Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2413
Ein kompis har blitt tatt av politiet. Han har masse videoer av meg og vennene mine ruset på mdma. Hva bør jeg si vist dem finner meg med store pupiller?
Sist endret av Paracet500mg; 29. desember 2018 kl. 19:49. Grunn: . S s s
Men du har vel aldri brukt narkotika. Du vet ikke hva de snakker om.

Og dette er ikke spesifikt til deg, TS, men hvorfor i alle dager tar folk opp videoer av slike ting og sparer på dem? En av de første tingene jeg lærte når jeg begynte med slikt er: FJERN ALLE BEVIS!
Sist endret av Splooge999; 29. desember 2018 kl. 20:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde en venn som var i samme situasjonen. Kjæresten ble tatt for salg og fikk tlf konfiskert en stund. Det var videoer av dem begge som ruset seg på telefonen hans. Det ble aldri noe ut av det, så mest sannsynlig går det greit. Hvis det likevel skulle bli noe ut av det så nekter du jo bare for alt.
Ute i mye hardt vær du Nei men du hadde drukket noe alkohol, som forklarer den fjollete oppførselen. Pupiller? Nei de lever sitt eget liv etter lysforholdene, du vet jo ikke hvorfor. Og narkotika, hva er det?

Nei men fra spøk til alvor. (Egentlig ikke spøk heller.) Selv om jeg hadde hatt noe på rullebladet/hadde vært en kjenning av politiet for slikt så hadde jeg fortsatt blånektet på at jeg i det hele tatt vet hva narkotika er engang og nektet å forklare meg noe lenger enn det. Spill dum som et brød hele veien, du har heller absolutt ingen plikt i å forklare deg i det hele tatt. Er ikke ulovlig å være dum/ikke vite, hvordan skal de bevise at du lyver så sant du holder masken hele veien/ikke forsnakker deg?
Som folk skriver så er det å nekte en god taktikk. Hvis du går for dette så er det smart å ha muligheten til å levere en ren urinprøve i tilfelle de presser deg på det. Det kan godt være at ingen ting skjer, men for sikkerhetsskyld så burde du frastå fra bruk av alt av illegale rusmidler en stund fremover.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva slags telefon har du? Politiet kan bare glemme å få tak i noen av de bildene/videoene så lenge SD er kryptert og du har aktivert passord på screen lock.

Bare si at du har glemt passordet hvis de ber deg åpne telefonen.
la meg gi deg en fin teknikk, og noe du må kunne for å overleve i norge i dag.

NEKT NEKT NEKT, de bruker avhørene mot deg, later som om at de er kompiser, også rævkjører de deg.

"Shut the fuck up" - Anon
Sett at de faktisk har kommet seg inn på telefonen, er det da ikke ulovlig å være på film med store pupiller. Intet straffbart forhold det.
Men selvsagt kan de jo lukte lunta utifra atferd på filmen og ting som evt blir sagt, så derfor ville jeg vært litt forsiktig fremover med hva du oppbevarer hjemme og hvor du ferdes når du har noe på deg osv.

nekt nekt nekt om det skulle bli noe innkallelse til samtale eller lignende :-)
Du kan også nekte å avgi avhør, noe jeg anbefaler.

Du må bare møte opp, også si "nei, jeg vil ikke forklare meg".

Wops, der ble saken henlagt, da de bruker alt du sier i et avhør i mot deg. Jadda, du kan tro du kan lyve deg ut av det. Men husk at de nå tar opptak av avhøret.
Sitat av TheSnowySapmi Vis innlegg
NEKT NEKT NEKT, de bruker avhørene mot deg, later som om at de er kompiser, også rævkjører de deg.
Vis hele sitatet...
Nja, de later ikke som de er kompiser, men de skal møte alle i avhør med respekt. Så de prøver jo stort sett å holde en god tone. Men hvis man begynner å vikle seg inn i selvmotsigelser så vil de naturligvis konfrontere med det.

Litt av poenget er jo at mistenkte/siktede får forklare seg så fritt som mulig først for å ikke bli for påvirket av f.eks. ledende spørsmål. Så kan de for eksempel sjekke detaljer i forklaringen eller se på eventuelle selvmotsigelser, eller ting som motstrider annen informasjon de sitter på. Og så må vedkommende få muligheten til å svare på dette også.

Det føles sikkert som "rævkjøring" hvis man har vært så dum at man vikler seg inn i en åpenbart oppdiktet historie man ikke klarer å forsvare når man går litt mer i dybden, men det er ikke ment slik. Det er bare det at politiet plikter å dykke dypt ned i forklaringen for å finne fakta.
Di gangene jeg har hatt noe med poletiet og gjøre så har jeg kjørt på med advokat. For å få innsyn i saken. Har da bygget forklaringen min på det som har blitt sakt av andre mistenkte/vitner. Hjelper lite og bruke nekt nekt nekt metoden når 4 vitner allerede har plassert deg på plassen eller sett deg gjøre noe. Men i ditt tilfelle så kan du ikke bli dømt bare på pupillene. Ikke bruk narkotika før du er ferdig med saken si i avhør at dem kan få urinprøve om dem ønsker og at du aldrig har brukt narkotika før.