Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 998
Hei hei! Neste år blir det MK på Elvebakken. Hvilke red. prog. brukte dere hvis dere gikk MK? Kunne dere velge? Var det Mac/PC?
Har nylig kjøpt en meget god Vaio-maskin. Kan jeg få penger når jeg begynner på vgs. Vil jo ikke kjøpe enda en ny, eller?
Vi fikk låne Mac av skolen, gikk dog ikke på Elvebakken. Brukte Photoshop, inDesign og Illustrator. Og programmer som Flash, Premiere Pro, Ableton og Dreamweaver (for de som valgte det som fordypning).
Sist endret av sali; 5. november 2012 kl. 20:47.
Vi fikk en god redigerings-pc + Adobe Master Collection CS3 og CS5,5.
Som nevnt: Premiere Pro, Flash, Photoshop, Dreamweaver, InDesign, Soundbooth/Audition og Bridge.
Okei, takk for svarene. Vet at man på Elvebakken får en Mac, men mulighet for PC?
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Hei, kan bekrefte at man får Mac på Elvebakken (går der selv). Første året får man en iMac og andre + tredjeåret får du en Macbook Pro.

Av programmer får du hele Adobe Mastercollection (CS6) og diverse programmer til film som Final Cut Pro 9 og lignende. Tror det vil bli vanskelig å bruke Vaio'en din da du må ha Mac for å kjøre Final Cut Pro og jeg mener å huske at det kreves å bruke Final Cut (går grafisk så jeg vet ikke hvordan dette er).
Sitat av tekace Vis innlegg
Vis hele sitatet...
De kan jo få Windows når jeg slutter :P
Får man dem? Evt 1-2k i gebyr?

Du fikk vel en med nvida gpu, og ikke med Intel 4000?