Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 876
Noen som vet når Politiet bytter til ADACS net? Har hørt at det skal stå ferdig i 2009, men det er fortsatt ikke påbegynt.
Nødnettet er ferdig utbygget. Vi fikk vite dette på røde kors men så er det det med å få penger til å bytte ut alle radioene osv. Det skal være avlyttningsikkert sier de men jeg regner nok med at noen klarer det til slutt allikevel. Ambulansen her i follo kjører på det nye nødnettet nå men politiet vet jeg ikke
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det nye nødnettet er såpass avlyttingssikkert at en random guttunge på 14 ikkje vil greie å knekke det.

Det benytter sterk kryptografi, med periodisk nøkkelrotering såvidt eg har forstått. Altså er det egentleg bare å gi opp.
Trådstarter
45 9
Sitat av mp34567
Nødnettet er ferdig utbygget. Vi fikk vite dette på røde kors men så er det det med å få penger til å bytte ut alle radioene osv. Det skal være avlyttningsikkert sier de men jeg regner nok med at noen klarer det til slutt allikevel. Ambulansen her i follo kjører på det nye nødnettet nå men politiet vet jeg ikke
Vis hele sitatet...
Okay, vet du hvordan det fungerer for ambulansene i Follo? Er selv fra Follo, Har jo hatt problemer med å scanne politiet i Ski, etter at de fikk adacs systemet fra Lillehammer, men det funker jo nesten aldrig. Over mesteparten av follo må de jo bruke Mobiltelefoner fordi det ikke er dekning..