Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3231
Heisann, freaks! Etter å ha trålet forumet for tråder så har jeg i grunn ikke blitt noe klokere. Jeg fant noen tråder om dette temaet, men de var relativt gamle (2014). Så det jeg lurer på er altså, er det egentlig lov å bestille vaporizere fra utenlandske nettbutikker og få den sendt til Norge? Hvis det er lov, hvordan går jeg frem for at pakken skal være så anonym som mulig? Har sett litt på vapefiend.co.uk, og de har ganske diskret pakning o.l, men hvordan får jeg pakken sendt til mitt postkontor og ikke på døren?
I følge toll.no (http://www.toll.no/no/varer/tobakk/) så er det ikke engang lov å importere e-sigaretter som inneholder nikotin. Hvordan er det da med vaporizere?

EDIT: På vapefiend.co.uk står det "Please ensure that somebody is available to sign for the package at the delivery address. If there is nobody available to sign, you will usually receive a card with details of where to collect your package, or how to arrange redelivery. If you do not collect it within two weeks of the first delivery attempt it may be returned to us.". Kan jeg bare skrive adressen til postkontoret mitt på den lokale butikken og dermed få den tilsendt dit? Hvordan blir det da med signatur osv?
Sist endret av pulpjohnny; 2. februar 2017 kl. 23:07.
Verken jeg eller noen jeg kjenner som bestiller en del på nettet har hatt problemer med tollen.
Bestiller E-Juice og coils noen ganger i måneden, har aldri vert et problem.

Usikker på om det er tollerne som ikke sjekker pakken eller om de rett og slett ikke bryr seg med mindre du kjøper så mye at de mistenker at du planlegger å selge det.

Om du skal kjøpe både utstyr og E-Juice så kan du jo bestille utstyret og juicen hver for seg så slipper du å eventuelt miste utstyret om pakken blir stoppet i tollen. Selve utstyret er jo lovlig, det er juicen med nikotin som ikke er lovlig.

Det er forresten flere norske nettbutikker som selger vaporizers.
Sist endret av Forvirretperson; 3. februar 2017 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har kjøpt opp til flere bonger og en vaporizer fra utlandet. Alle har blitt åpnet i tollen og sendt videre uten problemer. De vet jo trossalt ikke hva du skal bruke det til så slikt utstyr kan de ikke forby.
Sitat av Forvirretperson Vis innlegg
Verken jeg eller noen jeg kjenner som bestiller en del på nettet har hatt problemer med tollen.
Bestiller E-Juice og coils noen ganger i måneden, har aldri vert et problem.

Usikker på om det er tollerne som ikke sjekker pakken eller om de rett og slett ikke bryr seg med mindre du kjøper så mye at de mistenker at du planlegger å selge det.

Om du skal kjøpe både utstyr og E-Juice så kan du jo bestille utstyret og juicen hver for seg så slipper du å eventuelt miste utstyret om pakken blir stoppet i tollen. Selve utstyret er jo lovlig, det er juicen med nikotin som ikke er lovlig.

Det er forresten flere norske nettbutikker som selger vaporizers.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Nå var det ikke vaporizere for E-Juice jeg tenkte på

Sitat av Donmafia Vis innlegg
Jeg har kjøpt opp til flere bonger og en vaporizer fra utlandet. Alle har blitt åpnet i tollen og sendt videre uten problemer. De vet jo trossalt ikke hva du skal bruke det til så slikt utstyr kan de ikke forby.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng, der..
Sist endret av pulpjohnny; 3. februar 2017 kl. 00:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.