Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5416
Usikker på om dette var rett plass å poste.

Hei, jeg prøver å streame litt Vr, Battlefield 1, Gta V og Arma 3 med Obs (open broadcaster). Når jeg spiller med stream på f.eks Battlefield 1 så ligger jeg på 70-90 fps ingame men obs ligger på 28-30 selv om jeg setter den på 40 eller 60.

Noen som vet hva jeg gjør feil ?

Max bitrate er på 4mb/s

Prøvd med downscale ned til 720p men ligger fortsatt på 28-30 fps.

Sist endret av Sup3rn0va123; 3. september 2016 kl. 14:34.
Antar dette er til twitch?

Med mindre du er partner så er 4000 i bitrate unødvendig mye. Sett den til 2200-2500, om ikke vil folk på dårligere nettverk, tablets, telefoner o.l ikke ha mulighet til å se streamen grunnet stutter og buffering all the way uansett.

Over til noe annet, hvilken encoder-preset kjører du på? Kjører du 1920x1080 base resolution dermed downscale til 1280x720? Har du sett at du ikke har FPS-limiter på 30 (som jeg tror der default)?
Sist endret av Bruskork1; 3. september 2016 kl. 18:11.
Ja bitrate har jeg skrudd ned, var bare får å prøve alt får å få opp fps. Nå funker det plutselig å streamer fint med 60fps, med eller uten downscale, men Obs klarer ikke å streame med game capture, kun desktop capture noe som plager meg litt.