Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1502
Yo freaks, har kjøpt meg et sverd som kunne trengt litt sliping. Klingen kom helt sløvt og er av karbonstål så hadde verdt gøy og kunne fått det skikkeligs skarpt. Er det noen her som vet om noen som driver med sverdsliping?
Hvor langt er sverdet? Ser mange hobbyknivmakere som lager sverd el. bygger en jigg til å spenne det opp i en korrekt vinkel og bare bruker slipemaskin til grovarbeidet. Hvor mange grader kniv eggen skal være kommer ann på hvor tykt det er, ståltype osv. Er sverdet kort nok, kan du kanskje vær heldig å få brukt et slipestativ til kniv som gir veldig bra resultat.
Kan anbefale en worksharp, såfremt sverdet ikke er for tykt og det har en flat side, så vil worksharpen gjøre jobben.
Har du kapital nok til å skille deg fra en Edvard Munch kan jeg anbefale på det sterkeste å gå til anskaffelse av en, ikke bare for å slipe sverdet, men kjøkkenknivene dine også.
Har en Ken Onion edition selv, kan anbefales på det sterkeste! Lett å lære seg å bruke den, og det går forholdsvis kjapt.
Og du ANER ikke gleden av å kunne bruke en barberskarp kokkekniv til å finhakke løk.
Du finner brukte Worksharp Ken Onion edition på Finn for en Edvard, og det er verd pengene. Slipebeltene varer lenge, har hatt mine i flere år.
Sjekk ut knivslipern på face! Sendt flere kniver til han, real og flink fyr!
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Vi lagde en film på videregående (snart 20 år siden), hvor vi hadde noe sverdgreier. Skulle kutte forskjellige ting, frukt etc. Vi fikk hjelp av gutta på mekken, de ordna noe voldsomt. Var tre samurai-type sverd. Hvis det er en VGS i nærheten av deg så kan du jo kanskje sjekke der, forutsatt at de har mekk-linje som jeg ikke veit hva heter nå.
Hvis du skal vifte og testkutte med sverdet når det er slipt så må du forsikre deg om at tangen er solid, går gjennom hele grepet og er klinket, evt skrudd skikkelig fast i sverdknappen. Mange souvenir og pyntesverd er dårlig konstruert i det området og knekker i overgangen mellom sverd og tange under belastning. Da får du instant splatterfilm.
Skaff seg worksharp. Ken onion utgaven er og anbefale.
Da slipper du sverdet opp lett og vil alltid ha skarpe kniver resren av ditt liv.
Den er usannsynlig lett og bruke og går fort.
Sliper fin alt opp til barberblad kvalitet.