Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3767
Hei, jeg er ny her.

Søkte rundt på nettet, men ble ikke veldig klok på hvilket smør jeg bør bruke i Cannabutter. Skal lage det for første gang i dag.

Har noen et konkret merke/type smør dere anbefaler å bruke?


Takker på forhånd,
Skækken
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg pleier å bruke melange (smør) og kokosfett til baking. Har ikke konkret merke på kokosfett men du finner det stort sett i alle matvarebutikker.

Så lenge produktet har mye fett (som smør har) så vil det virke.
Kokosolje er det beste, våger jeg påstå uten att ha noen kilde.
Hvis du planerer att bake ofte, invester i lecitin. Det binder sammen olje med vann, og gir meget godt resultat med kokos - cannabis - lecitin.
Man får kjopt det i typ Helsekost butikker.

Og ja, velg smor, ikke margarin.
Skal du bruke smør, bruk usalta meierismør. Evt kokosolje. Har ikke testa kokosolje selv tho
Melange er ikke smør, men margarin. Smør er kufett.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Kokosnøttolje er det desidert beste. Det har veldig god evne til å binde seg til THC molekylene. Så du får minst mulig svinn.
I tillegg så er kokosnøttolje lett for kroppen din å fordøye. Så opptaket blir bedre og raskere.

Kilde
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Kokosnøttolje er det desidert beste. Det har veldig god evne til å binde seg til THC molekylene. Så du får minst mulig svinn.
I tillegg så er kokosnøttolje lett for kroppen din å fordøye. Så opptaket blir bedre og raskere.

Kilde
Vis hele sitatet...
Hahah, stoner-kilder

https://herb.co/marijuana/news/pizza...light-dedrones

Sier derimot ikke at det ikke holder vann. Det stemmer nok. Men TS kan jo alltids prøve flere ting og se hva som passer best for h*n
Ta gjerne bilder og skriv en fremgangsrapport. Og skriv hvordan det funka/smaka og hva du brukte smøret til hvis du gidder. Hadde vært fett.

Gjør gjerne det i egen tråd
Sist endret av sukkersyke; 25. mai 2018 kl. 01:51. Grunn: Tilleggsinformasjon


Lukt å smaksfritt.
Fargeløs er den også, så om du lager cannabutter på planterester, eller buds, så får den en funky grønnfarge.
Til vanlig hasj, om jeg bare skulle ha meg easy edible, så hadde jeg valgt fettrik youghurt, en skje med vann å kok hasjen i til den bobler seg ut i skjeen, for så å blande ut i yoghurten, sistnevnte tar ikke stort mere enn 5 minutter å lage ved stuebordet
Anonym bruker
"Intolerant Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Til vanlig hasj, om jeg bare skulle ha meg easy edible, så hadde jeg valgt fettrik youghurt, en skje med vann å kok hasjen i til den bobler seg ut i skjeen, for så å blande ut i yoghurten
Vis hele sitatet...
Du mener vel smør i skjea? Vannet har vel ingen funksjon der
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du mener vel smør i skjea? Vannet har vel ingen funksjon der
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mener faktisk ikke smør i skjea.
Vannets funksjon, i skjeen er å la hasjen koke seg ut ivannet, uten at det skal svi å brenne seg opp, men samtidig smelte ut i vannet, under oppvarming (i skjeen, må jeg mate med teskje nå eller?) idet det varmes opp.
Smør trenger du ikke, da yoghurt har mer enn nok fettinnhold.
Når hasjen har smelta helt med vannet, ( i skjeen ) så blander å rører du det godt ut i yoghurten.
Tadaaa, easy edible..
Sist endret av Eyeamare; 25. mai 2018 kl. 22:08.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Marriese Vis innlegg
Hahah, stoner-kilder

https://herb.co/marijuana/news/pizza...light-dedrones

Sier derimot ikke at det ikke holder vann. Det stemmer nok. Men TS kan jo alltids prøve flere ting og se hva som passer best for h*n
Vis hele sitatet...
Sendte først irritert svar fordi jeg trodde du var helt på bærtur og skulle motbevise argumentet mitt med en artikkel om en pizza-drone.
Fikk meg en god latter når jeg leste posten din en gang til

Men:

https://cannabis.net/blog/medical/ca...nges-the-world

https://www.organicfacts.net/cannabis-coconut-oil.html

When the liver metabolizes cannabis, this results in a stronger psychoactive experience. More THC is converted into 11-hydroxy-THC, a psychoactive metabolite. Consuming edibles with coconut oil will be much stronger compared to smoking it, especially if you use coconut oil with medium-chain triglycerides, also known as MCT oils because it releases cannabinoids so much more rapidly than other oils or fats.

https://www.leafly.com/news/lifestyl...e-to-make-your


Kunne gjort dette hele dagen..
Decarber varene på ca 130 grader i 30 min. Så blander jeg det ut i kokkos-olje, så lar jeg det putre i en time over et vannbad.
Bruker en spiseskje thc olje i et glass med kokkos.