Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 574
Jeg skal ha noe som gir en god god lyd i en "stue" situasjon.

Grunnen til at jeg sier "stue" er at det er et ateliet felleskap der musikken blir brukt mens det er andre aktiviteteter/ bråk på gang, fester til tider, videoredigering, hangout situasjoner av ulike slag.

Rommet er vel på en 30-40kvm.

Er det helt på trynet å skulle bruke noen Adam A5X monitorer til dette formålet?

Har sett på noen Lyngdorf SDAI 2175 som jeg kan få for 5000kr, men da må jeg jo og finne noen høytalerer som passer til. 2x150W. vet ikke hva det kan komme til å koste.


Likte virkelig lyden i adam, bare i tvil siden det er skapt for denne sweetspot´en til mixing/ redigering etc når jeg skal for det meste bevege meg rundt i rom med musikk.

Fikk anbefalt å kjøpe PA forsterkere som visst faen hadde trøkk nok, men lyden var ikke helt den "runde" feelingen.



Noen som har noen innspill i denne situasjonen?
Budsjett?

Hva med noe semipro med innebygget forsterker.

Ingenting som tilsier PA-forsterkere ikke kan ha den "runde" feelingen med mindre du er totalt- hifi nerd men da er du vel allerede langt utenfor alle fornuftige budsjetter.