Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4506
Mulig å få byttet om til engelsk undertekst på TVn? I så fall, hvordan? Dritlei norsk undertekst på filmer og serier. Hvis ikke, går det an å fjerne underteksten helt?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Her gir du ikke nok info.

Hos cd kan man iallefall skru av undertekster, noe jeg gjør konsekvent ettersom undertekster er forbeholdt Bestemødre og folk med adhd.
http://www.jula.no/mediaarchive/6133328/main/035005-jpg.jpg
~Angelica's Avatar
Trådstarter
Heh, du sier noe der. Ganske irriterende med underteksten, mildt sagt... ofte er det også "oversatt" feil. Den svarte stripen er uansett i veien. GAHHHHHHHHHH!!!!!!
Sikker på at det ikke er en luring som har skrudd på tekst-tv undertekster fra side 777 (jeg tror det er 777, ikke sikker).
Dette er forbeholdt at det er en Nrk kanal du ser på.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Sikker på at det ikke er en luring som har skrudd på tekst-tv undertekster fra side 777 (jeg tror det er 777, ikke sikker).
Dette er forbeholdt at det er en Nrk kanal du ser på.
Vis hele sitatet...
Det vil isåfall merkes fort ettersom kanal ikke kan byttes og tekstingen ikke vedvarer ved omstart av dekoder / tv
Det burde være mulig å skifte språk eller fjerne undertekster under innstillinger på dekoderen.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
...undertekster er forbeholdt Bestemødre og folk med adhd.
Vis hele sitatet...
Så flott for deg, det du gjør der er forbeholdt 16 åringer som føler et sterkt indre behov for å vise verden at de klarer å se film uten undertekst.
~Angelica's Avatar
Trådstarter
Forresten, det er en gammel LG flatskjerm + altibox. Hvordan gjør jeg dette? Oh snap, får vel beskjed om at jeg må finne ut av dette selv. OK...
Har ikke Altibox, så jeg tar meg friheten til å Google litt for deg.
Her er det en kar som får hjelp til å endre språk på sin teksting.
Kundeservice sier: ''Språkinnstillingene finner du ved å gå på innstillinger på portalen deretter språk.''
Deretter sier han. ''Inne på språkinnstillinger sjekk at følgene er
markert:

Undertekst primær: Norsk
Undertekst sekundær: Engelsk.''

I ditt tilfeller vil du vel ha bare Engelske tekster, så du må sikkert skifte primær undertekster til Engelsk.
~Angelica's Avatar
Trådstarter
Zeldur, du er en engel. Takk takk!! =)