Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2969
Hei,

Jeg lurer på om det er noen som vet hvordan man åpner Iphone 4 som har operatørlås til Netcom. Jeg har fortsatt 1 måned igjen med binding, men skal selge den siden ejg har kjøpt meg en Galaxy, så må jeg åpne den så vedkommende som skal ha den kan bruke den.

Takk for alle svar.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Tenker du fysisk åpne den eller låse den opp fra abbonementet netcom?
Låse opp fra abbonement
Netcom låser opp gratis kontakt de for med info!
Sitat av AN-BE Vis innlegg
Netcom låser opp gratis kontakt de for med info!
Vis hele sitatet...
Vil de godta at jeg låser opp telefonen før avtaleperioden er ferdig?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Nei, du må sannsynligvis betale ett gebyr. Siden det er en måned igjen av avtaletiden sin kan jeg ikke tenke meg at dette gebyret er særlig stort.
Men er det ikke noe mulighet for å bare låse den opp på noen måte uten å involvere NetCom?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Uten at jeg er jailbreak-ekspert regner jeg med at det går an å jailbreake den fri?
Usikker på Netcom, men hos Telenor får du gratis fjerne operatørlåsen fra en telefon kjøpt med binding.
Du kan da nytte telefonen med simkor fra andre operatører. Slik jeg forstår det er det akkurat operatørlåsen du vil fjerne.

Om jeg har misforstått, og du vil bryte bindingen på selve abonnementet ditt til Netcom, er det nok bruddgebyr.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
http://www.unlockiphone4help.com/

Denne fant jeg på Google. Obs obs: har du oppdatert til iOS5 kan telefonen ikke unlockes enda. Metoden fra nettsiden er for iOS 4.3
Sist endret av TurboAciid; 9. november 2011 kl. 11:21. Grunn: Endret 4.2.2 til 4.3
Jeg skal ikke bryte avtalen med Netcom, jeg vil bare enkelt å greit kunne fjerne operatørlåsen så jeg kan gi telefonen videre.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
På engelsk heter dette "unlock" hvis du vil søke på Google. Unlock iPhone 4 gir ganske mange treff på Google.
Jeg går ut fra at du har oppdatert til en av de siste OS-ene og da kan du glemme unlock. Jeg tror tida for software-unlock er forbi. Men som sagt fikser Netcom det gratis.
Ring netcom og få den åpnet, ikke værre enn det.
Jeg ingte netcom og hørte med de om de kunne låse opp min iphone selv og jeg hadde abn. dette helt gratis
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Sitat av AN-BE Vis innlegg
Jeg ingte netcom og hørte med de om de kunne låse opp min iphone selv og jeg hadde abn. dette helt gratis
Vis hele sitatet...
Om du har abb spiller ikke noen rolle. Det som spiller rolle er om du er innenfor 12-måneders avtaletiden du signerer hvis du kjøper en iPhone på avbetaling.

Skal du bryte ut av denne må du på en måte betale ned hele telefonen med en gang, derav bruddgebyr.
Sitat av TurboAciid Vis innlegg
Om du har abb spiller ikke noen rolle. Det som spiller rolle er om du er innenfor 12-måneders avtaletiden du signerer hvis du kjøper en iPhone på avbetaling.

Skal du bryte ut av denne må du på en måte betale ned hele telefonen med en gang, derav bruddgebyr.
Vis hele sitatet...
Du blander to forskjellige ting:
- Operatørlåsen kan du i Norge få fjernet gratis, om ikke hukommelsen svikter meg var det faktisk en dom på dette fra noen år tilbake. Operatørlåsen gjør at du ikke kan bruke andre sim-kort i telefonen.
- Abonnementet har en bindingstid, og dette kan ha et bruddgebyr. Abonnementet er ikke knyttet til en gitt telefon - har du en ulåst telefon eller en telefon låst til samme operatør kan du flytte sim-kort ,altså abonnementet, mellom disse.

For telefoner kjøpt i Norge med norsk operatør vil ikke operatørlås være noe problem, det er bare å kontakte operatøren. Netcom åpner også for å låse opp telefonen via nettsidene sine.