Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4747
Hei!

Er litt usikker på om dette er den rette plassen å spørre, men tar alikevell sjansen :-)

har forstått at shisha tobakk er ulovlig i Norge (Til og med bestille over nett)

men har også hørt fra folk at det er lett og få gjennom tollen, å lurer på om noen har noen anbefalinger hvilket nettsider som er gode på å få slike typer tobakk gjennom tollen å hvor mye bestiller dere om gangen? å hva er det værste som kan skje om det skulle bli stoppet?
Det er vel ikke i prinsippet ulovlig, men er underlagt tobakkavgift akkurat som andre tobakksprodukter. Du får kjøpt det lovlig i Norge.

Edit: ser nå at det finnes flere sider av den saken. Men du kan iallfall bestille risikofritt fra Sørensen.
Sist endret av kallisti; 13. april 2017 kl. 01:22.
Sitat av kallisti Vis innlegg
Det er vel ikke i prinsippet ulovlig, men er underlagt tobakkavgift akkurat som andre tobakksprodukter. Du får kjøpt det lovlig i Norge.

Edit: ser nå at det finnes flere sider av den saken. Men du kan iallfall bestille risikofritt fra Sørensen.
Vis hele sitatet...
Jepp, er ulovlig. Har selv bestilt litt over 500g Al Fakher tobakk på Ebay og dette har gått bra. Har blitt 4 forskjellige forsendelser.
Grunne til at dette har gått bra er naturligvis bare fordi det ikke ble sjekket/stoppet. Ikke fordi det er lovlig.

De du linket til der er da steiner, og ikke tobakk. Disse er coatet i noe stoffer, så de lager greit med røyk men inneholder såvidt jeg vet ikke noe nikotin.
HectorX's Avatar
Trådstarter
har forsendelsen blitt merket som "Gave" eller under 350kr grenser?
Sitat av Joeytheone Vis innlegg
har forsendelsen blitt merket som "Gave" eller under 350kr grenser?
Vis hele sitatet...
Prisen var under 350kr
Helt vanlig forsendelse, husker ikke hva som(om noe) sto på den. Men ikke noe jeg reagerte på iallefall.
Sist endret av KjemikalieX; 13. april 2017 kl. 15:44.
De har shisatobakk på mange av de jalla sjappene i byen, skal ikke være noe problem å bestille heller.
Har prøvd med sånne steiner før, synes ikke det funka noe særlig
HectorX's Avatar
Trådstarter
Men de "jalla"sjappene i byen har ikke innhold med nikotin, men er de noe spesiell stor forskjell på herbal shisha å tobakk shisha?? reiner med smaken må ver den samme?
Sitat av Joeytheone Vis innlegg
Men de "jalla"sjappene i byen har ikke innhold med nikotin, men er de noe spesiell stor forskjell på herbal shisha å tobakk shisha?? reiner med smaken må ver den samme?
Vis hele sitatet...
Har kjøpt al fakher hos Shangri-La i Torggata et par ganger. Disse var med nikotin. Spørr de i kassa der. De har stående på bakrommet.
HectorX's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kamma Vis innlegg
Har kjøpt al fakher hos Shangri-La i Torggata et par ganger. Disse var med nikotin. Spørr de i kassa der. De har stående på bakrommet.
Vis hele sitatet...
Bor desverre ikke i Oslo området

Men kan alltings ta en telefon å prøve å bestille til nøds

Men hva ville skjedd om jeg skulle bestille fra utlandet å de ble stoppet i tollen? vil en risikere å få bot?
Sitat av Joeytheone Vis innlegg
Bor desverre ikke i Oslo området

Men kan alltings ta en telefon å prøve å bestille til nøds

Men hva ville skjedd om jeg skulle bestille fra utlandet å de ble stoppet i tollen? vil en risikere å få bot?
Vis hele sitatet...
Kommer nok an på mengden og hvilken toller som stopper deg. Noen tollere er grei/uvitende, og slipper det igjennom.

Blir du derimot stoppet av en streng toller med 250 gram frukttobakk, så beslaglegger de det, og bøtelegger deg. Tipper mellom 1000 og 2000 kroner, ut fra det jeg har lest. Mens noen nøyer med kun å beslaglegge.

Mange mulige utfall. Tror ikke du risikerer så mye ved å prøve.
HectorX's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kamma Vis innlegg
Kommer nok an på mengden og hvilken toller som stopper deg. Noen tollere er grei/uvitende, og slipper det igjennom.

Blir du derimot stoppet av en streng toller med 250 gram frukttobakk, så beslaglegger de det, og bøtelegger deg. Tipper mellom 1000 og 2000 kroner, ut fra det jeg har lest. Mens noen nøyer med kun å beslaglegge.

Mange mulige utfall. Tror ikke du risikerer så mye ved å prøve.
Vis hele sitatet...
hmm, sant det du sier.. får vell bare prøve :P