Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 678
Om jeg ikke har tolket artikler jeg har lest helt feil - boenhet betviler, er sporer å klassifisere som narkotika. Eller der omkring.
Tidligere har jeg bestilt fra free-sporering uten noen vesentlige problemer, tipper dette var 2 år siden. Har det endret seg nylig, eller hadde jeg flaks?
Siden jeg ikke selv befatter meg av med sporer ønsker jeg at dette fortsatt skal la seg gjøre.

//
Nei, soppsporer er ulovlig å bestille.

Dodecha besvarte dette for noen år siden i en annen tråd.

https://freak.no/forum/showthread.php?t=287374

"Ulovlig desverre, Forskrift om såvarer. At det er til personlig bruk er ikke relevant i forhold til loven.

Både sporene og levende mycelium og sopp er definert som Narkotika, Kilde:
Psilocybe cubensis (Herunder bl.a. soppsporer og dyrkede, tørkede eller på annen måte bearbeidede sopper.)
Psilocybe semilanceata (Herunder bl.a. soppsporer og dyrkede, tørkede eller på annen måte bearbeidede sopper.)
Sjansen for at du blir tatt? Umulig å si, annet enn at de har troppet opp kampen mot narkotika i post: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...st/a/23368677/"


Du kan selvsagt bestille til egen adresse. Eller til Post Restante for å så hente det i Sverige. Eller så kan du høre med folk på Norshroom. Jeg ville først gått med det andre alternativet, eller det første (så sant du ikke har noen ulovligheter i huset og takler et besøk av politi.) Mest sannsynlig vil jeg tippe at det blir et avhør over telefon, men vær forberedt på razzia, for å være på den sikre siden.

Deretter ville jeg prøvd det siste alternativet (Noe som er det tryggeste) men jeg tror du må smøre deg med veldig mye tålmodighet og forberede deg på et veldig begrenset utvalg.
Hadde tenkt å spørre der, men virker til at siden er nede.
Dette var ikke gode nyheter da jeg skulle ta opp mitt tidligere geskjeft. Ikke at jeg skjuler ulovligheter i hjemme, men min samboer syntes muligens ikke det er så spennende med razzia.
Sitat av Jegermannen Vis innlegg
Hadde tenkt å spørre der, men virker til at siden er nede.
Dette var ikke gode nyheter da jeg skulle ta opp mitt tidligere geskjeft. Ikke at jeg skjuler ulovligheter i hjemme, men min samboer syntes muligens ikke det er så spennende med razzia.
Vis hele sitatet...
Da blir det enten å spørre noen på Norshroom, eller ta en tur over grensen. Er ikke stort annet.
Som jeg skrev virker det til at det er nede, norshroom - kanskje det er midlertidig.
Sitat av Jegermannen Vis innlegg
Som jeg skrev virker det til at det er nede, norshroom - kanskje det er midlertidig.
Vis hele sitatet...
Åh. Så ut som den funket. Ja de er vel oppe å går igjen om en stund.