Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 13264
Har drevet å forsket på hvordan,man ka gjøre dette. Har ikke så god greie på det selv, men ifølge et svar fra paypal, så kan du bli anonym ved å;
Oppgradere paypal konoten din til busniss konto, finne på et firma navn, og fylle ut et skjema om tlf, adresse o.l. Men der er do bare og skrive xxxxx og 00000. Det er det nærmeste jeghar komt anonyme sende og motta penger.

La oss si hypotetisk settm, at man gjorde ulovlige foretninger og ble etterforsket så hadde man vel et forklaringsproblem,hva har du solgt?

Er veldig interisert i om noen vet om noen bedre alternativer, firmaer ala PP som er absoultt anonyme.
kjedelig streiting
Det å bli helt anonym er så og si umulig. Og jeg tviler sterkt på at paypal vil godta at du oppgraderer for deretter å bare skrive inn bs info. Tar vel ikke lang tid før kontoen bli limited etter dette, å du må sende inn en masse papirer.

Etter 911 har kravene til diverse betalingsløsninger på nettet blitt ganske strenge.

Kan dog anbefale webmoney og Liberty reserve. Dette er relativt anonyme betalingsløsninger og blir brukt mye av kriminelle på nett. Skaffer du deg et anonymt debit card (sendt til en drop adresse, som ikke er ditt) er du ganske sikker så lenge du ikke har tenkt til å selge atombomber el liknende. Jeg har hørt du kan få kontoen din blokkert der også, og bli bedt om å sende inn info, men terskelen for dette er høy. På webmoney må du verifisere deg med en SMS, noe som er ganske lett med ett sim kort som ikke er ditt. Husk også på en proxy .

Fordelen/Ulempen med disse betalingsmetodene er dog at sender du penger så har du sendt dem, og har ingen sjangse for å få de tilbake hvis ikke mottakeren frivillig sender dem tilbake. Dette fører igjen til at mange prøver å svindle folk til å bruke disse metodene, og terskelen for å bruke dem er ganske høy. Folk skal altså stole på deg for å sende penga. De er også ganske innvikla og dyre hvis man skal sette inn penger osv.



Kan jo også legge til at om du Mister passordet/tilgangsertifikatet til noen av disse tjenestene og har oppgitt falsk info, kan du bare glemme å se penga igjen.

Ellers så har du også en del andre delvis anonyme metoder. Som en utenlansk bankkonto, WU med falsk leg, epassporte/paypal med falsk info og debet kort ol. Skal du åpne kontoer hos de sistnevnte bør du dog ha litt skills i photoshop for å ordne verifikasjonspapirer som matcher .
Sist endret av legalize_it; 25. august 2009 kl. 03:29.
Få seg en konto hos kaymanøyene

Swiss bank account, Cayman island bank.
Fant ut at du måtte sette inn minst 500.000 USD
Sist endret av RandomiZed; 25. august 2009 kl. 04:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Få seg en konto hos kaymanøyene

Swiss bank account, Cayman island bank.
Fant ut at du måtte sette inn minst 500.000 USD
Vis hele sitatet...
Transaksjoner fra en slik konto vil neppe holde deg anonym overfor mottaker. Den eneste fordelen med bank konto i f.eks Cayman Islands er at de ikke rapporterer transaksjoner til norske myndigheter. Disse er altså primært brukt dersom man har en del lyssky, innkommende transaksjoner man vil vil holde under radaren og slippe å skatte av, eller for å slippe unna formueskatt. Sveits var tidligere det mest brukte landet for slike aktiviteter, men nå har de begynt å få en langt mere åpen bankprofil (og dermed gir ut kontooversikt til andre lands myndigheter).
Western Union skal i utgangspunktet ikke være sporbart, men du må skrive navn samt legitimere deg ved registrering.
Western Union som siste sier er den mest anonyme måten.

Companies such as Western Union offer an alternate, anonymous method of wire transfer. Western Union maintains outlets worldwide so that wire transfers can be electrically sent between these outlets. Therefore, you can walk into a Western Union in Arizona, for example, and send 100 US dollars (USD) to the Western Union in the Bahamas simply by paying the Arizona office the cash plus any fees. Your friend in the Bahamas can go to the Western Union to receive the 100 USD in cash within minutes. The money is transferred electronically.
Levere pengene i en konvolutt midt på natta mens jævlene ligger å snorker?
Litt problemer blir det kanskje vist det er snakk om mye. Men da er det jo bare å levere et gavekort fra BurgerKing på 4 mill?
Sitat av ranvik Vis innlegg
Western Union som siste sier er den mest anonyme måten.
...
Vis hele sitatet...
Det er fint du skriver det slik. Altså "mest anonyme". Hvis man skal overføre penger legalt har man ingenting å frykte - selv om det kan være behov for å være anonym i slike tilfeller også (donasjon av pengegaver og slikt).

Men er transaksjonen ulovlig, bør man tenke seg om et par ganger. Western Union har lang tradisjon i å få sine telegrammer overvåket (ble kjent på 70-tallet). Og siden 9/11 har denne overvåkingen blitt aktualisert igjen, fordi man knyttet transaksjoner via WU til terrorfinansiering.

Hadde jeg vært myndighet i et land ville jeg ha bedt om innsyn i alle transaksjoner foretatt av WU, eller sørget for avlytting/overvåking dersom slik utlevering ikke ble gjort frivillig.

Så spørs det om de som utfører denne overvåkingen er villig til å "blåse" dette for noen småkjeltringer. Men man vet aldri. Det finnes både formelle og uformelle samarbeid mellom de tjenester og etater som driver med slikt.

Sitater:
  • Western Union has been required to maintain records of pay-out locations to the criminals who launder the money
  • There are allegations that Western Union provided US military intelligence with personal information

Kilder:
http://en.wikipedia.org/wiki/Project_SHAMROCK
http://en.wikipedia.org/wiki/Western_Union
http://cryptome.info/western-union.htm
gå på narvesen eler seven, kjøp et/fler spendon gavekort. dette fungerer jo opp til en viss menge penger. men hvis du er av typen som ikke naturlig burde ha 40-50 000 i cash liggenes, så er det bedre å ha en håndfull spendon plastkort. og disse er jo ganske lite mistenkelig å levere videre.
har du penger du ikke har tjent på vanlig hvis, så vil jeg anbefale at du bruker dem diskre, ikke prøv å hvitevaske dem med noe tull og ikke kjøp deg en flott bil eller noe lignende :P

Bruk dem på mat... god mat
▼ ... over en måned senere ... ▼
Penger i postkassa er trivelig Det går jo helst bra også det. Også til utlandet. Bare ikke summene blir FOR høye ved utenlandssendinger da.
Send penger med brev! Gjennom posten, som i the good old days! Det er anonymt det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av usansynelig Vis innlegg
Har drevet å forsket på hvordan,man ka gjøre dette. Har ikke så god greie på det selv, men ifølge et svar fra paypal, så kan du bli anonym ved å;
Oppgradere paypal konoten din til busniss konto, finne på et firma navn, og fylle ut et skjema om tlf, adresse o.l. Men der er do bare og skrive xxxxx og 00000. Det er det nærmeste jeghar komt anonyme sende og motta penger.

La oss si hypotetisk settm, at man gjorde ulovlige foretninger og ble etterforsket så hadde man vel et forklaringsproblem,hva har du solgt?

Er veldig interisert i om noen vet om noen bedre alternativer, firmaer ala PP som er absoultt anonyme.
Vis hele sitatet...


Da er du jo plutselig ikke anonym lengre..

Kommer paypal til å la deg ha bs info der? tvilsomt.

Er betalingene nå loggført? Ja!

brown paperbag, funker.
Sist endret av hettelars; 26. oktober 2009 kl. 13:45.
eGold...?

Litt stress å få pengene over i "hard cash", men fungerer fjell til det meste.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Western Union er ikke anonymt.
Du fyller ut et ark med informasjon om deg selv som avsender, og denne informasjonen loggføres.

SpendOn, derimot virker til å være et bra prinsipp for å "maskere" svarte kroner.

Jeg har aldri vært borti det selv, men kommer nok til å benytte meg av dette etterhvert.

Så langt jeg har fått med meg betaler man et kontantbeløp, og får deretter utlevert et visa kort med dette beløpet på, uten at det registreres noe informasjon.

lukter smutthull lang vei..
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av cas Vis innlegg
Western Union er ikke anonymt.
Du fyller ut et ark med informasjon om deg selv som avsender, og denne informasjonen loggføres.

SpendOn, derimot virker til å være et bra prinsipp for å "maskere" svarte kroner.

Jeg har aldri vært borti det selv, men kommer nok til å benytte meg av dette etterhvert.

Så langt jeg har fått med meg betaler man et kontantbeløp, og får deretter utlevert et visa kort med dette beløpet på, uten at det registreres noe informasjon.

lukter smutthull lang vei..
Vis hele sitatet...


spenon kort kan kunn fylles opp med 5000 per kort å du kan heller ikke ta ut penger fra det så med mindre du skal handle mat på butikken eller kjøpe online er det helt ubrukelig
Overraskende at ingen har nevnt Bitcoins enda. Helt anonymt.
Sitat av Flatulence Vis innlegg
Overraskende at ingen har nevnt Bitcoins enda. Helt anonymt.
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis fordi bitcoins ble oppfunnet ca. 2 år etter at denne tråden ble startet.
Sitat av Flatulence Vis innlegg
Overraskende at ingen har nevnt Bitcoins enda. Helt anonymt.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvordan du får det til, men min erfaring er at dette kan spores tilbake til deg.
Om du f.eks kjøper bitcoins på mtgox. Så må du bruke kort, vis ikke du da bruker et Visa spendon eller uKASH for å så kjøpe. Men da kan du jo bare bruke uKash til å sende?
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Nå vet ikke jeg hvordan du får det til, men min erfaring er at dette kan spores tilbake til deg.
Om du f.eks kjøper bitcoins på mtgox. Så må du bruke kort, vis ikke du da bruker et Visa spendon eller uKASH for å så kjøpe. Men da kan du jo bare bruke uKash til å sende?
Vis hele sitatet...
man kan se du kjøper BitCoins ja. Men man kan ikke se hva du brukte de til, altså hvem du sendte BitCoins til med mindre du bruker en sentralisert system til å ta seg av overføringen - noe som ville vært mot hele meningen med BitCoins.
Liberty reserve.
Du må få pengene inn på konto via banken, men etter dem er på konto telles det ikke som valuta mer, men du kan fortsatt ta det ut med debitkort i minibank. I tillegg er det anonymt.
Sist endret av DrPerception; 3. oktober 2011 kl. 12:49.
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Nå vet ikke jeg hvordan du får det til, men min erfaring er at dette kan spores tilbake til deg.
Om du f.eks kjøper bitcoins på mtgox. Så må du bruke kort, vis ikke du da bruker et Visa spendon eller uKASH for å så kjøpe. Men da kan du jo bare bruke uKash til å sende?
Vis hele sitatet...
Tor + bitcoinlaundry.com
Sist endret av causa; 3. oktober 2011 kl. 13:00.
en veldig fin måte å sende penger anonymt på er å kjøpe et spendon kort debit visa på narvesen f.eks , får jo ikke tatt i mot penger da men hvis du har mye svarte penger du vil bruke , kjøpe ting anonymt på nettet f.eks. . det fine er at det ikke trenger noen navn ,
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bitcoins + proxy.
Noen som vet hvor i Oslo sentrum de selger disse Spendon kortene?? Gått inn på de fleste seven elleven sjappene, men de selger ikke lenger.
overrasket over at ingen har nevnt hawala

http://en.wikipedia.org/wiki/Hawala

"Hawala has been made illegal in some U.S. states[5] and other countries[citation needed] as it is seen to be a form of money laundering and can be used to move wealth anonymously. It continues, however, to be a legal and effective system in many countries across the globe."
bitcoins, les om det. Enten det eller eGold.