Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1849
Skulle kjøpt meg en ny pc som funker greit og spille en del på, tror dere denne er grei? Eller hva sier dere?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294
Den der er helt grei den. men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for I7-pakken
Sist endret av mo3; 29. mai 2009 kl. 21:05.
pannekakene's Avatar
Trådstarter
Ja, men jeg har liksom bare en laptop fra før av, så da må jeg vel kjøpe masse tull ved siden av... og jeg ligger ikke på økonomi-nivå med bill gates for å si det sånn.. :P
i i7-pakken for du cpu,hk og ram. da trenger du bare kabinett, PSU, skjermkort og HDD. hvor stort er busjette ditt da?
pannekakene's Avatar
Trådstarter
Ikke så stort... :P
Ikke så stor sier meg like mye som hva naboen tjener...

10k?

mindre enn 5?

Fortell...
pannekakene's Avatar
Trådstarter
5-8k tenker jeg..
Ser ut som et bra byggesett,men jeg har noen synspunkter.

Ser at hk er kompitabel med cpu i første bios version,så da trenger du ikke tenke på det.
Kan ikke se at kabinettet har vifte i front,kan bli litt dårlig kjøling.
Bra strømforsyning,men ikke modulær,så det blir litt kabel kaos.
Rammen helt grei,så lenge du ikke skal oc cpu.
Bra skjermkort!
Bra harddisk
Ikke bra DVD±RW burner,fordi den er IDE,burde vært sata.Jeg har sett at det har vært trøbbel å bruke både sata og ide på hk med Intel ICH10R Brikkesett.

http://www.gigabyte.com.tw/Support/M...ProductID=2898
Sist endret av ask99; 29. mai 2009 kl. 22:39.
Jeg var litt blind,hvis det er R0 95W som er i pakken,må det være siste bios version.
Jeg hadde ikke kjøpt pakken før komplett hadde flasha siste bios på hk.
pannekakene's Avatar
Trådstarter
Sitat av ask99 Vis innlegg
Jeg var litt blind,hvis det er R0 95W som er i pakken,må det være siste bios version.
Jeg hadde ikke kjøpt pakken før komplett hadde flasha siste bios på hk.
Vis hele sitatet...
Hva betyr det?
Hvis du ser i linken,så finnes det 3 versoner av Core™2 Quad Processor Q8200,1 på 65 watt og 2 på 95watt (M1 og R0)
Hvis prosessoren i pakken som er 95W er en R0 version,da må siste bios version være flashet inn på bios chip på hovedkortet,hvis det er første version som er på hk,så vil sansynligvis ikke pc'en boote opp.
pannekakene's Avatar
Trådstarter
Kan den jogge?
Sitat av pannekakene Vis innlegg
Kan den jogge?
Vis hele sitatet...
Skjønte ikke den

Men hvis du ikke helt skjønner det jeg skriver,så burde du kanskje ikke kjøpe et byggesett,gå heller for en ferdig bygd pc.
Eller gjør som jeg gjorde,lese mye på forum,google lese guider,rote rundt i bios osv,og kjøpe en pc i deler seinere.
pannekakene's Avatar
Trådstarter
kan da ikke være så vansklig å smelle sammen no saker :P
Sitat av pannekakene Vis innlegg
kan da ikke være så vansklig å smelle sammen no saker :P
Vis hele sitatet...
Helt enig,ikke værre enn å bygge med lekeklosser ,men å få start på den,kan bli litt vanskeligere. Men som regel får man hjelp til det i forumer,og det hjelper å bli litt kjent med bios'en på pc'en.
Men jeg har sett at Komplett har solgt byggesett,hvor bios på hovedkortet er for gammelt til å støtte prosessoren som fulgte med.
Det har resultert i masse hodebry,og pakken sendt i retur.
Men det er bare å ringe komplett å spørre om det er en M1 eller en R0 cpu!
Sist endret av ask99; 30. mai 2009 kl. 00:25.
pannekakene's Avatar
Trådstarter
Skjønner :P

Men det står jo sånne inlegg fra folk som har kjøpt den pakka, og det funka fint for dem.. men hva er forsjellen hvis det er feil cpu da?
Ingen som vet? :P
Sitat av pannekakene Vis innlegg
Ingen som vet? :P
Vis hele sitatet...
Siden det er Komplett som har satt sammen pakken kan du være 100% sikker på at alt passer.
Sist endret av DonTomaso; 2. juni 2009 kl. 19:33.
Men det burde jo passe... siden det var bare posetive komentarer fra de som hadde kjøpt den pakka.. eller?