Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2519
God jul

Har noen av dere tips til hva jeg kan lage bønna av så jeg slipper å røyke den når jeg skal hjem til familien i jula? For de klikker om de hadde funnet det ut (bønne=heroin) i familien sine øyne. Sykt irriterende og hjernevaska. Og de ser ikke på alkohol som en slags rus som de ulovlige, for alt annet er farlig men ikke alkohol. Dere skjønner greia.

Og jeg vil gjerne kose meg ekstra, så tips til bakverk, røykemåter uten lukt når jeg går på do, dusjer?
Tenkte dorull og rist, men idk..

Forresten, hvis jeg baker, varer bønna slik at den virker mange dager etterpå i romtemperatur?
Søk deg opp på Cannabutter. Lag først hasj smør(cannabutter) å ha med i en tett plast beholder. Da kan du f.eks lage så sterkt at en liten spiseskje av smøret vil bli en fin dose på 0.1 - 0.3 eller noe i den duren... Jeg ville ikke hatt med meg bakst med shit, tenk om noen i familien skulle finne det å ta seg en kake eller 2? Katastrofe kan man si. Ha med deg en termos med kakao eller noe så kan du røre en skje med cannabutter ut i en kopp med varm kakao mens du sitter på dass. Du trenger ikke kakao, men det er en fin måte å få i seg hasj smøret på.

Bare husk at om du har laget dette smøret riktig så er det utrolig potent å selv en person med toleranse tåler mindre enn man skulle tro. Om du har laget smøret riktig så tipper jeg en 0.2 dose holder i haugevis, veldig lett å overdosere på og effekten varer leeeeeenge. Så litt obs på det i familiemiddagen =P Spiste over ett halvt gram engang og jeg trodde serr jeg kom til å bli gal haha.

Edit: Det holder seg i plast beholderen veldig lenge, så trenger ikke tenke på det. Bare sørg for at boksen er tett. God Jul
Sist endret av Alge; 18. desember 2018 kl. 23:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg pleide bare å ta meg en spasertur utendørs. Det er jo noe du kan vurdere hvis du er komfortabel med det.
Støtter også det med å bare gå en liten tur, si til familien at du bare trenger litt frisk luft elns. Om du ikke har mye erfaringer med edibles ville jeg holdt meg unna å prøve det rundt familien.
Hvis du skal røyke så skal du hvertfall ikke finne på å gjøre det inne. Hvis du skal gå ut og gjøre det burde du ha en naturlig timing. Hvis du ikke røyker til vanlig så går du rett på dass da du er ferdig, vask henda og trynet ditt godt. Ikke glem tyggisen!

Hvis du røyker til vanlig, så er det i grunn ingen sak. Da har du alibi. En unnskyldning for at du traska så langt vekk fra huset når du røyka kan være at du mottok et tlf-anrop som viste seg å være aldeles rystende. Der har du igjen en unnskyldning for det skække trynet ditt.
enig i at å spise cannabis med slekta kan bli upraktisk. Blir fort litt for mye akkurat når det peaker. Hvis noe sånt skulle fungert for meg måtte jeg sikkert brukt mye mindre enn vanlig. Anbefaler å teste litt pepperkaker før jul så du vet hvor mye som blir for mye.
Beste opplegget når det blir mye familie synes jeg er å drive med et eller annet ute mens jeg smugdamper på en dynavap. Lukter ikke røyk og nesten ingen lukt som henger igjen.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
enig i at å spise cannabis med slekta kan bli upraktisk. Blir fort litt for mye akkurat når det peaker. Hvis noe sånt skulle fungert for meg måtte jeg sikkert brukt mye mindre enn vanlig. Anbefaler å teste litt pepperkaker før jul så du vet hvor mye som blir for mye.
Beste opplegget når det blir mye familie synes jeg er å drive med et eller annet ute mens jeg smugdamper på en dynavap. Lukter ikke røyk og nesten ingen lukt som henger igjen.
Vis hele sitatet...
Må du bruke torch med dynavapen, eller funker den med bare lighter? Funker brunt i den? Har sett litt på de selv, men er jo ikke så veldig stealthy hvis man trenger torch.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
enig i at å spise cannabis med slekta kan bli upraktisk. Blir fort litt for mye akkurat når det peaker. Hvis noe sånt skulle fungert for meg måtte jeg sikkert brukt mye mindre enn vanlig. Anbefaler å teste litt pepperkaker før jul så du vet hvor mye som blir for mye.
Beste opplegget når det blir mye familie synes jeg er å drive med et eller annet ute mens jeg smugdamper på en dynavap. Lukter ikke røyk og nesten ingen lukt som henger igjen.
Vis hele sitatet...
Søren, innlegget mitt ble bare borte (?!)
Ikke for å gå off-topic, ser at det har kommet et spørsmål til angående dynavapen. Jeg ser etter et alternativ til jointer. Legger du i hasjklumper, eller bruker du større biter? Eller vil den vapen generelt fungere bedre til grønt/urter? Flott om du kunne fortalt kort litt om hvordan du syns den fungerer med hasj om det er noe du har tid til
Du kan bruke lighter eller andre varmekilder. Toppen blir selvfølgelig sotete når du ikke bruker gassflamme men det er vel bare å tørke av og til slutt kjøpe ny topp hvis den blir for jævlig. Det ideelle er å bruke en liten stormlighter hvis du finner en som har ok kvalitet.
Når jeg er på familiebesøk stikker jeg ut med bikkja eller henter noe i bilen mens jeg tar 2 trekk av en dynavap. Det er rikelig for meg når jeg skal sitte i sofaen og late som om jeg nykter. Klikket i lighteren kan muligens være litt avslørende men det hele går så fort i forhold til andre vaporizere at det er nesten som å røyke rent i glasspipe bare at du ikke stinker brent hasj etterpå.

Den beste måten å røyke hasj i dynavap er å bruke en finmasket pipe screen som er ca. 2 cm. i diameter. Bruk en smørkniv eller lignende og dra 0.1 eller 0.05 utover screenen til et jevnt tynt lag, brett den sammen til en hatt eller hylse eller noe sånt og stapp det oppi. Med denne metoden er hasjen klar når dynavapen klikker. Hvis en varmer lengre blir det bare dårlig smak.

Hvis du har hasj som ikke er smørbar kan du prøve denne metoden. Legg hasj mellom 2 lapper med bakepapir. legg det noen få sekunder på en kokeplate og kjevl det flatt med en glassflaske. Trekk av det ene matpapiret og påfør hasjen på en screen. Hvis du er grundig kan du få hasj til å bli til et så tynt at du kan se gjennom det.

Hvis du brenner fast hasj i dynavapen slik at du ikke får vasket det ut med sprit kan du bruke metalpolish og litt makt så blir den som ny. Den må da rengjøres grundig siden metalpolish inneholder ting du ikke vil innhalere.

@prick
bruker dynavap først og fremst til hasj, har andre som er bedre til weed. Dynavap er billig og du får de alltids rene igjen. Men jeg vil anbefale å bruke noe vannkjøling som er laget for dynavap hvis du skal bruke den 360 dager i året. Dampen er veldig varm. Har prøvd å fjøsmekke bong selv men det funket aldri siden det er så svak luftgjennomstrømning i dynavapen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for alle svar, det ble ferdigrulla ute på tur med hubba bubba i lomma. Funka bra det.
Jeg har prøvd å ha hasjen i ovnen på 100 grader eller mer/mindre i 10 minutter, det ble en annen farge, så trykka jeg klumpen i bakepapiret helt flat. Så røyka jeg noe av det, men den typen jeg hadde var ikke så god, så merka ikke forskjell. Gjorde kanskje feil? Er første gangen jeg gjorde det
100 grader i 10 minutter høres ut som sterk nok temp og lang nok tid til å fordampe endel av thcn i hasjen
Ja, tenkte det. Var ikke helt planlagt. Hvor mange grader da, og hvor lenge?