Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 967
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har blitt tatt en gang for å ha røyket hasj, nå vil jeg ha førerkortet tilbake, å går på en kontrakt hos utekontakten hvor jeg pisser ca annenhver uke, var å pissa for noen dager siden og hadde meg en og tre i etterkant samme dag. Er nå blitt bedt om å komme inn for test i morgen, hva vil skje om jeg slår positivt ut på thc nå ettersom jeg har vert clean de siste gangene, må jeg starte hele programmet på nytt igjen? Blir politiet tilkalt? Om politiet blir tilkalt hva skjer videre da? Blir det ny bot på meg og hele pakka? Håper noen her har svar, er jævlig lei dette opplegget, suger hele livsgleden utav meg xp
Alt det du lurer på skal stå omtalt i kontrakten du signerte med utekontakten vedrørende testing. Ved positiv test vil du etter slik jeg forstår bli satt tilbake til null og må starte på ny periode for å bevise din edrulighet. Antar du skal gå på avtalen i 1 år?

Det enkleste å gjøre er å enten gi opp opplegget, eller å fullføre det ved å la være å røyke innimellom. Det å hele tiden gå på marginer og prøve å lure systemet er et sjansespill hvor du kan tape.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar, vet du om det er mulig noen sted å sjekke komtrakten over internett uten å fysisk gå ned der å snakke med dem? Jeg skjønner den, er egentlig et sjansespill som kommer til å gå galt en eller annen gang, ihvertfall mtp at jeg fikk 2 års kontrakt :/. Skal ta testen i dag å se hva som kommer ut av det, i tillegg legge av litt tenketid om dette opplegget virkelig er noe for meg
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke ta testen før du er clean. Sjekk på egenhånd med prøver fra apoteket. De ser mye bedre ut med et lite opphold på to uker og en god forklaring (ferie?), enn en positiv prøve som beviser bruk. Det er afaik ikke utekontakten som avgjør om du får førerkortet tilbake, du må selv kunne dokumentere edruelighet over tid (1år) til påtalemyndighet/fylkeslege.

Disse kontraktene er ikke særlig givende med mindre du har blitt tatt første gangen og tenker du aldri skal røyke igjen, ever. Hvis du ikke tar helt avstand fra røyk er det ofte bedre med en "vanlig sak", der du tar straffen og evt dokumenterer edruelighet på egenhånd. Tester du positivt i løpet av kontrakten får du uansett den originale straffen (+ mer bruk) og hele perioden på kontrakten er bortkastet.