Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4588
Hei, jeg ønsker å kjøpe et Ps4 spill fra playstation store. Jeg og en kompis tenkte å spleise på spillet.

Spørsmålet er, kan jeg dele dette med han hvis jeg kjøper det fra min ps bruker? Hvordan fungerer det dersom vi begge vil spillere samtidig fra våre egne konsoller? Kan vi f.eks spille sammen online?

Takker for svar.
Ja, om du kjøper spillet og har satt hans bruker som primær bruker på din ps4 og du som primær bruker på hans ps4.
Da vil han kunne laste ned alle spill du kjøper ved å gå inn på biblioteket ditt med din bruker på sin maskin.
Du vil også kunne gjøre det samme med spill han kjøper.

Har gjort dette med en kompis siden ps4 ble lansert og det har aldri vært noe problem, selv dlc'er er med.
Eneste er om det er et spill som krever "access key" som feks Fortnite så må begge kjøpe hver sin key.

Står litt mer her.
http://manuals.playstation.net/docum...ctivation.html
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Ja, om du kjøper spillet og har satt hans bruker som primær bruker på din ps4 og du som primær bruker på hans ps4.
Da vil han kunne laste ned alle spill du kjøper ved å gå inn på biblioteket ditt med din bruker på sin maskin.
Du vil også kunne gjøre det samme med spill han kjøper.

Har gjort dette med en kompis siden ps4 ble lansert og det har aldri vært noe problem, selv dlc'er er med.
Eneste er om det er et spill som krever "access key" som feks Fortnite så må begge kjøpe hver sin key.

Står litt mer her.
http://manuals.playstation.net/docum...ctivation.html
Vis hele sitatet...

Ok så la oss si vi spleiser på Fifa 18(spillet kommet nå snart), så vil det faktisk være mulig å spille mot hverandre online?
Sitat av cplpro Vis innlegg
Ok så la oss si vi spleiser på Fifa 18(spillet kommet nå snart), så vil det faktisk være mulig å spille mot hverandre online?
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer
Så om du feks da kjøper en limited edition utgave så du får med masse ekstra, så vil også kompisen din få med de samme tingene.
Både mot og med hverandre fungerer uten problemer på alle 168 spillene jeg har testet så langt.
Dette ser bra ut da hva hvis vi ønsker å dele dette med en 3 person også? vil det også funke tror du ?
Det går dessverre ikke så vidt jeg vet, har ikke testet men ettersom man kun kan ha 1 ps4 som sin "primære" ps4 så vil jeg tro det ikke er mulig.
Nærmeste du kommer er da om det blir 4 personer, der 2 og 2 bruker gameshare med hverandre.

Var visst mulig i starten å dele med 3 eller 4, men Sony endret dette ganske fort (Ble sikkert mye tap av penger på spill)
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Det går dessverre ikke så vidt jeg vet, har ikke testet men ettersom man kun kan ha 1 ps4 som sin "primære" ps4 så vil jeg tro det ikke er mulig.
Nærmeste du kommer er da om det blir 4 personer, der 2 og 2 bruker gameshare med hverandre.

Var visst mulig i starten å dele med 3 eller 4, men Sony endret dette ganske fort (Ble sikkert mye tap av penger på spill)
Vis hele sitatet...
Ja var dette jeg regnte med..