som vet om denne skjermen har god kontraster og farger, resten ser jo greit ut...

Noen som har noen erfaringer med denne, eller meninger?


Takk for svarene til nå forresten
Vis hele sitatet...
TN skjerm, så den har langt i fra like godt bilde som en IPS skjerm. Du burde så absolutt gå for dette med mindre du skal spille veldig mye FPS spill. Da kan en 120+HZ skjerm være bedre. Dog koster disse nesten 3000 kroner og har ikke like godt bilde som en IPS skjerm.
Du vil uansett trenge 80+ FPS for at du faktisks kal få bruk for 120Hz
Trådstarter
Ok, vet du om en IPS skjerm som kjører 2ms, er 24" og bra bilde?
Sitat av Oops96 Vis innlegg
Ok, vet du om en IPS skjerm som kjører 2ms, er 24" og bra bilde?
Vis hele sitatet...
Bra bilde er det. 24" er jeg usikker på, men 23" er da ikke så mye mindre?

Du kommer nok ikke til å merke store forskjellen på 2 og 5ms
7970 heller en 670.
Verfthall hvis du skal spille BF3.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Generelt sett, heller 7970 enn 670. Men ingen av de er dårlige kort.
Men må påstå AMD trekker det lengstre strået denne prisklasen.
Trådstarter
Liste over det jeg skal bestille:

Høres bra ut? Skjermen valgte jeg forresten for at den tydligvis har veldig bra farger.

767494 CyberLink PowerDVD 10 OEM CD
200504 Støtsikker PC-eske
308810 APC Essential Surge Arrest,
605770 NZXT Phantom Big Tower Hvit
773377 Corsair CX 750M, 750W PSU
660227 Intel® Core i5-3570K Processor
769187 Corsair H55 Hydro Series CPU Kjøler
743925 MSI Z77A-GD55, Socket-1155
752764 Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT
751369 Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA
749482 Intel® SSD 330 Series 120GB 2.5", 25nm
653071 Seagate Barracuda® 2TB
761524 Samsung DVD Writer, SH-224BB
575358 Logitech Gaming Keyboard G110
742668 Samsung 27" LED SyncMaster S27B350H
339833 Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler
497597 MS COA Label Windows Pro 7
497666 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
497639 MS ROYALTY Win Pro 7 Nordic

Har tenkt til kjøpe* Hvis det er noen rare valg jeg har gjort, er det fint om dere sier ifra.