Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  316 114161
drQ
Egendefinert
Sitat av M&G
Hvorfor er det så viktig å høre det på nettet da?

BTW: Kanskje google eller "søk" der øverst på nFF siden kunne hjelpe deg?
Vis hele sitatet...
Tipper det har sammenheng med et ran...

Forøvrig gjentar jeg meg selv:

Hvorfor fylles tråden med: "Noen som har politiradio for indre småbygda" "Noen som har til ytre småbygda"?

Tror folk at det sitter folk der ute med linker (eventuelt mulighet/vilje til å streame), men ikke gidder legge det ut før noen spør konkret om ytre Karasjok? Bare på denne siden (under når jeg skriver) er det spørsmål etter Bergen, Oppland, Toten, Jessheim, Romerike, Tromsø, Haugesund, Sarpsborg, Fredrikstad, Trondheim, Levanger og Drammen. Skal det spørres om absolutt alle steder i Norge for svarte? Jeg regner nå med at dersom noen oppdager noe/lager noe så legger de det ut her selv.

I tillegg bør kanskje folk skaffe seg så mye kunnskap at de ikke spør etter steder som knapt har et lensmannskontor, enda mindre politipatruljer ute, og omtrendt overhodet ikke noe snakk på politiradioen.
er det mulig å bruke en "stationer walky talky" til å høre på politi radio?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
neppe.
du får nok ikkke inn de radiobølgene desverre.
det gjør du, det er bare og fjerne filteret som filtrer bort andre frekvenser en det som walkitalkien egentlig skal ha, eller kjøpe en litt dyr en der du ikke trenger og modde uansett, den pappa bruker på jakt funker fett
Eller hva med å bare kjøpe en frekvensscanner som dekker politifrekvensene?
Det er lov å kjøpe med ulovlig å bruke.
(snåle regler vi har her i landet )
Tror bla.a clas ohlson selger en.
Sitat av drQ
Tipper det har sammenheng med et ran...
Vis hele sitatet...
Ingen grunn til at vedkommende skulle høre det streamet. Han/hun kunne jo like gjerne ha hørt det f.eks på en scanner.

Sitat av stidz
det gjør du, det er bare og fjerne filteret som filtrer bort andre frekvenser en det som walkitalkien egentlig skal ha, eller kjøpe en litt dyr en der du ikke trenger og modde uansett, den pappa bruker på jakt funker fett
Vis hele sitatet...
Godt at folk vet hva de snakker om. Slettes ikke alle radioer om kan dette serr'u!
Det er ikke noe filter som fjerner frekvenser, men en hel radio bit som er tilpasset for å kunne ta inn og demodulere visse frekvenser.

Men dersom pappa'n din bruker en "jaktradio" som er kjøpt i Sverige, så er det meget mulig at den kan brukes for å lytte på Onkel.
Er kjeltring.no stoppet av hosten? Kommer jo bare inn på en hosting side jo! :S
Har noen streamen til ålesund? Trenger svar fort, på forånd takk
Sunnmøre politi distrikt meinte jeg...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet om noe program som lar deg ta opp fra f.ex. politistreamen, men som aktiveres av signal/preik så man slipper å teipe 90% død luft?
Noen som vet hvor jeg finner live stream til hamar ? ^^.
Er det noen som har sett denne eboken, eller vet noe om det? (jeg må innrømme at jeg ikke har lest gjennom alle sidene så beklage hvis det er nevnt før)
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=411675898
Sitat av vajper
Noen som vet va de forsjellige kodene di bruker betyr, altså jeg tenker ikke på navnet på de som snakker, men på gjerninger.. altså 221 osv.. ?
Vis hele sitatet...
22-1 er ivertfall kjøring i påvirket tilstand

Sitat av Pygmeskjegg
Er vel ingen som har finni streamen til Ski vel?? Jeg finner den ikke sjøl.
Vis hele sitatet...
Follo politidistrikt blir ett problem da du ikke får det inn med en vandelig scanner,det er ett digitalt nett som blir "kryptert"...Legger du inn frekvensen på scanneren opplever du bare å høre ett konstant datasignal....Meget irriterende for oss som hører til follo
Enkleste er vel å laste ned denne: http://www.scannernytt.net/phpBB2/dl...egory&cat_id=3

Så slipper alle å spør om hvilken frekvens som hører til der de bor osv.?
kan none finne en fil sån at jeg kan høre det som sjer i kristiansand? plizz
for de som _har_ scanner. en side med alle slags frekvenser: http://www.scannernytt.info/
Noen som har streaminga til winamp til politiradioen i enten akershus eller romerike?
noen som har steam frå stavanger/bryne området?
Hvorfor ikke jeg streamene til å fungere?
Jeg tilbyr ti tommeltotter til den første som klarer å finne en link til steamet radio fra Bergen!
Anyone som har til bodø/salten politidistrikt?
Sitat av Henriken
Det er lov å kjøpe med ulovlig å bruke.
(snåle regler vi har her i landet )
Vis hele sitatet...
Feil.

Det er ikke forbudt å bruke en radiomottager, aka "politiradio".

Forøvrig: Østfold og Follo kjører digital EDACS, noe som er umulig å lytte til.
Selvsagt, alt er mulig å knekke, men til dags dato har det ikke blitt produsert noen scanner som takler dette nettet.
Sist endret av Scampi; 22. oktober 2006 kl. 20:05.
Noen som har streaminga til winamp til politiradioen i kristiansand
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Inspire
Hei, jeg tenkte jeg kunne legge ut hvordan man hrte på politi radio, siden det er mange som har problemer med det, så nå skal jeg si nyaktig hva du må gjøre.

Step 1. Last ned WinAmp

Step 2. Last ned streamen du vil lytte til, feks http://youmemp3.com/politiet.m3u

Step 3. Åpne Streamen i WinAmp

Step 3. Lytt til Streamen


Her er det noen streams: Stream 1 | Stream 2(Oslo) | Stream 3(Trondheim)

Beklager skrivefeil
Vis hele sitatet...

For oslo ;

winamp trykk ctrl+l og skriv http://oslo.servebeer.com:8000

for windows media ctrl+u og skriv http://oslo.servebeer.com:8000
Den neste som poster request til stream av politiradio noesomhelst sted skal personlig få en knyttneve i julegave av meg.
Hvor får jeg kjøpt meg en scanner, og hva koster den ca?
Noen spurte oppi her om å prate på politifrekvensen..Dette er strengt forbudt.
Sitat av KjeXz
Hvor får jeg kjøpt meg en scanner, og hva koster den ca?
Noen spurte oppi her om å prate på politifrekvensen..Dette er strengt forbudt.
Vis hele sitatet...
Ta en titt på www.dittvalg.no, bare ikke kjøp Maycom AR-108.
Liten og billig, men ikke så utrolig bra :P

Det å faktisk sende på frekvensen gjør liten skade, da input på repeateren har en helt annen frekvens.
Sender man på f.eks. 170.400, er det bare enheter innenfor rimelig rekkevidde som hører det.
Men either way, det er ulovlig og det blir slått hardt ned på.
noen som plz har en follo stream? over fks nesodden og ski ?
Sitat av hasjen
noen som plz har en follo stream? over fks nesodden og ski ?
Vis hele sitatet...
KjeXz: go get him!

Forøvrig hasjen, du fortjener nicket ditt.
Dersom du hadde giddi å faktisk lest litt i denne threaden, hadde du forstått at Follo er digitalt og at det ikke kan lyttes til.
Gjør litt research FØR du stiller et spørsmål!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vet at jeg drar opp en gammel tråd, men jeg lurer på om noen har funnet en ny stream til Oslo?
Den gamle er død?
Tar opp en gammel tråd.

Har lett etter en url-stream for stavanger politiet. Noen som kan være behjelpelige med det?
Stream for : Østfold noen som vet hvor jeg kan finne?
Sykt fett det her !.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva med brann og redningstjenesten? ligger den online et eller anna sted? fint om en eller annen kunne fiksa en link for meg=)
Sitat av adm.inter
Stream for : Østfold noen som vet hvor jeg kan finne?
Sykt fett det her !.
Vis hele sitatet...
Politiet i Østfold kjører EDACS, umulig å lytte på.

Sitat av kroksleiven
Hva med brann og redningstjenesten? ligger den online et eller anna sted? fint om en eller annen kunne fiksa en link for meg=)
Vis hele sitatet...
Åja, den ja....hvemhvahvor?
Og jeg kan med ganske stor sikkerhet si at nei, det finnes ikke, uansett hvor du mener.
Ingen som har politiet i Haugesund?
Forresten... Noen som vet om politiradio stream på nett for København i Danmark?
HAr en Maycom AR-108.. Bruker den aldri though..
Skal ned i sentrum og plukke opp politiet nå

Erling
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hmm.. De linkene jeg hadde for politiradio i Oslo fungerer ikke lenger. Noen som har en fungerende link? Takk!
Kjeltring.com er alltid overlastet, særlig i helgene når det er mye action.
Skulle virkelig ønske at det kom flere avlastningsservere slik at det gikk å høre på.
Den linken som ligger på kjeltring.com er jo http://oslo.servebeer.com:8000 for oslo. Men denne fungerer ikke lenger. Eller er den bare overbelastet?
Finnes det noen linker som fungerer nå, oslo bergen trondheim whatever. Virker som alt er dødt her nå og jeg har prøvd de fleste... Noen som har noen på lager ?
Takker så meget. Kjappt connecta blei jeg også, men liten aktivitet foreløpig. Du har ikke noen andre også vel ? Bergen Oslo etc.... Uansett tusen takk!
Jeg trenger også Oslo.. Hadde vært evig takknemlig hvis noen hadde den...
For de som ikke vet det funker dette også flott i iTunes.
Kan være greit å vite for noen av oss, spesielt vi som sitter på mac.
noen har stream til politi radio drammen(søndre buskerud politidistrikt)?
Finner ikke en eneste Stream eller noe for oslo, ikke på google eller noe.
Noen som har en som fungerer?
Helt konge
Sitat av Kastrup
Finner ikke en eneste Stream eller noe for oslo, ikke på google eller noe.
Noen som har en som fungerer?
Vis hele sitatet...
Radio_Illegal har vært stengt lenge nå, bare politiet for Trondheim som er på nett i Norge.
(Ihvertfall som jeg vet om.)