Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1455
Fra jeg trykker på avslutt knappen tar det rundt 10min før dataen min er av. Jeg har søkt igjennom med oppdatert antivirusprogram og fant ingenting. Noen som vet hva problemet kan være? Det virket helt fint før så det er garantert jeg som har gjort noe. Takk på forhånd.
Au da, 10 min det høres litt mye ut.
så du er sikker på at det ikke er virus, spyware ormer osv på pc`n ?

kanskje det kan være noe gale med dine komponenter ?
Har søkt med adaware og fant ingen ting. Hva som kan være galt da? Alt annet funker jo. Den bruker ikke noe lenger tid enn normalt til å slå seg på heller. Men var kanskje litt overdrevet med 10min..:P Bruker maks 7, men bare rundet det av..:P
Er du koblet til en haug med delte mapper på andre maskiner? Det kan nemlig sløve ned windows-avslutting en god del. Eller at andre brukere er koblet til en mappe e.l. på din maskin.
Har søkt med nod32 og Norton i tillegg da..:P

Nei, er ikke koblet til noen mapper på andre datamaskiner. Har ikke noen delte mapper på msn heller.. Har en grei nok data med 1gb ram og 2.66ghz, så det er ikke det som er problemet ivertfall..
drQ
Egendefinert
Du kan forsøke å slå av Norton sin brannmur (og feks bruke windows sin). Har en mistanke om at det kan være en årsak.
Prøver å slå den av og så slå av dataen.. Se hva som skjer da..
du kan jo også bare holde inne powerknappen helt til maskina er av
men anyways, det er noe som holder maskinen igjen. når du avslutter, merker du noen programmer som forsvinner seint fra oppgavelinja? Eller står det "avslutter windows" i 7 minutter?

Har ivertfall slik her at jeg må klikke "avslutt" på noen programmer selv for at jeg skal få en rask avsluttning. Lukker somregel alt før jeg klikker slå av.
Åpne registeret, og gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management. Finn ClearPageFileAtShutdown, og sjekk at verdien er 0. Er den 1 så forandrer du den til 0.

Dette forhindrer at Windows bruker tid på å slette innholdet i det virtuelle minnet hver gang du booter maskina.

Du kan også sørge for at WIndows avslutter programmer raskere :

Gå til : HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

HungAppTimeout - forandre 5000 til 1000
AutoEndTask - forandre fra 0 til 1
WaitToKillApp - forandre fra 20000 to 2000
Sist endret av DonTomaso; 3. august 2006 kl. 19:42.
Finner ikke noe av det der:P Er ikke spesielt god med data..:P Først av alt: Hvordan åpner jeg registeret?
Trykk startknappen, velg kjør og skriv regedit.

Hvis du ikke har rota rundt i registeret før, vil jeg egentlig ikke anbefale at du gjør det.
Sist endret av DonTomaso; 3. august 2006 kl. 19:55.
Sånn, har prøvd det nå. Skal se om den avslutter raskere nå Men hver gang jeg avslutter kommer det også opp en ccApp som bruker lang tid på å avslutte (kommer opp om jeg vil avslutte den nå, men hvis jeg trykker på den nekter dataen, av en eller annen rar grunn, å slå seg av i hele tatt, uten at jeg holder inne avknappen). Vet du hvordan jeg kan få vekk det eller? Jeg vet ikke engang hvilket program det er, men det var ikke sånn før.

Fant ut at ccApp er Norton Antivirus, men vet fortsatt ikke hvordan jeg får fjerna den fra å poppe opp hver gang jeg prøver å slå av dataen..
ccapp.exe er en del av Norton Antivirus, som jeg vil anbefale deg å avinstallere. Det finnes gratis antivirus som er helt på høyden. AVG for eksempel.
Tenker på å gjøre det.. Har Norton gratis siden jeg har Telenor ADSL da, så det blir litt bortkastet å bare ha det uten å bruke det..
Ellers kan du jo prøve å trykke start - kjør og skrive shutdown.exe -s -t -00 og se om det avslutter raskere da.
Det er nok kanskje fordi det er så masse programmer som kjører når du avslutter maskinen slik at data'n må ta seg tid til å slå de av...
drQ
Egendefinert
Har selv Norton (telenoravtale og mangel på å gidde noe mer). Hadde dette problemet (lang tid, ccapp). Når brannmuren til Norton fant ut at den skulle blokkere stort sett alt som er på pcen og være håpløs å stille på slo jeg den ganske enkelt av. (Ikonet ved klokken -> "Personlig brannmur" -> "Slå av" -> for alltid elns.) Nå slår pcen seg av på de få sekundene den gjorde før og skal gjøre.
Ville uansett anbefale å bli kvitt Norton. Det drar mye unødvendige ressurser hele tiden.

Personlig anbefaler jeg ikke AVG, men Avira Antivir derimot (gratis det og).
www.free-av.com
I got just the thing for you! Siden min Windows 2000-installasjon nå er over 4 år gammel hadde jeg også dette problemet for en god tid tilbake. Løsningen ble i en godt gjemt KB-artikkel hos Microsoft. Det er et kjent problem med måten Windows behandler profiler på som forårsaker det. Heldigvis har de laget en fiks, men de holder den godt gjemt. Heldigvis for deg er jeg en jævel til å huske så jeg fant den igjen: http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
Jeg har det samme problemet når jeg ikke pauser torrentene når jeg bruker azureus, vet ikke om det er det problemet du har, men det er nå så.

TipeX: la merke til at man må ha genuin windows for å downloade fiksen, tror ikke det er så mange her på forumet som har det
Sitat av DonTomaso
HungAppTimeout - forandre 5000 til 1000
AutoEndTask - forandre fra 0 til 1
WaitToKillApp - forandre fra 20000 to 2000
Vis hele sitatet...

Hvorfor er det som standard satt verdier som gir lavere ytelse/tregere windows?
Slik at microsoft skal kunne gi ut "oppdateringer" som "fikser" disse verdiene og gjør operativsystemet ditt raskere, for igjen få et bedre rykte blant dems brukere. Og at du skal ville kjøpe noe nytt og bedre fra microsoft.

ellernoe..

-.-
Jeg stjeler tråden din litt

Jeg har nesten samme problem, men det tar heldig vis ikke 10 minutter! De fleste gangene trenger programmer som winamp, steam og explorer hjelp til å avslutte seg, kommer opp en popup hvor jeg kan trykke "Avslutt nå". Nevner også at jeg har Panda Titanium 2006, antivirus.

Første gang jeg starter/ restarter pc'n etter en formatering, er den kjemperask. Kankje ikke mulig å nå disse tider igjen med masse programmer installert, men skulle gjerne fått den til å slå seg av raskere!

Noen tips? Er det Panda AV som kan stå for noe av dette?
Sitat av Fase^
JTipeX: la merke til at man må ha genuin windows for å downloade fiksen, tror ikke det er så mange her på forumet som har det
Vis hele sitatet...
LINK!!! Eller bare google User Profile Hive Cleanup Service.