Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 4351
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva vil det si å bryte igjennom til den andre siden? Noen snakker om at de har gjort det på DMT eller andre psykadeliske midler.

Og hvordan kan dette skje uten om at man bruker rusmidler? (Jeg tenker "fasting" og "sensory deprevation" i lengre tid men har enda ikke klart å få meg selv til å gjøre det)
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilken side er det snakk om ?
Har vel mye med ego-death å gjøre. Har hørt mye på Joe Rogans podcast om dmt og de snakker en del om ego-death.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Nei det å bryte igjennom er ikke ego-død. De fleste vil vel referere til dmt-aktige stoffer, der man bryter igjennom. Bryter igjennom hva? Mange som tar dmt, som kanskje ikke tok nok kommer likevel til et sted, jeg har vært der selv. Noen ganger til et slags empty space, noen ganger til en slags port eller en portal, men klarer ikke bryte igjennom til det som er på den andre siden. Fordi, det er der det spennende skjer
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og er det en hemmelighet reservert for bare de som har vært der som er umulig å forklare til de som ikke har vært der?
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Det verste med psykedelika er å forsøke forklare det man har opplevd i ettertid, spesielt til folk som aldri har prøvd noe psykedelisk før. Det er vel ingen hemmelighet, man klarer rett og slett ikke sette ord på opplevelsen. Klart, mye kan gjenfortelles, men det dypeste er umulig og veldig personlig. Når det gjelder dmt, så er jeg ikke noen super fan, opplevelsen er alt for rask og når man lander igjen skjønner man ingen ting, og man sitter heller igjen med veldig lite. Dmt blir mer interessant hvis man blander med en mao-hemmer.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Når noen har vært gjennom portalen kan de da velge å være på den siden når de vil etterpå, eller må de fortsette å bruke rusmidler for å returnere dit?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette med å "bryte igjennom" er noe som spesifikt refererer til DMT opplevelser, jeg vil anbefale DMT:Spirit Molecule om du vil fordype deg litt i temaet. Det er de eneste kliniske forsøkene gjort med DMT, og spørsmålene rundt den "den andre siden" og om det er måter å nå det uten rusmidler er et tema som tas opp i den.

Det er ikke slik at om du først har vært der så betyr det at du kan dra dit igjen, selv om du faktisk tar DMT.
Sist endret av Dodecha; 19. juli 2018 kl. 11:14.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når noen har vært gjennom portalen kan de da velge å være på den siden når de vil etterpå, eller må de fortsette å bruke rusmidler for å returnere dit?
Vis hele sitatet...
Om man kunne velge å ha bli satt i en slik tilstand uten å ty til noen substans ville vært helt sykt. Jeg ser ikke på dype psykedelika som rusmidler, mer meditasjons-midler eller hva jeg skal kalle det.

Så svaret er nok nei, man kan meditere seg til mye, men ikke dette. Jeg drømmer noen ganger at jeg er tilbake, jeg har ingen fysisk form. Jeg vet ikke hvor ofte jeg drømmer om dette, men det skjer selvom det er over 10 år siden jeg opplevde denne erfaringen
Bryte gjennom snakkes hovedsaklig om på DMT - men er mulig på andre psykedelika også, ved inntak av større doseringer.
DMT gjennombrudd føles som om man bryter gjennom en membran - og man er da fullt og helt i en annen virkelighet - hvor andre skapninger holder til.

Det samme er mulig å oppnå ved store doser sopp. På sopp har jeg selv hatt følelsen av det er en slags membran mellom en selv og skapninger på "andre siden" - Her kan man bryte gjennom og man taes til "McKenna-land" hvor man fort kan spørre seg om multidimensjonelle vesener (eller andre dimensjoner) faktisk er virkelige (dem føles unektelig virkelige, og mer virkelig enn virkeligheten).

Å oppnå noe lignende ved hjelp av faste eller sensory deprivation tviler jeg sterkt på er mulig med mindre du lever som en asket i årevis og driver med kontinuerlig meditasjon i flere år. I rene meditasjonsteknikker er det heller ikke noe mål i seg selv å ha "fantastiske overnaturlige opplevelser" - Det finnes selvsuggetive "new age" "meditasjonsteknikker som kan mane fram alternative virkeligheter - men tenker at dette er mer fantasi/drømmelandskap og noe helt annet enn hva det vil si å "bryte gjennom" på DMT/sopp (evnt. andre psykedelika)

Når man først har brutt igjennom på sopp så kan man kanskje lettere ane skapninger som større doser sopp setter en i kontakt med også på mindre doseringer.

Bivirkning av å bryte gjennom er at man kan spørre seg om virkeligheten man lever i bare er en av mange - om det finnes skapninger i andre dimensjoner som man ikke kan se og som har innvirkning på våre liv. Åndeverden? - og "hva i huleste er det jeg opplevde? Og hva betyr dette?"
jeg har aldri prøvd dmt, men jeg har opplevd det bearass snakker om på større doser sopp. Jeg følte jeg ble dratt ut av virkeligheten, visste ikke om øynene var åpne eller ikke, og etterhvert var jeg ett helt annet sted enn virkeligheten, men jeg var fullstendig bevisst og tilstede i en annen "dimensjon" jeg så ikke, men følte på en måte disse vesnene klart og tydelig, og det hele var en ubeskrivelig positiv opplevelse, selvom man blir litt sånn , Hva faen? etterpå
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle sverger til DMT av en eller annen grunn, jeg vil anbefale deg å ta Salvia Divinorum ute i skog på ett fjell,ikke med ett stup liksom.
Ikke ta andre stoff/alkohol minst 2 måneder i forveien. Når du er klar ta stort bongtrekk mens du holder det inne i 25 sekund, viss du greier, ta ett trekk til. La magien begynne.

Salvia aktiverer https://en.wikipedia.org/wiki/%CE%9A-opioid_receptor
Tenker du på å oppnå nirvana? Behandle kroppen din som et tempel. Vær et godt menneske, ta vare på andre og naturen. Spis sundt. Meditere og gjøre yoga hver dag. Bruk naturen. Bli mer bevisst over dine egne tanker.
Osv
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nirvana får det til å høres så fjernt og uoppnåelig ut. Jeg tenker det at å greie å låse opp den deln av hjernen som er "den andre siden" eller drømmer er vel et annet ord for det, burde være like vitenskapelig som det er åndelig. For meg er det et artig puslespill som jeg kanskje aldri blir å pusle ferdig alene men har ingenting bedre å gjøre med tiden.

Spørsmål: Psykadeliske er visst veldig høykonsentrert form av noe. (Jeg kan lite om evnet) De er blant annet konsentrert alkalisk (rett meg om jeg tar feil). Og alt det sunne i kosthold er visst alkalisk grønt/nøtter osv. Og ting som kjøtt melk sukker er det motsatte.

Vil da endel av det man prøver å oppnå når man tar psykadeliske være å innta sunn alkalisk mat som permanent standard i kostholdet sitt? For hva enn effekt dette vil ha over en 10 års kroppsfornyingsperiode?
Søk opp & les om The Third Eye og hvordan dette kan aktiveres ����
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alle sverger til DMT av en eller annen grunn, jeg vil anbefale deg å ta Salvia Divinorum ute i skog på ett fjell,ikke med ett stup liksom.
Ikke ta andre stoff/alkohol minst 2 måneder i forveien. Når du er klar ta stort bongtrekk mens du holder det inne i 25 sekund, viss du greier, ta ett trekk til. La magien begynne.

Salvia aktiverer https://en.wikipedia.org/wiki/%CE%9A-opioid_receptor
Vis hele sitatet...
Som et motsvar på dette så omfatter reglene våre at man ikke skal anbefale stoff til noen.
Vi kan snakke om opplevelser o.l. men du ber ikke folk ta et stoff. Folk er forskjellige og for meg så er Salvia bortkastet tid: det drar deg med på merkelige reiser men du sitter ikke igjen men noe som helst annet enn en rar følelse av å ha blitt dratt med et sted du ikke ante noe om. Jeg har aldri fått noe introspektiv visdom av Salvia.

Og selv om ikke hver eneste LSD, Sopp eller DMT tripp har vært givende så føler jeg at Salvia er i en sær kategori for deg selv, det er mer et dissodoativ enn psykedelika, så det kan sammenlignes bedre med f.eks ketamin.

Det andre er at Salvia ser ut til å være generell farligere enn de andre stoffene: rusen treffer så fort og hardt at du kan reagere med redsel, reise deg og gjøre dumme ting, du har ingen kontroll på balansen din og vil ofte føles som om du dras ned på skrå, akkurat som når du har gjort seg selv svimmel ved å snurre rundt for så å prøve å løpe i en rett linje.
her ser du en fyr som ender opp med å dette ut vinduet fra andre etasje fordi han blir så forfjamset av rusen.

De tradisjonelle psykedeliske stoffene tar tid før du føler de, det er en rolig fin start, Salvia skyter deg ut av en kanon til psychospace på et brøkdel sekund.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Som et motsvar på dette så omfatter reglene våre at man ikke skal anbefale stoff til noen.
Vi kan snakke om opplevelser o.l. men du ber ikke folk ta et stoff. Folk er forskjellige og for meg så er Salvia bortkastet tid: det drar deg med på merkelige reiser men du sitter ikke igjen men noe som helst annet enn en rar følelse av å ha blitt dratt med et sted du ikke ante noe om. Jeg har aldri fått noe introspektiv visdom av Salvia.

Og selv om ikke hver eneste LSD, Sopp eller DMT tripp har vært givende så føler jeg at Salvia er i en sær kategori for deg selv, det er mer et dissodoativ enn psykedelika, så det kan sammenlignes bedre med f.eks ketamin.

Det andre er at Salvia ser ut til å være generell farligere enn de andre stoffene: rusen treffer så fort og hardt at du kan reagere med redsel, reise deg og gjøre dumme ting, du har ingen kontroll på balansen din og vil ofte føles som om du dras ned på skrå, akkurat som når du har gjort seg selv svimmel ved å snurre rundt for så å prøve å løpe i en rett linje.
her ser du en fyr som ender opp med å dette ut vinduet fra andre etasje fordi han blir så forfjamset av rusen.

De tradisjonelle psykedeliske stoffene tar tid før du føler de, det er en rolig fin start, Salvia skyter deg ut av en kanon til psychospace på et brøkdel sekund.
Vis hele sitatet...
Ok, akkuratt. Som om de andre her ikke "anbefaler" stoff da.

Tror ikke det er det samme viss du har tatt lsd å masse syntetiske greier som dmt, også f.eks ta sopp eller salvia etterpå.
Ville heller sagt ta Ayahuasca istedetfor DMT pga det er ihvertfall "naturlig". Men jeg vet ikke noenting.

Å btw, seff kan det være farlig. fordi de ikke vet hva som venter dem. "hey jeg tar dette å får en rus. har jo blitt rusa før så dette går jo greit"
Du må ha kunnskap før du putter i deg stoff, så skjer nok ikke at du hopper ut av vinduet. Eller værre ting.

TS: Søk opp en dude som heter Hamilton Morris han snakker mye bra om psykoaktive stoffer å hva de gjør med deg.
Sist endret av Crazy_Bitch; 20. juli 2018 kl. 11:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Ok, akkuratt. Som om de andre her ikke "anbefaler" stoff da.

Tror ikke det er det samme viss du har tatt lsd å masse syntetiske greier som dmt, også f.eks ta sopp eller salvia etterpå.
Ville heller sagt ta Ayahuasca istedetfor DMT pga det er ihvertfall "naturlig". Men jeg vet ikke noenting.

Å btw, seff kan det være farlig. fordi de ikke vet hva som venter dem. "hey jeg tar dette å får en rus. har jo blitt rusa før så dette går jo greit"
Du må ha kunnskap før du putter i deg stoff, så skjer nok ikke at du hopper ut av vinduet. Eller værre ting.

TS: Søk opp en dude som heter Hamilton Morris han snakker mye bra om psykoaktive stoffer å hva de gjør med deg.
Vis hele sitatet...
Hvordan er dmt syntetisk?
Vet du hva du snakker om?
Nei.
Kjenner ingen med den holdingen du beskriver, alle jeg kjenner som bruker psykedeliske stoffer er oppgående ansvarlige mennesker, de har hus, lån, fast jobb og det som hører med et normalt liv.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Hvordan er dmt syntetisk?
Vet du hva du snakker om?
Nei.
Kjenner ingen med den holdingen du beskriver, alle jeg kjenner som bruker psykedeliske stoffer er oppgående ansvarlige mennesker, de har hus, lån, fast jobb og det som hører med et normalt liv.
Vis hele sitatet...
WTF? DMT er syntetisk med mindre du slikker en frosk eller inntar ayahuasca. DMT ekstrakt inneholder andre ting enn dmt dude.

Å du kjenner ingen med holdningen jeg beskriver? Hva har det med noe som helst å gjøre? Jeg kjenner ingen som er medlem i Jehovas vitner heller.

Ett sted du kan begynne med er jo å gi meg infoen som jeg har misforstått viss det er en mulighet
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
WTF? DMT er syntetisk med mindre du slikker en frosk eller inntar ayahuasca. DMT ekstrakt inneholder andre ting enn dmt dude.
Vis hele sitatet...
Jeez. Du burde lese deg opp på emnet i stedet for å spre feilinformasjon.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Ok, akkuratt. Som om de andre her ikke "anbefaler" stoff da.
Vis hele sitatet...
Dette blir offtopic men jeg føler jeg må svare:
Jeg kan ikke se noe annet sted i tråden der noen sier "Jeg vil anbefale deg å ta <stoff>" og det er den direkte ordlyden jeg reagerer på. Å diskutere stoffer er helt innenfor regelverket vårt, og om du oppdager noen som anbefaler stoffer i andre tråder vil jeg gjerne at du bruker rapporteringsfunkjsonen.
Sånn, nok om reglene nå og tilbake til temaet.

Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Tror ikke det er det samme viss du har tatt lsd å masse syntetiske greier som dmt, også f.eks ta sopp eller salvia etterpå.
Ville heller sagt ta Ayahuasca istedetfor DMT pga det er ihvertfall "naturlig". Men jeg vet ikke noenting.

Å btw, seff kan det være farlig. fordi de ikke vet hva som venter dem. "hey jeg tar dette å får en rus. har jo blitt rusa før så dette går jo greit"
Du må ha kunnskap før du putter i deg stoff, så skjer nok ikke at du hopper ut av vinduet. Eller værre ting.

TS: Søk opp en dude som heter Hamilton Morris han snakker mye bra om psykoaktive stoffer å hva de gjør med deg.
Vis hele sitatet...
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
WTF? DMT er syntetisk med mindre du slikker en frosk eller inntar ayahuasca. DMT ekstrakt inneholder andre ting enn dmt dude.

Å du kjenner ingen med holdningen jeg beskriver? Hva har det med noe som helst å gjøre? Jeg kjenner ingen som er medlem i Jehovas vitner heller.

Ett sted du kan begynne med er jo å gi meg infoen som jeg har misforstått viss det er en mulighet
Vis hele sitatet...
n,n-DMT (C12H16N2) er akkurat det samme stoffet om jeg hadde syntesert det i et laboratorium eller om jeg hadde ekstrahert det fra Mimosa Hostilis, det er ingen forskjell på om noe er "naturlig" eller syntesert.
At noe er "naturlig" er heller ikke noe indikasjon på hvor helsebringende eller bra et stoff er, blåsyre er et stoff som forekommer naturlig i mange tilfeller, men en dråpe av det på tungen din og du er død.
Et ekstrakt fra plantemateriale vil inneholde andre stoffer også, det hele kommer an på hvilken metode man bruker. I DMT sitt tilfelle er man ute etter alkaloidene i planten (alle rusmidler er alkaloider, utenom Salvia) så med en syre-base ekstrasjon så sitter man igjen med alle alkaloidene fra plantematerialet, og avhengig av hvilken plante du bruker så får du andre stoffer.
F.eks vil Phalaris gress gi DMT, NMT, 5-MeO-DMT, 5-MeO-MNT og 2-methyl-1,2,3,4-THβC. Du har altså rett at det er andre ting, men det er også DMT der.

Frosker derimot inneholder ikke DMT men 5-HO-DMT, et stoff som er beslektet men har en hydroxy-gruppe i tillegg. Det er også kjent som Bufotenin (fra navnet på froskene, Bufo Alvarius).

Unnskyld om jeg fremstår som noe krass, jeg har healere, spåkoner og andre "mystikere" opp til halsen nå, og mange av de utnytter folk til å kjøpe oljene, krystallene, bøkene og kursene deres.

Jeg vet om Hamilton Morris, jeg har sett programmet hans på Vice og selv om det er litt interessant så har han mer en underholdende verdi enn faktuell.
Jeg mener ikke å diskreditere ham på noe vis, men det finnes ganske bedre kilder til kunnskap rundt psykedelika enn ham.
Jeg anbefaler deg å lese PiHKAL av Alexander og Ann shulgin, dette er kjemikeren (og hans hustru) sine fortellinger om sine psykedeliske opplevelser, dette er fyren som gjennoppdaget MDMA (det var syntesert av en tysker tidligere og bare glemt) og skapte mange nye psykedeliske stoffer.

Det er bra du interesserer deg for emnet men du har noe feillære i deg og jeg håper du ikke tok det innlegget her personlig, jeg er bare lidenskapelig opptatt av emnet, kanskje litt for mye til tider.
Anonym bruker
"Ferdig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
WTF? DMT er syntetisk med mindre du slikker en frosk eller inntar ayahuasca. DMT ekstrakt inneholder andre ting enn dmt dude.

Å du kjenner ingen med holdningen jeg beskriver? Hva har det med noe som helst å gjøre? Jeg kjenner ingen som er medlem i Jehovas vitner heller.

Ett sted du kan begynne med er jo å gi meg infoen som jeg har misforstått viss det er en mulighet
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det syntetisk? Jeg er ingen ekspert, men for å lage røykbar DMT tar man vel ut virkestoffet fra planter som har en større andel av dette stoffet.

Har aldri skjønt dette med syntetisk vs naturlig. Det finnes jo harmløse «syntetiske» stoffer og livsfarlige naturlige som man plukker rett opp fra bakken. Hva er egentlig forskjellen? Endten er det giftig eller ikke.
Anonym bruker
"Ferdig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Edit: Ja, Dodecha slo meg med et mye bedre og utfyllende svar.
All the way up
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
WTF? DMT er syntetisk med mindre du slikker en frosk eller inntar ayahuasca. DMT ekstrakt inneholder andre ting enn dmt dude.

Å du kjenner ingen med holdningen jeg beskriver? Hva har det med noe som helst å gjøre? Jeg kjenner ingen som er medlem i Jehovas vitner heller.
mulighet
Vis hele sitatet...
DMT er ikke syntetisk.. Et kjappt google søk gir deg ekstraheringsprosess på feks DMT-holdig bark eller planter. Ekstraheringen endrer ikke på den kjemiske strukturen på noen som helst måte. Derimot fjerner du de andre stoffene og delene av planten som ikke er av interesse..

Kjenner DU noen som bruker psykadelika med den holdningen? flott for deg. anedotisk. totalt uinterresant for debatten.

Virker som du mangler kunnskap om helt grunnleggende kjemi.
Vil heller si at folk som deg (som sprer så missinformasjon) er farlige.

Og at planten er naturlig har vell ingenting å si? fluesopp er naturlig, ricin er naturlig..

edit: kan ikke konkurrere med dodecha sitt svar
Sist endret av semis; 20. juli 2018 kl. 12:55.
Sitat av semis Vis innlegg
Kjenner DU noen som bruker psykadelika med den holdningen? flott for deg. anedotisk. totalt uinterresant for debatten.

Virker som du mangler kunnskap om helt grunnleggende kjemi.
Vil heller si at folk som deg (som sprer så missinformasjon) er farlige.

Og at planten er naturlig har vell ingenting å si?
Vis hele sitatet...

Hva holdning er det du/dere prater om egentlig? Jeg henger ikke med på hva du/dere mener altså, Trådstarter spurte om å bryte igjennom til andre siden, jeg nevnte Salvia å mente det blir mye mindre nevnt enn DMT.

Ja har ikke mastergrad i kjemi, der har du rett. Hva er så farlig med det jeg skrev egentlig?

Også mener jeg alltid det er bedre med naturlige ting enn syntetisk, derfor jeg sa det sånn. Men jeg hadde visst feil, jeg er ikke perfekt og tar feil, så bra noen skriver til meg ny informasjon så jeg får nytt syn på temaet. Takk Dodecha for god forklaring.

Forum er jo for å diskutere, så beklager til alle som hater meg fordi jeg sier min mening på diverse tema.
Sist endret av Crazy_Bitch; 20. juli 2018 kl. 14:55. Grunn: skriveleif
Ser "den andre siden" som resultatet av ekstrem over-stimulering av sensoriske sanser til den grad att det mam vanligvis kaller virkelighet upphør att existere.

Er en av de typene som trur att disse entiteter man møter bare er forvrengning av perception blandet med menneskets vilje att det skal finnes noe større.

Kort sagt, i min mening er andre siden bare att man er jeeeeevlig loaded.
Tror vi er som en radio med forhåndsdefinerte mottaksmuligheter. I moderne fysikk blir det stadig mer vanlig å snakke om "multiverser" og det faktiske fraværet av materie som fast stoff. "What ever it is, it isn´t matter".
Jeg tror rusmidler bare "skrur på mottaksknappen" vår, men det som kommer inn er bare en fraksjon av et mye større hele, ikke en "absolut andre side".
Just my 2
Sitat av travaxa Vis innlegg
Ser "den andre siden" som resultatet av ekstrem over-stimulering av sensoriske sanser til den grad att det mam vanligvis kaller virkelighet upphør att existere.

Er en av de typene som trur att disse entiteter man møter bare er forvrengning av perception blandet med menneskets vilje att det skal finnes noe større.

Kort sagt, i min mening er andre siden bare att man er jeeeeevlig loaded.
Vis hele sitatet...
Må si meg tålig enig i dette, noen andre som tenker det samme? Ikke at det ikke finnes annet liv utenfor jorden, men "den andre siden" tror jeg er noe du fantaserer/turer.

Syntes fortsatt det er gøy å ture, men er sjeldent på leit etter svar og sånt når jeg tar noe psykedelisk.
Sitat av SpecialPlayer Vis innlegg
Må si meg tålig enig i dette, noen andre som tenker det samme? Ikke at det ikke finnes annet liv utenfor jorden, men "den andre siden" tror jeg er noe du fantaserer/turer.

Syntes fortsatt det er gøy å ture, men er sjeldent på leit etter svar og sånt når jeg tar noe psykedelisk.
Vis hele sitatet...
Har ingen bestemt mening angående opplevelsene man kan ha på psykedeliske stoffer, men du sier at du sjeldent er på let etter ''svar og sånt'' når du tar psykedeliske stoffer. Hva mener du her?

Vi mennesker er gjerne ganske inngrodde og innkjørte i tankemåtene og tankesporene våre. Psykedeliske stoffer kan være et flott virkemiddel en kan ta i bruk slik at vi blir tvingt til å tenke nytt og annerledes. Dette kan gi oss nye perspektiver på ting, det kan la oss se feil ved oss selv som vi ikke var bevisste på, og det kan på den måten gi oss ''svar'' på diverse ting, enten vi spurte om dem eller ei.

En trenger ikke tro at vi er vandrende antenner for å ta nytte av psykedeliske stoffer for å bli mer bevisst på seg selv og verden.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er mest interresert i hvordan man kan være på den andre siden i lengre perioder der man er mer "lucid" og kanskje husker mer av det.
Jeg kan ikke ta rusmidler av noe slag så da ser jeg etter en annen måte å være der på. Det sies at DMT er det samme som produseres når man drømmer (Er det sant?) Og personlig har jeg en ganske aktiv drømmeverden der jeg ofte møter nye livsformer og får oppvekkende å tankevekkende opplevelser ganske ofte.

Jeg bruker rusmidler som en slags teoretisk måte å reflektere over hvordan jeg kan oppnå lignende effekter uten å må bruke dem.

Når det kommer til drømming akkurat nå sliter jeg mest med at jeg våkner noen ganger iløpet av natta der drømminga blir avbrutt, så jeg ser etter naturlige medoter for ikke å få søvnen avbrutt.

Å driver å leser om grønne bladgrønnsaker blodomløp/oksygentransport og det at man roer ned pusten når man sover til det punkt at man noen gang våkner av å ikke ha nok oksygen. Ser også etter metoder for å få mer effektiv lagring og opptak/distribusjon av oksygen i kroppen (Noen som kan noe om trening og dette?)


Kan noen opplyse meg om blodomløp/pusting/oksygen når det gjelder rusmidler?
Dodecha; Du og Hamilton Morris er nok samme person i 2 forskjellige land.

Er mye spennende der ute når det kommer til teorier med litt/mye røtter i moderne viten/teori om hvordan og hvorfor ift. Den andre siden.

Synes 'Simulation Theory' er ett gøyt tankeeksperiment. Er det kanskje ett 'hidden cow level' (Diablo spillene) i spillet/simulasjonen som er universet.

'String Theory' - tapper man innom andre 'Strings' ?

Dersom det finnes flere dimensjoner (finnes enkle videoforklaringer på tubern på hvordan legemer teoretisk og mattematisk oppfører seg i høyere og/eller lavere dimensjoner ift vår). Opplever man ett snev av 4 eller 5 dimensjon vha. Div. Substanser?

Er bare og ta på seg tinnfoliehatten og lese, skjekka kilder, krysskjekke kilder til man blir grønn. Er mye gøy der ute på det store nettet, eller biblioteket for den saks skyld. Men hvem i helvette bruker biblioteket i våre dager?

Elsker og fundere og fantasere

Synes siste avsnittet til Relevant er veldig viktig. Er også overbevist om at psykedeliske stoffer åpner deg for deg selv og omverdenen. Men det bør behandles med andakt og respekt.

Til sist vil jeg presisere når en setter seg inn i ting, så må en ALLTID skjekke, samt krysskjekke kilder før en bastant mener noe. Selv om du hata/hater det i skolesammenheng, er det veldig viktig. Ellers blir du Alex Jones. Det er farlig det.

Forskjellige rusmidler har forskjellig påvirkning på blodomløp, respiradjonssystemet osv. Og det finnes MANGE midler som generer rus der ute.

Før jeg fridykker, hyperventilerer jeg for mer oksygen i kroppen. Men tror ikke dette vil hjelpe mtp søvn.

Forøvrig blir ditt tankeeksperiment med og simulere ruseffekter med hjernekreft uten og vite hvordan rus fungerer noe spesielt. Jeg liker det.. Men tror du kommer til og bli overrasket om du en gang prøvde noe psykadelisk etter og ha konkludert med noe

Tror lucid dreaming er veien og gå for din del. Det er utrolig gøy når du får det til.
Sist endret av Topkek; 20. juli 2018 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må sies at jeg kanskje er litt lukket siden jeg ikke tror på eller gidder å prøve ting som kan beskrives som mentale treningsøkter eller div tips for "Hvordan åpne tredje øye" eller tips som "før en drømmejournal". For ettersom jeg tror så er det veldig få (Om noen i det hele tatt) som klarer å bli så lucid som jeg oppsøker, spesielt uten rusmidler. Så jeg prøver å holde meg til vitenskap med det åndelige/mentale som en interresang måte å reflektere over evnet på.

Ser i hovedsak på oss som en kropp (Inkl hjerne) Å da må kroppen først fungere optimalt om jeg skal begi meg ut på å prøve å temme det som er meg på den andre siden og kanskje er jeg nermere det målet om jeg klarer å temme kroppen først.
Kjøp deg isolation tank. Ryktes at det er gøy.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenker mest på psykadeliske mtp blodomløp/oksygen eller andre rusmidler som øker effekten av det psykadeliske i lengde eller intensitet i kombinasjon med psykadelisk.

Det med fridykkinga fikk meg til å tenke på et tema jeg kan lite om, trening, er det noen som kan noe om trening og oksygen og hvordan det lagres i kroppen?

Tenker på måter å få en god natts søvn på en måte som inkluderer å ha vivide drømmer/lucide drømmer og eller en bra trip og lignende sammenligninger, og hva er mest effektivt for å oppnå noe slikt.
Jeg kan være med langt vekk, men nå datt jeg ut.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Får unskylde meg, jeg er ikke veldig flink sosialt eller med å forklare meg og skrive spesielt ikke på norsk. Har du spørsmål? jeg vet ikke helt hvor du datt ut.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Har ingen bestemt mening angående opplevelsene man kan ha på psykedeliske stoffer, men du sier at du sjeldent er på let etter ''svar og sånt'' når du tar psykedeliske stoffer. Hva mener du her?

Vi mennesker er gjerne ganske inngrodde og innkjørte i tankemåtene og tankesporene våre. Psykedeliske stoffer kan være et flott virkemiddel en kan ta i bruk slik at vi blir tvingt til å tenke nytt og annerledes. Dette kan gi oss nye perspektiver på ting, det kan la oss se feil ved oss selv som vi ikke var bevisste på, og det kan på den måten gi oss ''svar'' på diverse ting, enten vi spurte om dem eller ei.

En trenger ikke tro at vi er vandrende antenner for å ta nytte av psykedeliske stoffer for å bli mer bevisst på seg selv og verden.
Vis hele sitatet...
Tror jeg ordla meg litt feil og fikk ikke tid til å rette før det var min tur hos frisøren, må bare beklage!

I bunn og grunn hender det jeg har noen tanker jeg vil ta opp med meg selv før en tur og det går litt imot det jeg tidligere skrev. Altså veldig enig med deg i det med å bli bevisst, men er usikker på akkurat hva jeg mente med å finne svar.

Kanskje det var at noen tror de automatisk blir helbredet etter en trip, men i realiteten så er det ikke sånn det funker.

En tur til den andre siden kan like godt være ett helvette som paradis, mye står vel på setting og state of mind der og da
Sitat av SpecialPlayer Vis innlegg
Må si meg tålig enig i dette, noen andre som tenker det samme? Ikke at det ikke finnes annet liv utenfor jorden, men "den andre siden" tror jeg er noe du fantaserer/turer.

Syntes fortsatt det er gøy å ture, men er sjeldent på leit etter svar og sånt når jeg tar noe psykedelisk.
Vis hele sitatet...
Før jeg selv "brøt gjennom" tenkte jeg enteties eller.l.ved psykedelika kun var hjernen som fjaset. Etter Aya turer og større dosr sopp ble jeg mektig i tvil.

Har konkludert med at det uansett spiller liten rolle. Opplevelsen er virkelig på lik linje med "hverdagsbevisthet virkelighet" -faktisk føles det mer virkelig. Opplevelsen har dermed mektig inntrykk på en personlig uavhengig av om opplevelsen er "objektivt virkelig" altså om skapninger man møter på "andre siden" er objektivt virkelige (hva man enn måtte mene med det). Om det er parallelle dimensjoner, forfedre, aliens eller vissvass fra overstimulering er underordnet og uansett spekulasjoner.

Noe jeg dog er overbevist om er at man ved en ekte "encounter" ikke kan unngå å bli spørrende og undrende til opplevelsen og virkeligheten.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg ser på de som lever der som like mye i livet og ekte som oss alle andre, og samtidig ser jeg det som andre prøver å overbevise meg om, at det bare er hjernen min/underbevisstheten, men på dette tidspunktet i livet mitt er det å tro at jeg er alene i den verdenen litt som å tro at jorda er midtpunktet i universet, det blir litt for stor egotrip i mine øyne.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Før jeg selv "brøt gjennom" tenkte jeg enteties eller.l.ved psykedelika kun var hjernen som fjaset. Etter Aya turer og større dosr sopp ble jeg mektig i tvil.

Har konkludert med at det uansett spiller liten rolle. Opplevelsen er virkelig på lik linje med "hverdagsbevisthet virkelighet" -faktisk føles det mer virkelig. Opplevelsen har dermed mektig inntrykk på en personlig uavhengig av om opplevelsen er "objektivt virkelig" altså om skapninger man møter på "andre siden" er objektivt virkelige (hva man enn måtte mene med det). Om det er parallelle dimensjoner, forfedre, aliens eller vissvass fra overstimulering er underordnet og uansett spekulasjoner.

Noe jeg dog er overbevist om er at man ved en ekte "encounter" ikke kan unngå å bli spørrende og undrende til opplevelsen og virkeligheten.
Vis hele sitatet...
Veldig interessant, men kan det hende at bivirkninger av for mye turing har forvrengt virkeligheten din?
Sitat av SpecialPlayer Vis innlegg
Veldig interessant, men kan det hende at bivirkninger av for mye turing har forvrengt virkeligheten din?
Vis hele sitatet...
Det kan selvsagt hende.
Ved vanlig turing så blir "virkeligheten forvrengt" Dvs virkeligheten slik vi vanligvis opplever den er annerledes enn ved hverdagsbevisthet. Det er et poeng å understreke at virkeligheten slik du opplever den i vanlig hverdagsbevisthet også er "forvrengt". Vanligvis bærer man med seg et slør av holdninger, tanker, tankespinn, opplevelser fra fortiden etc. som farger din opplevelse av "virkelighet". Man har lært seg å filtrere ut "uviktig" informasjon og fokusere på det man har erfart er "viktig" informasjon (for overlevelse el.l). Mange argumenterer for at psykedelika kan være et verktøy til å midlertidig ta bort dette sløret (noe jeg tildels kan være med på - da jeg iallfall under lengre meditasjonsretreat har opplevd noe lignende mindstate som ved psykedelika - der man sanser virkeligheten mer direkte enn ved hverdagsbevisthet der man er travel og ikke er 100% tilstede i nuet)


Ellers er jeg en passelig jordnær person med allergi mot New-age som lever greit i hverdagsbevisthet og hverdagen generellt. '
Jeg turer heller ikke særlig mye eller ofte. Det blir noen få ganger i året. Og kun sjeldent i større doseringer (da man opparbeider seg stor respekt for de større doseringene)

Greia er at opplevelsene med "å bryte gjennom" er noe alle kan ha. Det som står mellom deg og skapninger som føles mer virkelig enn virkeligheten er "mot" og en stor nok dose psykedelika.

for å sitere McKenna:
Right here and now, one quanta away, there is raging a universe of active intelligence that is transhuman, hyperdimensional, and extremely alien...
Vis hele sitatet...
Og har man først en slik opplevelse så kan jeg garantere at den vil fascinere og føre til undring og at man fort kan spørre seg om det man i hverdagsbevisthet anser som virkelighet virkelig er "hele virkeligheten"
Sist endret av Bearass; 20. juli 2018 kl. 21:25.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg leste en god artikkel på hvorfor man opplever det man opplever. Følelse av egodød, hallusinasjoner av mønstre osv, alt var koblet til forskjellige steder i hjernen. Finner dessverre ikke igjen artikkelen nå, for det er et hav av dårlige der ute.

Stiller meg skeptisk til å tro på andre dimensjoner o.l selv om jeg har vært der selv mange ganger. Men ettereffekter i form av bryting av tankemønstre er nok det nyttigste med det. Ikke med dmt da og slettes ikke salvia heller. Sopp eller syre for sånt.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er litt overrasket over at jeg ikke fikk flere svar her. Har dere glemt hvordan det er å drømme? Fjerner hasj/cannabis alle natt trippene deres?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er litt overrasket over at jeg ikke fikk flere svar her. Har dere glemt hvordan det er å drømme? Fjerner hasj/cannabis alle natt trippene deres?
Vis hele sitatet...
Mange av de som er interesserte i psykedeliske stoffer her inne er nok litt ferdige med å diskutere temaet. Det er begrenset hvor mange ganger man orker å ta den samme diskusjonen.

Husker jeg pleide å sitte å lese trip-rapporter i timevis. På den tiden var det fryktelig spennende, og ikke minst nytt. Nå i voksen alder har jeg mange tripper bak meg og magien har dabbet litt av.

Mange har også blitt voksne og har kanskje familie/jobb som gjør at tripping ikke er aktuelt lengre.

Kanskje det kommer en ny bølge med yngre brukere som piffer opp diskusjonen igjen etterhvert.
Sist endret av Needle; 22. juli 2018 kl. 21:06.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva var det som fikk magien til å dabbe av?
At dere ikke kunne være der lenger/eller at det ikke ga mening/for random/ var det ikke klart nok det dere opplevde/ble dere skremt av badtrips/ble det for personlig?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva var det som fikk magien til å dabbe av?
At dere ikke kunne være der lenger/eller at det ikke ga mening/for random/ var det ikke klart nok det dere opplevde/ble dere skremt av badtrips/ble det for personlig?
Vis hele sitatet...
Når man opplever en ting mange nok ganger vil det naturligvis minste litt av magien. Sånn er det med alt. Min første trip var den beste.

Kan bare snakke for meg selv. Opplevde flere ganger å finne det ultimate svaret på livet og universet, men alt ble glemt i det stoffet forlot systemet. Forsøkte å skrive ned hva jeg tenkte, men det ga aldri mening i ettertid. Konkluderte med at vi ikke er i stand til å forstå.

Er en maur i stand til å forstå dens plass i universet? Mest sannsynlig ikke, fordi den har ingen forutsetninger til å forstå eller noen måte å oppsøke svaret på. Tror vi har mange av de samme begrensingene.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har hatt en virkelig "bad" opplevelse på DMT?
Har hatt en bad trip for mange år siden på lsd og vil nødig oppleve noe slikt igjen.
De jeg kjenner uttaler at "det får ikke blitt bad!".
Er det hold i det utsagnet?