Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1179
Hei .
jeg har nettopp oppgradert datan min med om trent alt nytt. jeg gjorde dette i forje uke og gjorde alt som det skulle. i dag skulle jeg fikse maskina for den hadde 2 xp er lagt inn samtidig. så jeg sletta begge 2 og bege partisjoneringene og starta en ny partisjon, der jeg la inn xp. det funka supert det første gang maskina sto på men , når jeg startet den i gjen så stoppa den før jeg har mulighet til og komme meg inn i bios. og skjermen blir svart og sier at jeg ikke har koblet til skjerm kabelen.

noen forslag på hva som kan gjøres ?
test ett annet skjermkort kanskje.. det kan også være noe fuk med skjermkortdriverne du la inn (for du la inn drivere, gjorde du ikke?), men lite trolig siden feilen kommer så tidlig. mulig det er noe annet, men prøv et annet skjermkort.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hva med å gi litt mere info/speqs?
|plumbo's Avatar
Trådstarter
42 0
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302019&cks=PRL denne pakka kjøpte jeg + en 512 brikke til . har også en 120gb og 250gb HD . skjerm kort er ikke stort men ... radeon 9250 256mb
dvd spiller + dvd brenner og littformye neon lys :P deter datan hva mere spess er det du sikter til ?
Jeg fikk faktisk lignende problem en stund etter at jeg hadde oppgradert CPU. Da hadde jeg lagt en varmelektrode mellom kjøler og kjerne for å måle temp, men denne gjorde bare at kontakten ble dårlig, og CPUen for varm.

Etter noen uker fikk jeg da problemer med at skjermen svartnet, og fikk "No signal", selv om pcen stod på (men reagerte ikke.. kunne ikke logge ut med tastaturets 'logg ut'-knapp).

Kanskje litt spesielt tilfelle jeg hadde, men verdt et forsøk. Se om kjøleren sitter ordentlig, og evt. kjølingen/temp generelt i kabinettet og på GPUen
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
* reset BIOS
* Sjekk at alt er korrekt
* Elimineringsmetoden
* Sjekk at alt er korrekt
* Bytt del for del om du har mulighet for det
|plumbo's Avatar
Trådstarter
42 0
siden dette er en pakke som er kjøpt så fulgte det med en org kjøer. jeg er vant til at cpuen er rimlig kald( hadde vannavkjøling før) så når jeg sjekka tempen på cpuen på bios når jeg hadde akurat montert det inn viste det 60 grader . jeg synes dette er veldig mye. men jeg sjekker nå alike vel.
|plumbo's Avatar
Trådstarter
42 0
kjøleren sitter som støpt.
|plumbo's Avatar
Trådstarter
42 0
zop:

Eliminerings metode : forklar mer
Ja, min og satt fast, men prøv å montere den på nytt, hvis det ikke er veldig mye jobb.

Det er bare en millimeters klaring som følge av noe som ligger i mellom før CPUen blir dramtisk varmere, det har jeg smertelig erfart ;-p
|plumbo's Avatar
Trådstarter
42 0
kan det evt. være kjøle pasta??
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
|plumbo: Man kobler alt fra pcen unntatt det du trenger for å boote. Hvis den fungerer da, kobler du til en etter en til du finner ut hvor feilen ligger.
Om det fortsatt ikke fungerer vet du at feil ligger i: hovedkort, cpu, ram, skjermkort eller PSU. Og du må prøve å bytte disse delene en etter en for å lokalisere feilen.

Kommer det noen lyd fra pcspeaker?
|plumbo's Avatar
Trådstarter
42 0
oki gjør det nå nei deter ikke noen ulyder fra datan og heller ikke fra høytalerne. det er ikke høytaler inni datan ( unødvendig ledning som var der sammen med en stygg klad :P men skal se om jeg får rota opp en og prøvd men sist så kom lyden om feilmelinger før win. på de vanlige høytalerne
hvis f. eks ocen ikke går på i hele tatt er det første du prøver oftest en ny psu. ditt problem ligger hos skjermen. prøv et nytt skjermkort.

jeg vet at skjermkort er dyre, jeg fuket akkurat mitt eget, men du kjenner sikkert noen som har ett liggende.
|plumbo's Avatar
Trådstarter
42 0
feil søkte nå prob er der fortsatt skjerm bilde kommer og går ( nesten nytt skjerm kort merklig hvis deter ødelagt..) men selfølgelig det kan skje
|plumbo's Avatar
Trådstarter
42 0
og når det først kommer opp låser den seg etter memory testen. har også restarta bios men det hjalp ikke .
Hadde et liknende problem med en kamerats pc her forleden. Pc'en startet, men vi fikk ikke noe bilde på skjermen, selvom skjermkortet fungerte på en annen pc. Etter å ha tatt av kjøleren, og renset den og cpu'en fungerte den derimot fint.

Ville anbefale deg å rense cpu-kjøler\cpu og legge et nytt lag med goop, og se om det virker da igjen, hvis du ikke finner feilen med eliminasjonsmetoden.
SKJERMKORT er problemet....prøv det gamle du hadde da. vis nytt. eller en kompis som har et til som vil bli testet!
|plumbo's Avatar
Trådstarter
42 0
oki takker for hjelpen skal sjekke skjerm kort og cpu nå . men et raskt spørsmål. jeg vet ikke hva det heter men det er en slaks lapp under cpu kjøleren ( tror det er en slaks heat shrink greie men hvis jeg legger på ekstra het shrink ( sånn du tar ut av en tube eller en pose ) kan det forstyre kjølinga ? )
det er kjølepasta. sjekk skjermkortet (prøv et annet hvis du har) og sjekk at PSU'en din er sterk nok. sjekk at alt av kjølevifter går. Hvis cpu blir for varm vil den slå seg av umiddelbart for å ikke ta skade, så sjekk ekstra nøye at cpuvifta har god kontakt og at du har kjølepasta.
|plumbo's Avatar
Trådstarter
42 0
hmm kan hende det er for lite strøm ja selv om det er 350w psu er en del lys og dipedutter i datan så det kan være en mulighet men det har ikke noe og si hvis deter litt mye kjøle pasta ? ( kjølepasta posen jeg hadde sprakk når jeg tok det på... oh jeg hadde ikke mer , så jeg fikk ikke tørket det bort og lagt på nytt..)
|plumbo's Avatar
Trådstarter
42 0
takker for hjelpen nå er datan oppe og går . Feil : restarta cmos 3 ganger nå bytta på skjerm kort 2 ganger , og fikk en hardware meling når win. starta opp , det var en pci chip bus eller noe som forstyra systemet . så nå er den fjerna fra systeme og alt er som det skal takker for hjelpa nok en gang
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvordan resetter man CMOS?
Ta ut og inn hovedkort batteriet ditt.. var sånn med meg en gang, så tok jeg ut, og satt inn batteriet igjen, så funka det som smusk