Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1465
Hei! Jeg lurte på om noen her hadde noen erfaring med leverandøren: Teknikkbutikken ?
Jeg lurte på hvilket dirkesett jeg skulle bestille... Leste noe om at man burde kjøpe Slimline siden norske låser er veldig små.

Det sette jeg tenker mest på å kjøpe er 22 Deler Slimline
kr 499,-

Ser at det ikke er så stor prisforskjell på 14 delers og 22 delers..
Forskjellen er vel kun at det er flere forskjellige "rakes", "snakes" osv osv, men siden jeg har tenkt på 22 deleren er det vel rikelig med varianter...?

Takker for alle svar,
ZeppeZ
Jeg vil tru de er greie å ha med å gjøre, settet du linker til er bra har hørt at folk er veldig fornøyde med det.


Denne Jack dirkekniven vet jeg er bra av erfaring, men så er det jo ikke store prisforskjellen på den og settet du linket til. (Jeg ville gått for settet du linket til)
http://www.teknikkbutikken.com/index...dukt&produkt=3
Jeg har bare gode erfaringer med de. Fikk pakken tilsendt dagen etter!
Bolius har også en tråd om sin erfaring med den (http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=83941)

Mitt tips er uten tvil å velge 22 deler! Det var det jeg kjøpte. Hadde et lignende det andre settet, men det var ikke slim - og slim er nødvendig og du vil bruke løftedirkene på norske låser. Jeg kjøpte også den norske e-boken. Selv om den var litt dyr, så var det mange bra tips.
Trådstarter
11 0
Lurte på en ting... Jeg så en eksempel film på teknikkbutikken..
Jeg så et redskap som åpnet hengelåser veldig lett, man bare trykte nedi og skrudde rundt selve "stanga" som går inn i hovedlåsen..
Lurte på hva dette redskapet heter? Følger dette med i noe sett? Det ser ikke ut som de selger det...?
Shims heter det Prøv å google det.. Har selv ikke funnet en norsk side som selger det tough..

Har foresten god erfaring med teknikkbutikken, fikk det dagen etter som en lenger opp skrev..
Sist endret av Andersf; 14. mai 2007 kl. 21:29.
Trådstarter
11 0
Her er en tutorial jeg fant: HOWTO: Create Shims
Har ikke testet det men ser ikke så veldig vanskelig ut...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvordan skrive riktig: Dirkeutstyr!

Gidder ikke se på shim-tutorialen, men har selv laget en shim av metallbiten på en diskett, å det funker ganske bra ja.

Søk litt her. For å gjøre det enkelt kan du faktisk se på mine innlegg (ikke for å skryte av meg selv, gjør det bare enklere), jeg har postet i de fleste senere trådene om dirking her på nFF.

Det neste settet jeg kjøper kommer til å være det du vil ha. Go for it!
Trådstarter
11 0
vet jo det da... gikk bare litt for fort i svingene!
Trådstarter
11 0
Nå har jeg bestillt 22 delers SlimLine fra Teknikkbutikken..
Jeg har foreløpig ABUS 65/35 og 45/30 hengelås.
Noen som har peiling på hvor vanskelige disse er å dirke og noen tips på lette låser?
Jeg har også en TrioVing dørlås i hoveddøra... Er denne vanskelig å dirke?

Takker for alle svar igjen!
ZeppeZ
Trådstarter
11 0
Skrive feil... Har ABUS: 65/30 - 65/35 - 55/40
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Lette låser? Antageligvis Europris og Biltema, har selv ikke fått meg over enda (damn! Men snart er det ferie...), de selger vel låser på Lidl også.
▼ ... over en uke senere ... ▼
dirken.no er veldig bra..
Ikke kjøp dirkeutstyr fra dirken.no!!!!

Kjøpte mitt forrige sett av dem, og det er dårlig. Dirkene er for lite fleksible og de er alt for dårlig slipt. Rakene går derfor dårlig.

Hvorfor betale like mye for dårlige dirker som du får South Ord dirker fra hos Teknikkbutikken?

NB: løftedirkene i det store settet til dirken.no er for store for å passe i låsene vi bruker i Norge også.
jeg har kjøpt fra Teknikkbutikken og er meget fornøyd, ikke var det dyrt heller.