Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  232 32769
Til de av dere som vil ha invites: hvorfor ikke skrive dere opp på selve spotifysiden? Nå vet ikke jeg hvordan de deler ut invites, men jeg skrev meg opp der forrige uke, og i dag fikk jeg mail om at jeg har fått invite.
Spotify har potensiale til å bli det nye store... Etter hva jeg forstår, så er det ikke lansert i USA og resten av verden enda - men når det blir det, så kan dette bli større enn walkman - og muligens også større enn iPod-fenomenet. Spotify er rett og slett musikk sånn musikk skal være; gratis, ubegrenset og fritt. Det er utrolig at plateselskapene har blitt med på dette, men samtidig har de sannsynligvis reddet seg selv ved å si ja.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Min store drøm er en spotifyapplication til iPhone, tror det hadde vært nok til at jeg hadde bestillt fri 3g. Kunne gjerne betalt en slant i tillegg for en slik aplikasjon.
Så vidt jeg har fått med meg så er det er under utvikling, Eplefisk. Både til iPhone, Symbian o.l.
loathsome, det var dagens go' nyhet! Nå mangler vi bare 100mbit internet til mobil og spotify streaming i lossless.
Det stemmer, som loathsome sier, men problemet er naziholdningen til Apple. Spotify vil være en konkurrent til iTunes og vil dermed mest trolig få nei. Om Spotify har "baller" til å release det i Cydia har jeg mine tvil om, men man vet da aldri. Jeg hadde i hvert fall blitt glad som en due.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sitat av Starra Vis innlegg
Det stemmer, som loathsome sier, men problemet er naziholdningen til Apple. Spotify vil være en konkurrent til iTunes og vil dermed mest trolig få nei. Om Spotify har "baller" til å release det i Cydia har jeg mine tvil om, men man vet da aldri. Jeg hadde i hvert fall blitt glad som en due.
Vis hele sitatet...
Det var mine tanker også. Skjønner ikke hvordan Spotify skal klare å trumfe gjennom sitt program i appstore da Spotify vil være en direkte konkurrent til iTunes og et mye bedre alternativ.. Men kommer til til cydia blir jeg en glad laks =D
I like turtles
Skyfex's Avatar
Har fikset en spilleliste av anbefal-album-tråden:
http://open.spotify.com/user/skyfex/...MTEdVDWibBNWed

Den er åpen, men ikke legg til ting uten å anbefale i tråden.
Har noen en fet party playlist å legge ut eller? trenger en som kan surre å gå i bakgrunnen så det blir litt liv
Sitat av zero14 Vis innlegg
Har noen en fet party playlist å legge ut eller? trenger en som kan surre å gå i bakgrunnen så det blir litt liv
Vis hele sitatet...
SpotyShare har nok en hel del. Denne, f. eks: http://spotyshare.com/index.php?opti...106&Itemid=143
Hvorfor blir inleggene mine sletta?
Sitat av Carrera Vis innlegg
Hvorfor blir inleggene mine sletta?
Vis hele sitatet...
Fordi dette IKKE er en tråd om invites.

edit: ved nærmere ettertanke, det er jo en mulighet at jeg overvurder publikummet når jeg tror at de faktisk leser den røde skriften i førsteposten.
Sist endret av meitemark; 13. januar 2009 kl. 00:08.
nei vel. Sharing is caring .

Spotify anbefales på det sterkeste! Dette er et laaangt steg i riktig retning! Jeg venter bare på en klient for symbian i tillegg Meitis, er det ok om jeg skriver at folk kan sende meg en privat melding for kontoer?

Edit: Beklager, men det var fordi jeg fant tråden via google og havnet rett inn på side 6, hvor noen ba om invite's. Så igjen, jeg beklager!
Sist endret av Carrera; 13. januar 2009 kl. 00:12.
Slutt å sutre folkens, det koster 99kr å få seg en konto. Har du ikke råd til det, så får du rydde rommet ditt skikkelig, og be mamma om litt ekstra ukelønn. Jeg sa tidligere at jeg ikke gadd å bry meg, da torrents tilfredsstiller meg seksuelt, men det er ganske greit å ha all verdens musikk tilgjengelig uten å laste den ned. Og da får du til og med 2 invites!
Sist endret av bobbo; 13. januar 2009 kl. 01:27.
hehehe, føler med deg, bare at jeg ikke blir tillfredstilt på musikkfronten, annet en det jeg lasta ned for 3-4 år siden
Jeg kan jo nevne at det er en fin plass å få tak i invites på youtube, der fikk jeg min. Bare gå inn på en video om spotify som ikke blir sett altfor mange ganger og let etter nye comments hvor folk har lagt ut invitasjons koder.
Klarte å opprette en account ved å bruke Ivacy.com
Ikke helt sikker på teknikken bak, men klarte å skaffe meg en engelsk ip.
Registrete meg på Ivacy, lastet ned Ivacy monitor og startet dette programmet.
Gikk så innpå https://www.spotify.com/en/get-started/

Funket fint med en gang
Håper dette kan være til hjelp for noen der ute. Kan evnt utdype litt nøyere hva jeg gjorde, men som sagt ikke helt sikker på det selv faktisk.
da har jeg fått testa det! sletter alt jeg har av sanger på dataen!
Endelig kom programmet jeg venta på, slipper og bruke plass på dataen, det er gratis og går fort, slipper å vente på sangene!
Er jeg på fest feks og en annen har programmet så kan jeg jo bare logge på min egen bruker og der ligger all musikken min i spillelisten min, genialt
Myrdan11: Du tenkte det var mange som trengte? Jeg tror heller Harrydeac1 på YouTube i videoen, "Spotify First Look", tenkte at mange trengte det. Snakk om å ta imot kreditt for andres tjenester.

Back to topic: Jeg har fått prøvd spotify nå, og jeg må si jeg ble imponert. Mye bedre enn forventet.

+God kvalitet
+Lett
+Hurtigtastene på dataen funka sammen med programmet

-Ikke mulig for sjanger søk
-Litt dårlig søkefunksjon

Jeg er veldig fornøyd med Spotify...
Sitat av junkpal Vis innlegg
-Ikke mulig for sjanger søk
Vis hele sitatet...
Å, joda!
Prøv "Genre:" med din ønskede sjanger rett etter kolon.
jepp, enkelt å greit å søke etter sjanger

Selv er jeg også imponert!
lite å tar lite plass på HDD. bruker ikke mer en et halv sekund på å finne søkeresultatene, ingen ventetid eller buffring før sangen spilles av.

Sinnsykt greit å ha vist du har en pc med liten HDD, å ikek vil fylle den med masse musikk.
selv bruker jeg Spotify bare på skole pc'n i å med at det bare er 120 GB HDD.

anbefales på det sterkeste ofr de som er i tvil
Jeg synes at death.fm er utrolig bra som streamer på nettet.
www.death.fm.
Der ligger alt av metal og slipper å bla meg gjennom alt jeg IKKE skal høre på.
Dessuten er det graitis og man kan legge inn sine egene sanger på spille listen.

Ellers høres spotify utrolig bra ut.
Jeg er fornøyd med spotify. har hatt det en stund nå
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg synes at death.fm er utrolig bra som streamer på nettet.
www.death.fm.
Der ligger alt av metal og slipper å bla meg gjennom alt jeg IKKE skal høre på.
Dessuten er det graitis og man kan legge inn sine egene sanger på spille listen.

Ellers høres spotify utrolig bra ut.
Vis hele sitatet...
bare metal? kødder du eller, tror jeg må prøve det
må si det er en ting jeg savner med det og det er at det skulle gått ann å legge inn sine egne sanger også!
Jeg har nå delt dette programmet med de fleste musikkinteresserte lærere jeg har. For dere som absolutt trenger invites, så kan dere vær så god å stelle dere i kø, ved å registerere eposten deres på siden.

Ellers er det noe jeg stusser over. Hvorfor finner jeg f.eks ikke noe orginallåter av The Beatles? Er det fordi Michael Jackson har nektet spotify å streame låtene?
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Jeg har nå delt dette programmet med de fleste musikkinteresserte lærere jeg har. For dere som absolutt trenger invites, så kan dere vær så god å stelle dere i kø, ved å registerere eposten deres på siden.

Ellers er det noe jeg stusser over. Hvorfor finner jeg f.eks ikke noe orginallåter av The Beatles? Er det fordi Michael Jackson har nektet spotify å streame låtene?
Vis hele sitatet...
Hvordan er sammenhengen mellom Micheal Jackson og Beatles? Anyway, metallica og beatles har ikke villet at deres sanger skulle være tilgjengelig.
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Finner ikke Pink Floyd heller. Er vel det som plager meg mest ved hele Spotify. Ellers er det et absolutt fantastisk program! Kvittet meg med masse musikk nå, mer plass på min harddisk
Sitat av Sumpen Vis innlegg
Finner ikke Pink Floyd heller.
Vis hele sitatet...
hehe, det er faktisk pink floyd, men er ikke rare greiene:P

er bare Pink Floyd - another brick in the wall (prt1) og (prt2)
Besserwisser
Sumpen's Avatar
De har jeg sett, og det redder jo bittelitte, men jeg er kravstor.
Får ofte "blabla problem with server.." og sangen stopper halveis i avspillingen

Det værste er den radioen hehehe, herregud så mye obskøn popp/balade/blahblah dritmusikk den trykker ut selv om man setter den på bare heavy metal. Og de "disse artistene liker du kansje" er tydeligvis basert på en slags global spilleliste, for den inneholder bare bajs for min del.

I tillegg er volumet utrolig lavt! Prøv å finn en sang du har som mp3, og spill den i både spotify og mediaplayer. Er det flere som opplever dette?

Ellers synes jeg dette er en helt super tjeneste til de sangene du bare vil høre på, men ikke bryr deg særlig om. Genialt som bakgrunnsmusikk eller på fest. Eller for å lete rundt etter ny musikk. Men det blir ikke i nærheten av det samme som å ha en cd eller mp3 fil.

hehe oppdaget nettopp at spotify funker med messengers: vis hva du hører på nå.
Sist endret av Rakkern; 14. januar 2009 kl. 18:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis volumet er lavere i Spotify, vil det bare si at det er dårligere kvalitet på MP3-filene dine enn Spotify sine. Dine har mer "loudness".

http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war
Sitat av Ondskap Vis innlegg
hehe, det er faktisk pink floyd, men er ikke rare greiene:P

er bare Pink Floyd - another brick in the wall (prt1) og (prt2)
Vis hele sitatet...
Du har jo en del David Gilmour som spiller PF da
Elsker radioen jeg! Setter tidsepoken til eldre en 1950 og kooooser meg.

Er det ikke meningen vi skal måtte lytte til en reklame iblandt? Eller har de deaktivert det nå i betafasen?
Reklame kommer og går i perioder nå under testing, så det er ikke satt i skikkelig i gang enda.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Hvordan er sammenhengen mellom Micheal Jackson og Beatles? Anyway, metallica og beatles har ikke villet at deres sanger skulle være tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Eh, kanskje fordi MJ har kjøpt publiseringsrettigheten til en haug av The Beatle's sine sanger...

Og btw: Det sjanger søket funker ikke...
Sist endret av junkpal; 14. januar 2009 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anbefaler de som trenger invites til å besøke denne siden: http://sites.google.com/site/spotivite/

Bare et lite tips
Spotify eier, er meeeeget fornøyd med det! Når betaen er ferdig, vil det da koste penger å bruke det?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
De har sagt at de vil ha en betalingsdel og en reklamefinansiert del. Men saken er nok at det kommer til å bli en gooood del mer reklame enn det som er tilfelle nå.
Spelley:

"Spotify is freeware and can be downloaded from the Spotify website if you have an invitation. Spotify Premium can be bought and downloaded directly without an invitation from their website. All offered pieces of music will be provided by music labels and licensed by them. However, unless the user pays a monthly cost of 9.99 € (approximately $12 USD, £10 GBP or 100 SEK), there will be advertisements in the client window and/or in between songs. When a member pays the fee, the member will automatically have the status "Premium user"; this allows the member to listen to previews and news before non-premium users."
- Fra wikipedia-artikkelen.

Jeg har enda til gode å høre noe reklame.

Men kan ikke folk legge ut noen playlister?
Beatles kommer ikke med det første, da de ikke er representert i iTunes-katalogen engang. Ikke hold pusten mens dere venter på at rettighetsinnehaverne endrer standpunkt. Triste greier, for øvrig. Det samme gjelder Pink Floyd.
Litt ute av emnet, men Nrk har visst og litt trøbbel med rettigheter, når det kommer til beatles. Leste ene dagen at "nå kan du få beatles gratis." For godt til å være sant tenkte jeg, og det var det..
Sitat av Elemental Vis innlegg
Hvordan er sammenhengen mellom Micheal Jackson og Beatles? Anyway, metallica og beatles har ikke villet at deres sanger skulle være tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Øh? Jeg sammenlikner ikke beatles med Jackson? Jackson har kjøpt rettighetene til beatles-låtene.
Sitat av SergeGainsbourg Vis innlegg
Jeg har enda til gode å høre noe reklame.
Vis hele sitatet...
Da kan du jo prøve å se i stedet for?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Rakkern Vis innlegg
I tillegg er volumet utrolig lavt! Prøv å finn en sang du har som mp3, og spill den i både spotify og mediaplayer. Er det flere som opplever dette?
Vis hele sitatet...
Årsaken til dette er at volumet på alle sangene blir justert til et midtpunkt som fungerer for alle lydspektre albumene er mastret i.

Om du f.eks hører på et tilfeldig album i CD-spilleren din, hvorpå du deretter setter på nyeste Metallica, vil du oppdage at volumet blir mye høyere.

Spotify har valgt å lage et felles volumnivå for at ikke sangovergangen skal bli så drastisk.
Sitat av Gusto Vis innlegg
Årsaken til dette er at volumet på alle sangene blir justert til et midtpunkt som fungerer for alle lydspektre albumene er mastret i.

Om du f.eks hører på et tilfeldig album i CD-spilleren din, hvorpå du deretter setter på nyeste Metallica, vil du oppdage at volumet blir mye høyere.

Spotify har valgt å lage et felles volumnivå for at ikke sangovergangen skal bli så drastisk.
Vis hele sitatet...
Som forøvrig er dritbra. Som Dontomaso nevnte engang, det er jævlig irriterende med låter som bare fokuserer for at det skal bli høyt. Bare ødelegger kvaliteten.
Sitat av Gusto Vis innlegg
Årsaken til dette er at volumet på alle sangene blir justert til et midtpunkt som fungerer for alle lydspektre albumene er mastret i.

Om du f.eks hører på et tilfeldig album i CD-spilleren din, hvorpå du deretter setter på nyeste Metallica, vil du oppdage at volumet blir mye høyere.

Spotify har valgt å lage et felles volumnivå for at ikke sangovergangen skal bli så drastisk.
Vis hele sitatet...
ok, da vet jeg det. Takk
blitt helt hekta på spotify, bruker ikke andre programmer til å høre musikk lengre...
Men en ting! er det ikke meningen å få 2 invites hvær dag? har ikke fått en eneste en enda... og har maange som venter på å få invites fra meg :P
Jeg fikk ti stk i går, delte ut fem i dag, og nå har jeg fått nye invites slik at jeg igjen har ti stk. Så tror ikke du får kun to om dagen, men skal ikke si noe sikkert