Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 5558
Franklin: Oh really? Har du noen gang sett noe som er i nærheten en gang? Har du lyst til å prøve å programmere en kode som kan få hvilket som helst dyr til å gå, løpe, angripe etc. uansett om den har 2, 4 eller 6 bein plassert vilkårlig, og med en ryggrad som brukeren kan modifisere til eget behag? Man trenger ikke kunne programmere for å skjønne bredden av et slikt problem.. kanskje bare ørlite intelligens.

Når jeg ba folk om å være mer seriøse ønsket jeg at folk ikke skulle komme med tomme meningsløse argumenter slik som ditt eget.

Ars Technica har kommet med anmeldelse, veldig informativt og bra, anbefales å lese:
http://arstechnica.com/reviews/games/spore-review.ars

Oppsummering:
The Good
Creature Creator tool is user friendly and fun to use.
Varied gameplay with something for everyone
Play at your own pace
Impressive Space Phase
Will play on most PCs
The Bad
No autosave feature
Mediocre graphical presentaion
No real Multiplayer
Slightly buggy
The Ugly
The possibility of waiting two years and spending $200 on expansions to play what Spore should have been at launch.

Verdict: Rent
Spore er ikke så verst, har kommet til romfasen men nå ble det litt kjedelig.
Sitat av Skyfex
Har fått høyeste ranking på romdelen nå, og kommet meg til sentrum av galaksen for å finne ut hva som var der. Jeg vil ikke si at dette spillet har en slutt.. man kan jo prøve å ta over hele galaksen om man vil :P Men føler meg ferdig nå, selv om jeg ikke har alle medaljene/verktøyene enda. Og vet ikke om jeg gidder å spille igjennom det igjen. Kunne vært kult å prøve som plante-eter/vennlig.. men tror ikke jeg gidder.

Hadde aldri kjøpt spillet (spesielt på grunn av DRM).. har maks 1 ukes spilletid-verdi for min del. Men var gøy så lenge det varte.

Men jeg kan tenke meg at det kan være mange, mange timers moro for dem som liker slikt. Jeg ville aldri spilt mer enn en time av The Sims.. men det er jo ufattelig mange som bruker mange timer på det. Mange av dem jenter.

Men spørs om Spore vil tenne like mye på jentepopulasjonen som The Sims gjorde.. selv om jeg personlig synes konseptet er uendelig kulere.

Nå har det begynt å komme inn reviews fra rundt om kring.. så kan si at gamerankingsscoren begynner å stabilisere seg. Nå er den på 86%:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/926714.asp
Som vel er middels bra.

Så dere som sier dette spillet er elendig.. Vær litt mer seriøse. Selv om dere ikke likte spillet personlig betyr ikke det at det er et dårlig spill. Bare creature-editoren alene er et monumentalt mesterverk, jeg tør ikke engang tenke på hvor mye tid de må ha brukt på å programmere den delen.
Vis hele sitatet...
Er faktisk enig i alt du nevner her. Har også kommet meg til romfasen og syns det virker spennende. Har kost meg igjennom hele spillet, men har hele tiden følt at dette er et spill jeg kommer til å spille igjennom kun en gang selv om det frister å prøve den planteetende veien.
OK! Nå har jeg akkurat kommet hjem fra skolen (og butikken) Jeg slenger sekken i sofan og skrur på datan... Så stapper jeg spore cd'en min inn i datan og venter forhåningsfult... Men så skjer det..... IKKE NOE!

Det skjer ikke noe når jeg putter inn spore! Instaleringen begynner ikke! Jeg har prøvd alle triks jeg kan komme på for å få dette til å funke! Prøvde ved å gå Min datamaskin også trykke der men da står det sett inn en disk i stasjon D:.

Jeg er så sur at jeg knne rivd av meg armen og drept en hel klasse med den akkurat nå!! Hva faen skjer?!?!

Jeg sjekka såklart manualen også, så ingen kommentarer der.
Og da mener du at jeg skal reinstalere abelutt alt på pcen? eller bare restarte? For det har jeg prøvd rundt 20 ganger
Fan-tas-tisk spill! Kjørte gjennom de fire første fasene på full guffe, og utryddet så mange som overhodet mulig. Prøvde å alliere meg med noen i fase 2, men det var morsommere å drepe dem

Det geniale med spillet er jo at du bygger din historie. I tillegg til selvsagt din art, så bygger du, og gir navn til alle fremkomstmidler, bygninger i dine byer etc. Man gjør også aktive valg i spillestil, og har du spilt veldig aggressivt gjennom de første fasene, blir det vanskeligere å legge om spillestilen senere. Logisk nok. Spillet har også fin utvikling i hva du kan gjøre, for eksempel fjernes muligheten til fysisk evolusjon når du når stammefasen.

Har kommet til romfasen nå, og fløyet litt rundt for å kikke, virker svært lovende! Vil tro jeg har noen timer underholdning igjen her.

Savner som folk har nevnt tidligere begrensninger i hvor mye en art kan utvikle seg i løpet av èn "generasjon", men med litt selvkontroll ble det ikke så vanskelig.
Sitat av Scr0tum
Nå har det seg at nesten alle EA-spill får god kritikk
Vis hele sitatet...
Ja, for EA lager gode spill.
Så nå at Spore Origins for iPhone/touch er ute på Appstore

Noen som har prøvd?
Frister litt å kjøpe igrunn.
Sist endret av Stigern; 11. september 2008 kl. 01:10.
Syns spoe fungerer fint til det det skal. Har kost meg noen timer me det np, kom til romfasen som hissig kjøteter Prøvde også ut planteeter, som var noe kjedeligere. Valgte derfor en kombinasjon, som ble alteter. Dette var faktisk mye gøyere en de to andre kjekt og kunne velge hva en vil gjennom hele spillet
Må si meg enig i at gameplayet så lame ut, faktum at du må være online men ikke har noe som helst online kontakt er jo dødtenkt in the first place
Sitat av Bluesius
Må si meg enig i at gameplayet så lame ut, faktum at du må være online men ikke har noe som helst online kontakt er jo dødtenkt in the first place
Vis hele sitatet...
Det som er online er jo at de "dyra" du sloss mot er laget av andre spillere...
Sist endret av Lycurgus; 11. september 2008 kl. 19:49.
... Det var noen korte 500kr må jeg si!
Jeg har lastet ned gratisspill som jeg har kunnet kose meg med lenger enn Spore...
Nå har jeg rundet det som både snill og slem og jukset tre runder.
Grox giddet jeg bare å finne en gang, iom. at de tar litt lang tid å komme frem til.
Nei nei... Nå må det komme ut et nytt spill snart, et med mindre begrensninger. Hmm... Jaja! Sims 3 til neste år!