Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1591
Jeg er ganske sikker på at classfronter (http://fronter.info/com/) logger en del hendelser. Men jeg er usikker på hva som logges ang f.eks. innlogging og sletting av fravær. Kan admin se når/hvor lenge man logget seg inn, hva man gjorde osv? Kan admin se når fravær ble slettet/merket som melding levert o.l.?
Fronter logger stortsett alt... til og med samtalene mellom hver person på chatten...

regner med dem logger påloggingstidspunkt osv også... men de fleste lærere har lite peiling på dette...

har du en admin konto til fronter? pliiis send meg en PM om hvordan du fikk tak i denne:love:

har prøvd å kjøre sniffer mot netverket for å hente ut passordet til en lærer uten hell
Banzai's Avatar
Trådstarter
Om man skulle logge inn og gjøre noe uten å vekke mistanke burde man mao gjøre det på et tidspunkt som ikke vil vekke mistanke i loggen... Har noen peil på hvor lenge loggen lagres?

Btw. Det enkle er ofte det beste... Keylogger
Har lurt på det samme selv, og om lærerne har tilgang til å se i denne loggen i det hele tatt.
Hehe, keylogger er tingen ja.. men ærlig talt når passordet til folk består av 2 siffer som er gjenntatt 3 ganger hver så ber de jo bare om det:P
Logger de IP-nummer også? For eksempel viss jeg logger meg på hjemmefra? Er det lurast å logge seg på i skolen?
Bruk proxy så er du trygg(ere)

f. eks.

denne
eller denne

eller du kan google

eller du kan bruke denne som jeg har googlet for deg

PS. bruker du noen av proxy-sidene på skolen er det en mulighet for at mange av dem er sperret.
Det leteste er å gå en tur på læreren sin pc og laste ned cain and abel. Instalere også se passordene som er lagret på pcen er du heldig så har du brukernavne og passorde til læreren din på fronter gjorde det selv tok meg ca 3 min.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan finner jeg passord til andre på Fronter? Jeg har brukernavnene til alle de andre.
Spør dem, keylogger eller brute force.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
1: ja, dei logger en god del, og dei har backups.
2: nei, lærer kan ikkje sjå loggen. Admin for enheta kan sjå en del av loggen, men langt ifra alt.
3: nei, dei logger ikkje samtalene dine.
4: ja, dei logger alle http-requester.
vidarlo, er du sikker på at de ikke logger samtalene?
Vi fikk beskjed om at de gjorde det på GK og VK1. Mulig det kun var for å skremme, men rart vi fikk samme beskjed på to forskjellige skoler.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Starra
vidarlo, er du sikker på at de ikke logger samtalene?
Vi fikk beskjed om at de gjorde det på GK og VK1. Mulig det kun var for å skremme, men rart vi fikk samme beskjed på to forskjellige skoler.
Vis hele sitatet...
Rimelig sikker.

Eg kan ikkje finne personvernpolicy, og eg har heller aldri hørt om logging (kjenner folk som administrerer/har administrert fronter rimelig godt), og eg trur datatilsynet ville bli lettare irriterte over slik logging. Dessutan - kva vil du oppnå med slik logging?
Sitat av vidarlo
Dessutan - kva vil du oppnå med slik logging?
Vis hele sitatet...
Forhindre mobbing kanskje?

Vil bare minne dere på at DATAKRIMINALITET tas veldig alvorlig i dette landet, mer enn om du hadde forgrepet deg på en jente i klassen din. Så om du vil risikere å få tilgriset rullebladet ditt som følge av at du ville slette fravær (som du ikke er garantert vil forsvinne da de også har skriftlige kopier i tillegg til de elektroniske) så er ikke det kanskje det lureste valget du gjør.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nikita
Forhindre mobbing kanskje?

Vil bare minne dere på at DATAKRIMINALITET tas veldig alvorlig i dette landet, mer enn om du hadde forgrepet deg på en jente i klassen din. Så om du vil risikere å få tilgriset rullebladet ditt som følge av at du ville slette fravær (som du ikke er garantert vil forsvinne da de også har skriftlige kopier i tillegg til de elektroniske) så er ikke det kanskje det lureste valget du gjør.
Vis hele sitatet...
Det er kvalifisert bullshit. Norge har ei av europas strengaste personvernlover, og logging av slikt *vil* bryte med denne, med mindre det eksplisitt blir opplyst om det. Og lova gjeld, etter som fronter har forretningsvirksomhet *og* servere i norge.

At dei logger tilgang derimot, er fult ut berettiga,fordi det kan med rette hevdast at det må til for å kontrollere og velikeholde systemet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
På min Fronter (fronter.com/modumgs) kan man se på historikken og se alle samtalene som jeg har skrevet med forskjellige personer. Det betyr vel at de logger dem...