Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3462
Hei!

Jeg har alltid fått hjelp til å skyte, for jeg får ikke lære det selv.
Nå som jeg må gjøre det selv, så har jeg fått svar og alt det der har gått greit. Men årene pleier ikke bli så harde og flate etterpå. Har jeg bomma litt, eller fått nåla gjennom åra og justert den for mye før jeg har fått svar?
Pleier ikke bli så banka hvis dere skjønner.

Kan alt med koking, skjønner bare ikke hva jeg gjør feil?

Takk.....
Anonym bruker
"Sub-tropisk Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stuka på samme åra lenge? Kan rett og slett være at du har poket den til kollaps. Det finner du evt ut om noen dager med et digert blåmerke. Hadde du bommet ville du hatt en klump under huden.

Danner seg også brusk, så dersom samme injeksjonssted blir brukt gang på gang vil det bli rimelig hardt med tid.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan forsåvidt også være nervøsitet som trekker årene sammen. Men dette ser du vel. Ikke bruk samme plassen hver gang. Det ser jævlig ut, og blir jævlig.
yomomma's Avatar
Trådstarter
Ok. Ja brukt 2 steder fast i noen år. Begynner vel å bli slitne. Ikke noe blåmerke, heldigvis.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitti våken litt mange døgn nå, så har tidenes jabbings. Sorry at jeg sporer av:P
Dette er offtopic. Ontopic kommer litt under.

Selv bruker jeg 5 årer på forskjellige plasser slik at det ikke blir merker. Kjipt når sommeren kommer! Om du er heldig å har en feit lefse fra toppen av håndleddet og opp har du jo mye å gå på. Pigmenter skjuler osv. Hvert sår får grodd mellom skuddene, og kan sette en ny rett på oppsiden eller nedsiden av forrige smell for å lage et lite "arr"
Ta en titt bak på underarmen din å! (eller, føl.) Der har mange en artig en.

Jess, ONTOPIC! Har du finnet de rette nålene for deg? Det kan være vanskelig å holde sprøyta, men med en god vinkel, hullet på nåla pekende oppover og et bestemt lite dytt rett inn går det som oftest bra.
Poking rundt kan fort gi skade på åra, slik at den blør, og rett og slett trekker seg tilbake. Husk at nåla bare er spiss ved første stikk
yomomma's Avatar
Trådstarter
Går fint, er sånn sjøl!
Jeg bruker kun under armen, den typiske plassen kan du si. Høyre arm, skifta årer der de står atmed hverandre, du vet?
Bruker 16, de oransje. Brukte 12 før, de brune? vet ikke om det er 11 eller 12 men de funka bedre. Akkurat nå har jeg ikke mulighet til å hente nye uansett, men 16 funker greit, syns de er litt tykke da for mine årer.
Hvor bruker du? Kunne tenkt meg å skifte plass, men har så mange skrekkhistorier om at du ikke bør skyte der, og der osv. PM meg eller gjør hva du vil:P! Takk
12 er ofte fin str.om ikke årene ligger veldig dypt da...(jg er kvinne da..). Bruker i perioder opp de fleste årene, men på ankla har man noen fine, og på henda ofte, og lysken (men ikke rot der uten grunn). Ellers kan det være lettere om man varmer dem opp litt både ved bevegelse og varme, samt drikke godt evt. Håndleddene er også ok, den åra i armhulen går jo hele veien, men anbefaler å være litt forsiktig rundt håndleddene sørlig pga mye sener i området, fått mange infeksjoner og abs.og senebetennelse der pga skudd. På føttene finnes også en del ok muligheter, mange steder å vurdere før sol og sommer kommer, :-) Varm opp med en varm dusj f.els, drikk litt kaffe eller noe, stas opp og gni/knips litt på årene, og km stramme med en hånd over åra dersom den har lett for å rulle osv, - også vil du få svar stort sett! Evt.kan du sette muskulært (med i.m nål som rekker helt inn i muskel), gir en litt annerledes opptak/virkning. - men ok for å hvile årene litt i blant evt. Take care, du vet, og husk: ødemer/infeksjoner og bet.går som regel over av seg selv med tiden men la stikkstedet være i fred en mnd tid da, skadde årer og vev leges best uten ny provokasjon... GOD SOMMER
yomomma's Avatar
Trådstarter
Takk Ja, det med å varme opp kan jeg^^ Er jente jeg og, så tror det blir 12erne neste gang
Får teste ut oppå hånda neste gang, har ganske tydelige årer der fra før, trodde det bare ikke var trygt å skyte der, men skal i det minste ikke skyte i halsen, da gir jeg meg.