Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 838
I´m only human
47 0
Jeg er helt ny, når det gjelder bygging av egen PC. Jeg sitter foreløpig med en god laptop, men den er ikke helt der på gaming-fronten. Derfor bestemte jeg meg for noen måneder siden, at jeg skulle bygge min egen PC til bursdag. Jeg får mest sannsynlig en god del penger, og da skal jeg investere det i en PC. Jeg har hatt noen tidligere tråder og fått masse god respons, men nå er jeg tilbake med mer kunnskap. Jeg har laget en liste over hva jeg tenkte skulle inkluderes i bygget mitt.

Fractal Design Define R4
MSI Z77A-GD65 Gaming
Intel Core I7-3770K
Corsair HX1050
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz
EVGA Geforce GTX 670 4GB SC (Jeg tenker å få meg enda en senere)
Samsung 840 Pro Series 256GB SSD
Western Digital Caviar Green 3 TB

Hvis det er noe som kan endres, kom gjerne med forslag.
1: Definitivt ikke nødvendig med så dyrt HK.
2: Green harddisk? Glem det. VELDIG, VELDIG, VELDIG trege å laste fra når det IKKE passer (Under gaming)
I´m only human
Trådstarter
47 0
Har du noen forslag?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Legevakten Vis innlegg
1: Definitivt ikke nødvendig med så dyrt HK.
2: Green harddisk? Glem det. VELDIG, VELDIG, VELDIG trege å laste fra når det IKKE passer (Under gaming)
Vis hele sitatet...
Pft, de grønne diskene er ikke så forbanna treige, funker helt ok, ville dog valgt red disk istedet, da disse ikke spinner ned når de ikke er i bruk, de er fortsatt plenty raske nok, umulig å merke forskjell på 5400rpm og 7200rpm om man ikke kjører os fra det.

Ts:
Ville byttet hk til mpower, gir mer for pengene.
Også ville jrg gått ned til en ax760, plenty stor nok psu, denne er hakket bedre en hx.
Og du er klar over at på en oppløsning på 1080p vil 4gb versonen av 670 yte dårligere en 2gb versonen?
Også bråker evga kortet, msi pe eller asus dc2 er langt bedre valg.
Skal du drive med redigering? Hvis ikke klarer du deg med en i5 3570k
Det kan også være en fordel med en skikkelig cpu kjøler.
I´m only human
Trådstarter
47 0
OK,

Så en oppdatert liste:

Fracatal Design Define R4
MSI Z77 MPower
Intel Core I7-3770K (skal drive med videoredigering)
Corsair AX760
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz
ASUS Geforce GTX 4GB
Samsung 840 Pro Series 256GB SSD
Western Digital Caviar Green 3 TB (planlegger å kjøre OS på SSD, og lagring på denne)
Sitat av BambiBoy Vis innlegg
OK,

Så en oppdatert liste:

Fracatal Design Define R4
MSI Z77 MPower
Intel Core I7-3770K (skal drive med videoredigering)
Corsair AX760
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz
ASUS Geforce GTX 4GB
Samsung 840 Pro Series 256GB SSD
Western Digital Caviar Green 3 TB (planlegger å kjøre OS på SSD, og lagring på denne)
Vis hele sitatet...
Den lista ser veldig bra ut, men hvis ikke du har planer om å bruke mer enn 1 skjerm, så ville du spart litt penger på å kjøpe ett 2gb skjermkort istede. Men for all del, det er ikke noe galt med den
I´m only human
Trådstarter
47 0
Jeg kan alltids tune ned til en 2GB skjermkort (noen tips). Jeg har planer om å få flere skjermer og kjøre surround. Da vil jeg vurdere å bare kjøpe et kort til og vannkjøle hele systemet.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
På flerskjerms oppsett er AMD en soleklar vinner, hvertfall i blant oss med en vanlig lommebok.
7970 er nok et bedre valg for deg da.

Edit:
Om du liker klunder og heft, kan du jo alltids prøve deg på Crossfire.
for å spille spill i akseptable innstillinger med 3 skjermer trenger man minst 2 7970 IMO.
Sist endret av CHillZoNE; 17. april 2013 kl. 15:00.
Sitat av BambiBoy Vis innlegg
Jeg kan alltids tune ned til en 2GB skjermkort (noen tips). Jeg har planer om å få flere skjermer og kjøre surround. Da vil jeg vurdere å bare kjøpe et kort til og vannkjøle hele systemet.
Vis hele sitatet...
Jeg har to stykk EVGA 670 SC 4GB, funker fint det. Dog jeg sliter litt med å kjøre spill i over 3 HD skjermer med stabil og god framerate, men det er nok fordi jeg er grinete på FPS og settings
I´m only human
Trådstarter
47 0
ChillZone: er ikke noen ekspert på AMD skjermkort, har du noen tips (har bare hørt at ASUS er bra)
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av KriZagon Vis innlegg
Den lista ser veldig bra ut, men hvis ikke du har planer om å bruke mer enn 1 skjerm, så ville du spart litt penger på å kjøpe ett 2gb skjermkort istede. Men for all del, det er ikke noe galt med den
Vis hele sitatet...
Og et kort med 2gb yter bedre en 4gb. Så om du ikke skal ha flere skjermer gå for 2gb.