Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1017
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rask intro: Jeg sliter med angst som er utløst av en mulig PTSD diagnose (min bror har PTSD diagnose), diagnosen er ikke satt men jeg får utskrevet diazepam mot angsten min (jeg får lov å hente ca. 50stk 2mg tabletter hver 3. mnd) så jeg vil anta at legen mener at jeg har faktisk angst og angst anfall. Jeg henter dem sjeldent ut fra apoteket da jeg får mye dårlige bivirkninger som dårlig impulskontroll, depresjon, generell slapphet og dårlig hukomelse.

Jeg har også testet cipralex men disse ga mange bivrkninger.
Jeg reagerer såpass sterkt når jeg prøver å bearbeide minnene mine slik at det faktisk er best å bevege seg videre og bare leve med det. Flere kommer nok til å vise til "hvis du undertrykker følelser så eksploderer du til slutt", det er nok ikke nødvendigvis tilfelle i min situasjon.

Dette kommer av dårlig oppvekst og det er mer hele tankemønsteret mitt som er ødelagt enn problemer med gamle minner.
Medisinene virker dårlig og jeg tror egentlig at jeg ikke nødvendigvis har en kjemisk ubalanse i kroppen som disse medisinene vil kurere.

Jeg har funnet en lege som vil skrive ut cannabis til meg i Nederland, jeg sendte en god beskrivelse av hvordan jeg opplever hverdagen.
Jeg trenger å ha med meg ett skriv fra min Norske lege som beskriver diagnosen min.

Jeg har dermed noen spørsmål jeg håpet av noen kunne hjelpe meg med.

Er dette korrekt? :
Med en direkte anbefaling om medisinsk cannabis fra Norsk lege så kan jeg hente hjem 30 dagers forbruk.
Uten en direkte anbefaling fra legen så kan jeg hente hjem 1 ukes forbruk.

Men selv om jeg ikke får en direkte anbefaling av legen om bruk av cannabis så vil en beskrivelse av diagnosen holde og jeg kan ta med meg 1ukes forbruk?

Hvordan skal jeg legge dette frem for legen min?
Jeg har brukt stoff i min ungdomstid og jeg vet legen vil være litt skeptisk selv om jeg får utskrevet verre medikamenter etter min mening (jeg har også fått utskrevet morfin og oxycontin ved flere anledninger, ikke for rus men som reell medisin).
Kan legen min sette en total stopper for dette opplegget?

Noe av angsten min går mot offentlige kontorer/personer som feks leger. Derfor er det en stor fare for at jeg feiger ut og bare dropper alt om legen begynner å stille for mange spørsmål. Så det er litt greit å vite hva jeg spørre etter og gå frem hos min Norske lege.
Har du vurdert å dyrke det du trenger selv? Er mange som finner ut til slutt at det er like greit.

Her er en gruppe på Facebook hvor det sikkert fins noen som kan hjelpe deg med noe av det du lurer på.
https://m.facebook.com/groups/112453...&source=result

At du har brukt dop tidligere er jo ikke så rart når du har slike helse problemer. Ville ha lagt vekt på det i forhold til din lege.

Lykke til, håper det ordner seg for deg.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har schengen-attest på cannabis, jeg var veldig heldig med min fastlege. Da han hadde erfaringer med cannabis selv. Har ikke din egen fastlege det vil jeg tro du har en liten kamp i vente. Har du en fornuftig lege så blir det ikke noe problem om du ordlegger deg rett.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for gode svar, men er det ikke slik at jeg kan ha med en ukes forbruk selv uten anbefaling fra legen? Men selvsagt med en beskrivelse av diagnosen fra legen til legen i Nederland? .

Er denne anbefalingen fra Norsk lege ett standardskjema eller noe legen skriver fritt i ett brev?

Hvordan er det I forhold til arbeid? Jeg har deltidsjobb.
Man skal selvsagt ikke være ruset på jobb, men kan det bli formelle reaksjoner ved bruk av legemidler som ikke er godkjent i Norge?
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du trenger en norsk lege som signerer resepten fra en lege i ett schengen land medisinsk cannabisbruk. Deretter ned igjen å hente produkt og medisinere innenfor dine 4 vegger såfremt du eier eller har tilatelse av huseier og medisinere.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opp til arbeidsgiver det, du har jo resept. Fra din fastlege vell og merke
Det er ikke rus når du får det av din lege. For lenge siden leste jeg en artikkel om en mann som fikk cannabis mot smerter og arbeidet samtidig i barnehage. Det var uproblematisk og barnehagen hadde ingen problemer med dette. Hva slags medisiner du bruker angår ikke din arbeidsgiver. Hvordan du utfører arbeidet er mer interessant.
Sist endret av KnutAnkhAton; 8. februar 2019 kl. 17:39.