Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2176
Eg har gått noen år på subutex og er på nedtrapping nå. Eg kan ikke lenger huske Åssen det var å være uten subutex.. når jeg tar subutex om morgenen nå så merker jeg null forskjell, det er liksom samme tilstanden hele tiden og føler meg ikke ruset. Det er ved det vanlige og syns mye at livet er kjipt.

Eg har lest om andre som har slutta på sub og fått et nytt liv.

Hva har eg i vente etter at suben e ute av systemet?

Anyone?
Har forresten vært uten i et par døgn nå, merker ikke noen forskjell..
Sist endret av annveig; 3. januar 2019 kl. 13:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke gått på subutex selv, men kjenner et knippe mennesker som nylig har gått av.

De 2-4 første ukene uten kommer nok til å være et lite helvete av klassiske opioidabstinenser. Oppkast, diare, influensasymptomer på steroider, kramper osv.

De overnevnte symptomene forsvinner ikke over natta, men vil gradvis bli bedre de påfølgende ukene. Skal også nevnes at det er en psykisk påkjenning inne i bildet, men siden jeg ikke har personlig erfaring er det ikke noe poeng for min del å prøve å beskrive denne.
Reagerer på at eg nå har vært 3 døgn uten sub og merker fremdeles ingen abstinenser.. eg e så spent på Åssen det vil føles psykisk, og om eg vil tenke at eg faktisk var konstant rusa på subutex i flere år uten å merke det selv..

Har dog fått tilbakemelding fra folk rundt meg om at eg er som eg pleier å være, de merker ikke noe til om eg e på eller av subutex..
Sist endret av annveig; 3. januar 2019 kl. 15:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke helt hva du har i vente, men går selv på 6mg sub etter å ha trappet ned ifra 16. Vil ut av Lar! Men metadon derimot demper mye mer på følelsesregisteret ifht sub.
Jeg har og gått på sub over noen år og merker ingenting når jeg tar det, folk kan jo kjøre bil på sub og metadon også forøverigt hvis man ikke har noe form for sidemisbruk etter ett års tid med prøver.
Jeg har også vært uten sub 3 døgn og ikke merket noe som helst, men på det fjerde døgnet derimot begynner abstinensene å vise seg...
Selv har jeg et veldig bra og aktivt liv med sub og føler meg nykter etter å ha tatt det.
Skal ned til 2 mg for deretter å kutte ut, hørt det er den kneika det er vanskeligst å komme over, men har slutta på 2mg sub før å det var som nevnt over her med litt abstinenser ,men ikke så kraftige som at det ble diare og oppkast, mer følelsen av at man brygger på noe..
Nå er du nok såppass innkjørt på sub så vil ikke tro du vil få følelsen av å ha vært "ruset" på sub...

Men noe du har i vente er å slippe være slave av Lar, hvis du i heletatt er i Lar da...?
Sist endret av dutchDragon; 3. januar 2019 kl. 17:06. Grunn: edit
Ja hadde vært deilig å slippe LAR.
Sist eg tok sub var mandag ettermiddag, så er på mitt fjerde døgn. Er sur og på dårlig humør mer enn vanlig. Det er nok psyken som knekker meg. For nå vil eg tro eg vil kjenne noe når eg tar sub igjen, og den følelsen har eg virkelig savna..
men vil gjerne ut av avhengighet og lar. Hvis det fortsetter sånn uten at eg får no mer abstinens er jo det noe eg burde være takknemlig for å holde den kursen ����
Masse lykke til med din nedtrapping dutchDragon. I hvilket tempo trapper du ned?
tusen takk! Trapper ned 2 mg ca hver andre mnd... er nok lurt å ta det rolig.. Trappet du ned fra 2mg til 0?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har snortet subutex siden i går, fortsatte i dag, har vel snortet 1mg til sammen, men plutselig fikk jeg skikkelig hjertebank, ble bleikere i huden, følte meg svimmel, måtte gå ut å "gå" av meg alt sammen, lurer på om jeg fikk panikk angst, veldig ubehagelig, føler meg veldig fjern enda. Kan muligens være litt for mye innabords..
Sitat av dutchDragon Vis innlegg
tusen takk! Trapper ned 2 mg ca hver andre mnd... er nok lurt å ta det rolig.. Trappet du ned fra 2mg til 0?
Vis hele sitatet...

Trapper ned i samme tempo som deg i utgangspunktet men vil gjerne blir ferdig med det pga lappen. Så eg tester ut nå hvor dårlig eg egentlig blir, det er jo noen som går mer smertefritt gjennom det enn andre. Er på fjerde døgnet og venter på abstinensene.

Merker du noe for hver nedtrapping?
For å være helt ærlig så har jeg merket _nada_.. har en følelse av at når man begynner i lar og starter på 16mg så er det mer enn det som egentlig trengs.. når en kan gå rundt 3-4,dager uten sub og ikke merke noen form for abstinenser så tyder det på en liten overdosering i mine øyne..som deg så trapper også jeg ned med tanke på lappen, dog står jeg på noe benzo som ikke vil la seg gjøre sammen med sub, heller kutte ut sub enn benzo men benzo tar jeg kun ved behov,, ca 2 ganger i uken
Eg har samme oppfatning som deg mtp overdosering. Nå er det gått 4 hele døgn og eg merker ikke stort. For min del foretrekker eg sub fremfor benzo men da bare den euforiske følelsen eg ikke har kjent på på nesten et år, men likevel håper eg like mye hver gang eg får dosen min at eg ska merke noe.. benzo har eg ikke tatt på nesten et år pga lappen og urinprøver, håpte på å få lappen under nedtrapping, men begynner å tvile

Forresten, eg har hørt at man ikke skal røyke eller snuse en god halvtime før man tar subutex hvis ikke får det bare en brøkdel av virkninga. Noen som vet innser faktisk stemmer?
Sist endret av annveig; 4. januar 2019 kl. 13:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppblåst Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg gikk på oxy 80 mg hver dag i 3 mnd. Jeg gikk tom før jeg greide å trappe ned. bråstopp. Var et helvetet i 4 dager før det begynte å gå oppover. Har ikke prøvd heroin, men tipper det må være noe lignende. Jeg klarte kun å reise meg for å gå på do. sov aldri mer en 2 timer, og angst og smerte i hele kroppen. Husker jeg tenkte at hvis noen hadde hadde hatt ei sprøyte heroin så hadde jeg tatt det. Men kjenner heldigvis ingen med heroin. Lykke til videre dere som trapper ned på sub